fallback

Mitsubishi възроди Grandis в нов формат

Вместо миниван европейците получават още един клониран SUV на Renault

Японският производител Mitsubishi представи компактен кросоувър с предно предаване за Европа. Той получава името Grandis, но всъщност представлява леко преработено Renault Symbioz.

Малко по-рано компанията обяви, че няма да предлага на европейските си клиенти оригинални модели, а ще продължи да им продава клонинги на Renault. Този трик работи и японците смятат максимално да се възползват от него, като залагат на едно сериозно предимство – моделите им в Европа са с 8 години гаранция или 160 000 км.

Това важи и за новия Grandis, чието име е добре познато на мнозина. Преди 15 години Mitsubishi пусна под него ефектен миниван с дизайн от французина Оливие Буле, но тогава цялото оборудване беше японско. Сега Grandis е изцяло френски, тъй като е клонинг на Renault Symbioz, чийто дизайн е разработен от Жил Видал (също французин).

Оригиналният кросоувър на модулната платформа CMF-B дебютира миналата година, а тази година претърпя техническо надграждане и получи нови двигатели. Symbioz се произвежда в завода на Renault в испанския град Валядолид, където ще се сглобява и технически свързаният с него Grandis. Не трябва да се забраня, че Symbioz всъщност е леко удължено Renault Captur, а новият Mitsubishi Grandis, съответно, представлява удължена версия на настоящия Mitsubishi, който е направен от Renault Captur.

Отвън Mitsubishi Grandis се различава от Renault Symbioz по различен дизайн на предницата в стил Mitsubishi Dynamic Shield с черна пълна с гланц централна част, но фаровете са абсолютно същите като тези на Renault. Задната част на новия Grandis получава оригинални светлини, или по-скоро части, разположени на капака на багажника - те са по-големи и по-ефектни от тези на Renault. Дизайнът на колелата с размери 17, 18 или 19 цола е на Mitsubishi.

Интериорът на новия SUV абсолютно същият като този на Symbioz, само емблемата на главината на волана е различна. Мултимедийният екран е с диагонал 10,4 инча и резолюция 960×1280 пиксела, а екранът на приборния панел - 7- или 10-инчов. Високите нива на оборудване получават 410-ватова аудио система Harman Kardon Premium и имат над 20 различни електронни асистенти на водача, включително адаптивен круиз-контрол.

Задните седалки могат да се движат напред-назад в диапазона от 160 мм, като при крайното им положение напред обемът на багажника е 434 литра, със сгънати облегалки - 1455 литра.

Новият Mitsubishi Grandis ще се предлага с хибридни задвижвания, заимствани от актуализираното Renault Symbioz. По-младата версия е мек хибрид с 1,3-литров бензинов турбо двигател с мощност 140 к.с. и 12-волтов стартер-генератор, който му помага по време на ускорение. Скоростната кутия е 6-степенна механична или 7-степенна робот с двоен съединител, задвижването е само с предно задвижване.

Пълноценният хибрид е по-сложен - стартер-генератор (20 к.с.) е скачен към 1,8-литровия бензинов атмосферен двигател (109 к.с.), а тяговият електромотор (49 к.с.) е интегриран в многорежимна автоматична тривалова 4-степенна скоростна кутия с гърбични съединители вместо традиционните дискови синхронизатори. 230-волтова тягова батерия с капацитет 1,4 kWh се намира под пода на багажника и не може да се зарежда от външен източник.

Задвижването на такъв кросоувър също е само отпред. Максималната обща мощност е 156 к.с. (за подобния Symbioz са декларирани 160 к.с.). Без да включва двигателя с вътрешно горене, хибридният Grandis може да ускори до 70 км/ч. Декларираното ускорение до 100 км/ч е "около 8,5 секунди" (подобният Symbioz има 9,1 секунди).

Новият Mitsubishi Grandis ще бъде пуснат в продажба в края на тази година, цените все още не са обявени. За справка - Renault Symbioz струва около 28 500 евро.

fallback
  • #10
    Asx ( преди 2 месеца )
    Направо съсипаха Мицубиши с тези френски таралясници. Карам от 20 само Мицубиши, но сега вече и без пари да ни ги дават няма да си купя, понеже всичко е Рено, марката която най я мразя. Еми има и други японки като Тойота, Хонда, Мазда и Субару. Жалко за Мицубиши, правиха много здрави коли допреди да се обвържат с тези френски ***.
  • #9
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Грандис 2004/2011 красота,перфектен
  • #8
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Всъщност Mitsubishi нямат нищо проектирано по модела. Колата е изцяло френска, само не става ясно в същият завод в Испания ли ще се прави.Дизайна на джантите бил на японците..Малее.. ако това не е крах, за Mitsubishi.. Технически вероятно е добра, ама в случея ако човек иска Mitsubishi, се предполага че иска да е правена в Япония.. От модел само с емблема на бранда, без реално колата има нещо общо с тях ще, смисъла си е за тях, изцяло финансов. Не им дреме за имиджа им пред клиентите.
  • #7
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Грандиса стария супер
  • #6
    бг Тренера ( преди 5 месеца )
    нелепият си ти ....принципът ( или начинът на пранвенето на бизнес е един и същ ) ...
  • #5
    до 3 ( преди 5 месеца )
    Да сравняваш самолет с кола е меко казано нелепо
  • #4
    Радев ( преди 5 месеца )
    Много приятно изглеждащ автомобил за млади семейства.
  • #3
    do 1 ( преди 5 месеца )
    a Boeing кво правят - преобличат 737 вече няколко пъти докато не размазаха 350 човека с модела 737 МАКС който фактически е обновена версия на 737 от 60-те години на миналия век ....
  • #2
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Как съм псувал вчера френския гений след като 20 минути напъвах да затворя елементарно нещо като капака с предпазители под капака на Кашкая, да ви кажа с Киа такива изгъзици не съм имал.
  • #1
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Знам, че ще има много критики тази тяхна стратегия. Обаче погледнете в детайли и другите производители какво правят, в частност ФВ Груп, а те съвсем не са единствените, които "преобличат" модели.
fallback
Последни