fallback

Безопасно ли е да се поставят тенис топки в пружините на автомобила

Използването им трябва да предпази окачването, но крие сериозни рискове

Ако пътувате повече, вероятно ще срещнете едно необичайно техническо решение - някои шофьори вкарват обикновени тенис топки в пружините на задното окачване. На пръв поглед това изглежда като трик за подсилване на износено шаси, но експерти предупреждават, че подобно решение може да струва много повече, отколкото изглежда.

окачване, тенис топки

Според опитни автомонтьори основната цел на такава намеса е да се намалят провисналите пружини и временно да се подобрят ударопоглъщащите характеристики на автомобила, особено ако често се транспортират тежки товари. В някои случаи това наистина избягва контакта с асфалта и леко намалява натоварването на окачването. Практиката показва, че при определени условия ресурсът на износените елементи на шасито може да бъде удължен.

В същото време обаче механиците категорично не съветват да използвате този метод през цялото време. Основният проблем е, че тенис топките не са предназначени за продължително натоварване, особено в условия на постоянни вибрации, температурни промени и неравности на пътната настилка. Те могат да се деформират или дори да се спукат по време на шофиране, което ще доведе до рязка промяна в поведението на автомобила, а това е особено опасно при висока скорост.

Друг аргумент срещу това е влошаването на самото действие. Топките не подсигуряват достатъчно амортисьорите, така че окачването работи непредсказуемо. Това създава заплаха от загуба на контрол при извънредни ситуации.

Има алтернатива - макар и по-скъпа. Експерти съветват да се използват въздушни възглавници, които са монтирани вътре в пружините. Те позволяват да се регулира пътния просвет и понасят натоварванията много по-добре. Такава модернизация не само повишава комфорта, но и осигурява по-голяма безопасност при транспортиране на тежки неща.

Във всеки случай механиците съветват да не се превишава максимално допустимото собствено тегло на автомобила. Дори и най-силното окачване губи ресурса си при редовно претоварване, да не говорим за импровизирани методи като тенис топки.

fallback
  • #5
    Петре, ( преди 1 месец )
    даже не ти чета глупостите, абе момче, кои простаци ти дават свобода да пишеш ?
  • #4
    Hobby ( преди 1 месец )
    А има и каруци , товароспособност макс. ***.
  • #3
    Коко ( преди 1 месец )
    Има уретанови подложки за пружини.Около 30 кинта комплект. Идеални са.
  • #2
    abc ( преди 1 месец )
    Е как... лесно. Повдигат колата на стенд, колелата провисват, пружините се разтягат надолу и между витките топките може да се натикат вътре в пружината. Като се пусне колата, пружините се свиват вече от тежестта на колата и топките не могат да излязат вече.
  • #1
    анонимен ( преди 1 месец )
    Любопитно е да видя как успяват да ги поставят там
fallback
Последни