fallback

Жертви на автомобилната индустрия се обединиха в съюз

Сдружението включва пострадали от дефектни двигатели на Renault, Stellantis и Ford, както и от въздушни възглавници Takata

Дефектна система AdBlue, проблемни двигатели TCe и PureTech, опасни въздушни възглавници Takata - скандалите в автомобилни сектор се увеличават, а също така и броят на пострадалите от тях. За да предивикат обществен дебат и да накарат властите да вземат мерки,  жертвите на шест индустриални провала в индустрията се обединиха в съюз във Франция.

Всички те са собственици на превозни средства, засегнати от различни проблеми. Голяма част от тях са оборудвани с въздушни възглавници Takata, докато други вече са завели дела срещу Stellantis и Renault-Nissan заради дефектни двигатели. Неформалната група настоява да се разследват всички случаи, причинени от дефекти в автомобили по вина на проиводителя.

Масовият иск включва няколко сериозни дефекта, засягащи милиони превозни средства. Сред тях са автомобили Renault с двигатели 1.2 TCe (код H5), произведени между 2012 и 2016, както и модели на Stellantis, оборудвани с двигатели 1.0 и 1.2 PuteTech, произведени между 2012 и 2024. Те са предявили граждански искове срещу марките Renault, Nissan и Dacia от една страна и Peugeot, Citroën, DS и Opel от друга, като в момента се провежда предварително разследване.

Към тях се присъединяват и собственици на автомобили с въздушни възглавници Takata, които могат да се задействат по всяко време и да причинят смърт или сериозно нараняване на водача и/или пътника. Техният брой е около 3000, като те също да подали колективна жалба още през миналата година.

Предстои същото да направят и членове на наскоро създадена асоциация на жертвите на друг двигател на Stellantis – дизеловия 1.5 BlueHdi, проектиран от бившата група PSA, която сега е член на концерна. Същото важи и за собствениците на автомобили, оборудвани с дизелов двигател Ford 2.0 Ecoblue, при който е открит проблем с ангренажния ремък, както и потребители, оплакващи се от проблем с резервоара за AdBlue на колите им от марките Citroën, DS, Peugeot или Ford.

Тази гигантска група има и страница във Facebook, която обединява шофьори, засегнати от всички тези проблеми. И нейните членове настояват за създаване на парламентална комисия, която да разследва „автомобилни скандали, произтичащи от дефекти на производителя“. Очаква се френският парламент да започне разследване до няколко месеца.

fallback
fallback
Последни