fallback

Volvo премина от рекордни печалби към съкращаване на работници

Около 15% от търговския персонал на марката в САЩ вече е съкратен

Volvo е поредният автомобилен производител, принуден да направи големи съкращения, за да поддържа финансите си в ред. Шведската марка и производител на модели като кросоувъра XC90 е съкратила 15% от търговския си персонал в САЩ.

Съкращенията идват на фона на стратегията за намаляване на разходите във Volvo Cars по целия свят. Те са част от това, което компанията нарече „план за действие за разходи и парични средства“, който е опит да се спрат загубите, произтичащи от почти двуцифрения процентен спад в продажбите по целия свят през първата половина на 2025.

Автомобилният производител е съкратил приблизително 60 работни места от дейността си в САЩ, съобщава Automotive News. Повечето са били в централата му, разположена в Ню Джърси. В изявление на говорител на Volvo се отбелязва, че: „Volvo Cars предприема мерки, за да се превърне в по-стройна и по-ефективна организация със структурно по-ниска разходна база. Съкращенията ще ни позиционират по-добре, за да изградим печелившо бъдеще за региона на Северна и Южна Америка и за Volvo Cars като цяло.“

Първите новини за съкращения дойдоха в края на май. Volvo заяви, че стартира план за действие на стойност 18 милиарда шведски крони (1,9 милиарда долара), за да направи компанията „по-стройна“ и по-ефективна. С това съобщение компанията заяви, че ще съкрати приблизително 3000 позиции в своите подразделения по целия свят, като това ще представлява около 15 процента от общата работна сила, работеща в офиси.

Компанията планира да съкрати 1200 позиции в Швеция и да намали 1000 позиции, заети от консултанти. Останалите съкращения ще бъдат на други пазари, включително това последно съобщение в САЩ. По-рано тази седмица беше съобщено, че Volvo е започнала да съкращава персонал и в офиса си в Шанхай.

В САЩ Volvo отчете продажби от 31 395 автомобила през второто тримесечие на 2025 г., което е с 4,4% повече спрямо същия период на миналата година - въпреки че продажбите през юни спаднаха със 7%. В световен мащаб марката се затрудни. Продажбите в Европа намаляха с 14% до 31 457 автомобила през юни, докато тези в Китай спаднаха с 3%. През първата половина на годината продажбите на Volvo Cars в световен мащаб достигнаха 353 780, което е спад от 9% спрямо първата половина на 2024 г.

Странно е обаче да се види, че Volvo, собственост на китайския конгломерат Geely, има финансови проблеми. Миналата година компанията отчете най-високата си оперативна печалба досега - 27 милиарда шведски крони (2,8 милиарда долара), с най-високи приходи за всички времена и световен рекорд по продажби със 763 389 доставени автомобила. В своя доклад за първото тримесечие на 2025 компанията посочи спад на приходите и оперативната печалба, като последната е спаднала от 4,7 милиарда шведски крони на 1,9 милиарда долара (от 493 милиона до 200 милиона долара). Марката обвини „настоящата турбуленция в световната икономика като цяло“ за спада, както и умишлено намаляване на запасите миналата година.

fallback
  • #11
    Говедо ( преди 4 месеца )
    Еми то се изисква малко акъл да се поддържа модерен автомобил
  • #10
    Главен редактор ( преди 4 месеца )
    Горкото Волво! След 2012 всичко е скрап; китайски части в него са натъпкани до припадък.3 годишно на 60000 от оторизиран дилър с пълна сервизна история -за 5 години ( 123000} Еми пълна скръб - не остана нищо здраво в него освен ламарините. При смяна се чудиш нещо по менташко нямали ли са какво да сложат( в нета се намират неоригинални реплики на частите - в пъти по добри нищо чеса куча марка.)Та да Загива си това е
  • #9
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Волво загина. Сега е китайско. Нищо общо с качеството от 90-те.
  • #8
    Много харесвам Волво ( преди 4 месеца )
    Карам ВолвоПак ще си купя ВолвоПари - качество = топМного са удобни и не лягаш на земята .
  • #7
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Прекалените инвестиции в електрическо задвижване, 2 тона и половина СУВ модели с цени от порядъка на 150-200 000.. до какво да доведат?
  • #6
    анонимен ( преди 4 месеца )
    продажбите са единствен критерий дали потребетелите имат потребност от един продукт
  • #5
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Я, ти да видиш? Народът с пари по белия свят не иска да ги дава за "премиум китаец". Сметай какъв шанс имат "премиумите" с баш китайски имена.
  • #4
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Още да се електрифицират, гледам те както и Киа пуснали коли по 200к, добре но не всички сме милионери а и да сме едва ли парите ще ги вложим в нещо което след 2-3 години може да е старата технология.
  • #3
    Гост ( преди 4 месеца )
    Който слуша свети Илюзион търпи загуби.Ще слушате Акио Тойода.
  • #2
    анонимен ( преди 4 месеца )
    накрая китайците ще я закрият
fallback
Последни