fallback

Конкурент на Tesla Model S дойде в Европа на космическа цена

Lucid Air Sapphire с 1251 конски сили вече може да се поръча в Германия срещу 250 000 евро

Най-мощният конкурент на Tesla Model S Plaid официално пристига в Европа. В Германия официално дебютира Lucid Air Sapphire - американското чудовище с мощност 1251 к.с., което предизвиква не само марката на Илон Мъск, но и най-ексклузивните хиперколи на планетата.

Lucid Air Sapphire

Цената на електрическия седан е 250 000 евро, като той може да бъде поръчан онлайн или в Lucid Studio на германска територия. Първите доставки се очакват през третото тримесечие на 2025.

Силовият агрегат се състои от три електромотора, които доставят 1251 к.с. и въртящ момент от 1940 Нм. Два мотора са монтирани отзад и работят в симбиоза, за да предложат усъвършенствана активна система за векториране на въртящия момент, която подобрява стягането, сцеплението и пъргавината при завиване. Резултатът е ускорение от 0 до 100 км/ч само за 2 секунди, по-бързо дори от Tesla Model S Plaid.

Lucid Air Sapphire

Максималната скорост е 330 км/ч, което прави Lucid Air Sapphire един най-бързите електрически седани, създавани някога. Пробегът е 694 км в цикъла WLTP, със средна консумация от 19,1 кВтч/100 км. Всичко това благодарение на 900-волтова архитектура, която също позволява ултрабързо зареждане на батерията с капацитет 112 kWh.

На външен вид Sapphire се откроява със своята изключителна боя Sapphire Blue Metallic, завършена с елементи от въглеродни влакна и детайли от Stealth Look. Летите алуминиеви джанти са 20-цолови отпред и 21-цолови отзад, като са комбинирани стандартно с гуми Michelin Pilot Sport 4S. За най-взискателните клиенти се предлага опционален комплект от Pirelli P Zero Trofeo RS, предназначен за използване на пистата.

Интериорът на Lucid също е проектиран с най-голямо внимание, като спортните седалки имат функции за отопление, вентилация и масаж. Пред водача стои извит 34-инчов дисплей с интерфейс, посветен на версията Sapphire.

Шофьорът избира между четири режима - Smooth, Swift, Sapphire и Track, като последните има три подраздела - Dragstrip, Hot Lap и Endurance, за да се адаптират към всякакъв вид спортна употреба. Карбоново-керамичните спирачки и пакетът за подпомагане на водача DreamDrive Pro са стандартни.

Още снимки на електрическия седан - вижте в галерията:

fallback
  • #11
    Пешо Келешо ( преди 2 седмици )
    Xiaomi SU7 Ultra е седан с мощност 1550 коня. На цена 70 000 $. Ама в Китай
  • #10
    До първия ( преди 2 седмици )
    Само можеш да мечтаеш за автомобил с ДВГ с тези характеристики на толкова ниска цена. При високопроизводителните автомобили с много коне, електрическите отдавна са по-евтини.
  • #9
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Колкото един двустаен, но за да го караш това трябва да си в някоя друга държава, тук няма къде.
  • #8
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Трябва само един фермер от Добруджа да си купи, и ще го последват още много като него. Те са целевата група на този бренд.
  • #7
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Има предостатъчно футболисти и музиканти например, за които тази сума е "пари за кафе", така че не ги мислете. Клиенти ще има!
  • #6
    анонимен ( преди 2 седмици )
    само да ви кажа че хората с пари не купуват тролеи както и не носят електронни часовници и имат десетина автомобила в зависимост от повода който ще го ползват
  • #5
    Пропов ( преди 2 седмици )
    Седан с 1200 коня! Най мощните седани с ДВГ са има - няма 800 коня (серийни). Има хора дето търсят максимума без оглед на цената, без оглед на практичността, разходите, колко струва на км. и прочее тривиални характеристики. Тук говорим за 1200 коня, 4 врати и 4 човека в пълен лукс. Мечтата на таткото милионер. Оставя децата на училище, жената в МОЛа и удриии , кеф, кеф! е тока ще свърши след 200км като я натиснеш, ама той адреналина ще те изтощи още преди това. Ще си като прероден.
  • #4
    анонимен ( преди 2 седмици )
    До номер 3: Покупката на автомобил с 1200 коня за 250 хиляди евро не е нещо което се прави с рационални аргументи. Такъв автомобил се купува единствено и само за кеф. А кефът цена няма. Така че обясненията ти колко било нерационално нямат аболютно никакъв смисъл. Има хора които печелят пари по-бързо отколкото ги харчат, така че за тях това нито ще е единствен автомобил, нито ще им пука за това колко ще струва след 3 години, нито ще им пука колко ще им донесат фондовете.
  • #3
    Анонимен ( преди 2 седмици )
    Пълен смях, някой може ли да ми обясни, защо да не си купя Панамера 4 Е-Hybrid за 140-150 евра и другите 100 да ги сложа на взимано търгувани фондове или влог, вместо да си купувам Лусид. Там къде мога да карам 1200 коня ще мога да карам и 500. И да не се окаже че след 3 години Lucida струва -50% а Панамерата -30% пък фондовете са ми докарали 15-20%? Нали има математици много хайде смятайте. Има и още един вариант за 250 евра V6 СУВ и Тесла 3. Даже остават пари.
  • #2
    Sameman ( преди 2 седмици )
    Тази кола превъзхожда Тесла във всяко едно отношение.
fallback
Последни