fallback

Къде европейските марки продават колите си?

Много от тях достигат по-далеч по света, отколкото си мислите

Европа е третият по големина автомобилен пазар в света, след Китай и САЩ. Въпреки това, като се има предвид произходът на марките, това е вторият по големина пазар за продажби в световен мащаб, благодарение на наличието на над 40 автомобилни бранда.

Според проучване на Motor1, европейските марки са продали общо 21,04 милиона нови автомобила и лекотоварните превозни средства в световен мащаб миналата година. Тази цифра беше надмината единствено от японските марки, но беше по-висока от данните за продажбите на нововъзникващите китайски производители на автомобили.

В случая не се взема предвид мястото на производство на автомобила, а само марката, изписана на предната му част. Въз основа на този критерий може да се каже, че 24% от световните продажби на автомобили през 2024 са били на европейски марки. От тях 11 милиона бройки (или 52% от общия брой) са продадени в Европа (включително Западна Европа, Централна Европа, Източна Европа и Турция). И така, къде бяха продадени останалите 10 милиона?

Почти половината са продадени в Китай

Както се очакваше, по-голямата част от европейските марки автомобили, продадени извън Европа, се озоваха в Китай. Данните показват, че марки като Volkswagen, BMW, Mercedes, Audi, Volvo, Land Rover и Porsche (както и много други)са продали 4,65 милиона автомобила в Поднебесната империя миналата година.

Историческите взаимоотношения между германските производители и Китай обясняват тази водеща позиция. Въпреки скорошните предизвикателства, Китай остава значителен източник на приходи за групи като Volkswagen, Mercedes-Benz и BMW.

Вторият по големина чуждестранен пазар за европейски марки е САЩ, с 1,7 милиона продадени бройки през 2024. Въпреки това, само 21 европейски марки присъстват на американския пазар. В момента в САЩ не е активна нито една френска, испанска или чешка марка, нито пък някои италиански (Abarth, Lancia), турски (Togg) и германски марки (Opel, Smart).

Бразилия представлява третият най-важен чуждестранен пазар за европейските марки, благодарение на силното присъствие на Fiat и Volkswagen, които заедно представляват 77% от 1,18 милиона продадени автомобила в страната през 2024 Renault (Dacia), Citroën и Peugeot допълват челната петица.

Най-важните пазари за европейските автомобилни марки извън Европа през 2024 г:

Китай - 4,65 милиона

САЩ - 1,70 милиона

Бразилия - 1,18 милиона

Мексико - 276 000

Южна Корея - 236 000

Япония - 229 000

Канада - 225 000

Аржентина - 209 000

Индия - 174 000

Австралия - 144 00

Европа е по-силна в Африка

По отношение на пазарния дял, Африка е регионът, където европейските марки водят, следвана отблизо от Латинска Америка. Пазарните дялове на европейските марки в тези два региона са съответно 36% и 33%. 

За разлика от това, най-ниските стойности на износа са регистрирани в Южна Азия (Индия, където голяма част се произвежда локално), Пакистан) и в Евразия (Русия, Беларус (и двете, разбира се, по политически причини), Кавказ и Централна Азия).

Най-важните пазари за европейските автомобилни марки извън Европа по пазарен дял през 2024:

Мароко - 78%

Алжир - 65%

Аржентина - 54%

Бразилия - 48%

Уругвай - 42%

Тунис - 40%

Грузия - 33%

Сингапур - 32%

Буркина Фасо - 26%

Хонконг - 25%

fallback
  • #2
    анонимен ( преди 4 месеца )
    До 1,в Китай се произвеждат и Алуди и Манgаlцеdес,БМВ и Фолкс Вагин но на китайски написани иероглифи,като собствеността е китайска,а не gеvroпейска,като там относителния им дял спрямо продадените китайски автомобили е капка в океана. В Бразилия положението е горе долу такова,като там ФВ и Рено/Дачия/ произвеждат предимно модели които не се предлагат никъде другаде освен на местните пазари. За gеirопейците загубата на пазара в Русия се оказа фатален за тях,видно и от нещата които се случват в EU
  • #1
    анонимен ( преди 4 месеца )
    По ми е интересно къде са произведени?:)
fallback
Последни