fallback

Кои са най-евтини марки за ремонт след инцидент

Проучване на 600 000 застрахователни иска показва любопитни данни

Всяка година Sécurité et Réparation Automobile (SRA) – Асоциация на застрахователните компании, която разполага с огромна база данни, публикува свое изследване за попадени искове след инциденти на пътя или при паркиране. За 2024 година то включва близо 600 000 експерти доклада, като целта е да се открият разходите за ремонт между отделите производители модели.

Това дава възможност да се класифицират марките - от най-евтините до най-скъпите, като се вземат предвид цената на резервните части, разходите за труд и сметката за боя. Сравнението, което се основава на средна стойност, определена от 100 единици, за да може да се направи разлика между отделните марки. 

За да попаднат в проучването, превозните средства трябва да бъдат на възраст до 6 години и да имат най-малко 100 експерти становища след инциденти. В крайна метка в класацията влизат 42 марки и 372 модела.

Най-евтините марки за ремонт

На върха на класирането е Suzuki, който отнема първото място от Dacia с резултат 80 срещу 81. Причината е в електрификацията на румънската марка. Sandero си остава най-евтиният градски автомобил за ремонт, но разходите при третото поколение се увеличават значително. Освен това Spring си остава най-скъпият мини-градски автомобил за ремонт, което не помага на Dacia. Той е и единственият 100% електрически модел в своята категория в това проучване. 

С резултат 83 Smart се нарежда на третото, като изпреварва Opel (87), а също кака Abarth, MG и Seat (всички с 88). Трябва да се отбележи, че Smart е един от малкото производители, при които цената на частите тежи по-малко от 50% от общите разходи за ремонт - 45,8%, за да бъдем точни. В тази група влидат още Abarth (46,4%), Lynk & Co (49,7%), Mini (46,5%), Suzuki (45,2%) и Tesla (40,8%).

Логично, над средното ниво са повечето премиум производители – Audi, Volvo, BMW, Mercedes, Jaguar и Lexus. Същото обаче важи за няколко масови марки – Renault (104), Volkswagen (101), Nissan (101) и Hyundai (104), имат по-високи от средните разходи. При VW по-високата цена се дължи на цената на труда, докато при останалите три причината е цената на частите.

Освен това Clio е най-скъпият за ремонт градски автомобил с резултат 97. Неговият братовчед - Dacia Sandero, напротив, е най-евтиният за ремонт: 72 за второто поколение и 81 за третото.

Високи разходи се отчитат и при новите играчи на пазара – като BYD, например. Китайската марка има 126 (колкото Mercedes), като съчетава високи разходи за труд с части, които не са точно евтини. Известен с атрактивната цена на своите модели, BYD страда заради факта, че предлага почти само 100% електрически автомобили. Проучването на на SRA обаче показва, че като цяло разходите за ремонт на превозни средства, захранвани с батерии, са по-високи от тези на двигателите с вътрешно горене.

Най-скъпите марки за ремонт

Както и в предишната класация (2023) най-скъпите марки за ремонт за Porsche и Alpine. С резултат от 269 германската компания очевидно изпреварва фирмата от Диеп (198). Тези два производителя, които вече имат едни от най-високите разходи за труд, също начисляват висока цена за своите части. Всъщност само за тях този артикул представлява повече от 65% от общата сметка за ремонт: 65,3% в Porsche и 67,7% в Alpine.

Изследването на SRA помага да се определи класацията на най-добрите и евтини марки за ремонт, той също е добър индикатор за пазарните тенденции. Така и тази година се наблюдава нарастващ дял на SUV, който остава най-представеният сегмент с 36,9% от повредените автомобили. Освен това сред 10-те марки, които най-често участват в искове, 4 са германски - Audi, BMW, Mercedes и Volkswagen, като те представляват 17,3% от исковете.

Това увеличение на общите разходи за ремонт може да се обясни по-специално с покачващите се цени на частите. Първо мислим за фаровете и задните светлини. Тези части, върху които все повече се работи по отношение на дизайна, включват все повече и повече технологии (светодиоди, матрични фарове и т.н.), но остават много изложени и уязвими в случай на бедствие. 

Трябва да се отбележат и разпоредбите, които изискват все повече и повече оборудване за безопасност да се подменя по време на ремонт (сензори за паркиране, обективи на камери за заден ход, радари за помощни средства за шофиране и др.). 

fallback
  • #6
    Ами ( преди 5 месеца )
    Долния - наистина ни е доста тъжно за теб.
  • #5
    10LD-ДiN0-ДртiйМЕН! ( преди 5 месеца )
    Нещо за горките заблЮдьонныэ ГЕРМАНофилки: Така и тази година се наблюдава нарастващ дял на SUV-четата, който остава най-представеният сегмент с 36,9% от повредените автомобили. Освен това сред всичките 10-те марки, които най-често участват в искове, основните 4 са германски - Audi, BMW, Mercedes и VW, като те представляват 17,3% от всички предявявани искове.М-да, яко тъжна е ситуацията.
  • #4
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Може да се прави сравнение на цената за ремонта само ако всички автомобили са претърпяли еднакви инциденти с едни и същи щети! Останалото е някакво безмислено сравнение.
  • #3
    анонимен ( преди 5 месеца )
    2-ри, прав си, при е-колите нещата са още по зле, заради батерията.
  • #2
    Гост ( преди 5 месеца )
    Заради лятата конструкция,купето на Тесла е тотал щета след лека катастрофа.
  • #1
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Няма такива. Заради регулации, изисквания и т.н колите са пълни с какво ли не. Зад броните е скрита доста електроника. Дори леки удари лесно отиват на 5 цифрена сума.
fallback
Последни