IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Шефът на Ford: Китай е с десет години пред нас!

Изоставането на Щатите е при батериите за електрическите превозни средства, смята Джим Фарли

Изпълнителният директор на "синия овал" направи няколко откровени изявления в eokf интервю за The New York Times . Джим Фарли каза ясно: Китай е с десет години пред САЩ в производството на батерии за електрически автомобили и единственият шанс на Ford да започне да се конкурира с китайски марки и след това да пробие напред е да използва интелектуалната собственост на КНР.


Джим Фарли


Джим Фарли подчерта, че заплахите от китайската автомобилна индустрия могат да бъдат предотвратени само чрез възползване от техническите знания и опит. Шефът на Ford припомни, че преди 20 години китайските компании са имали нужда от интелектуалната собственост на САЩ, но сега е обратното. Топ-мениджърът нарече предстоящото състезание „битка за спасяването на американската автомобилна индустрия“.

Джим Фарли говори още и за изграждането на фабрика за производство на литиево-железно фосфатни батерии по лиценз на китайския гигант CATL. „Гигафабриката“ може да отвори врати през 2026 година, освен ако не се намесят санкциите на САЩ. Откровеността на топ мениджъра на Ford вероятно се обяснява с факта, че е крайно недоволен от действията на Тръмп, които застрашават съвместен проект на стойност 3.5 милиарда долара.

Интересното е, че LFP батериите първоначално са изобретени в Тексаския университет и технологията е комерсиализирана в САЩ по време на ерата на Обама. Американски стартъп, произвеждащ батерии за електрически автомобили, обаче фалира и китайците купуват разработката на безценица. Сега Китай контролира 83% от производството на литиево-железни фосфатни батерии и е почти невъзможно да се направи евтина електрическа кола без китайска технология.


0 от 500
  • #193
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Спиди ( преди 2 месеца )
    Шефа взе едно електрическо Рено Канго.След месец нямаше желаещи колеги да го карат.Шефа го продаде с голяма загуба.
  • #192
    0 rate up comment 3 rate down comment
    До 182 ( преди 2 месеца )
    "Мда ( преди 21 минути )Тротинети, иначе предлагаш решения които технически са възможни, нищо че икономически са пълен шит. Но когато ти говорят за алтернативни горива и водород скачаш до луната колко икономически било неизгодно." Я чакай да се разберем. Икономически неизгодно ли е инсталация за 200 000 лв да произвежда 200 000 kWh годишно, която осигурява 1 милион километра при разход 20 на 100? 10 милиона километра за 200 000 лв в гаранция? 10 стотинки на 100 км ти е скъпо?
  • #191
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Как така бе,Мите.В Пещера слънцето пече денонощно и може на комшиите да продаваш ток.Ако имаше смисъл досега да си зарязал дизеловия автомобил и да се качиш на Тесла.
  • #190
    0 rate up comment 3 rate down comment
    До 188 ( преди 2 месеца )
    Приятелят на антиматематика РУК също е антиматематик и са го излъгали да си купи 23 електрически микробуса, които всяка нощ зарежда от мрежата 12 часа. То С какъвто се събереш такъв ставаш. Има една българска поговорка, кажи ми какви са ти приятелите да разберат Ти какъв си.
  • #189
    0 rate up comment 2 rate down comment
    До рук ( преди 2 месеца )
    Всяка реална база си има квадратура. Всяко нормално зареждане си има цена. Ти защо ги криеш, след като задаваш въпроси свързани с тях? Аз не само казвам, А ти показах клип колко произвеждат в момента фотоволтаиците и Колко е температурата в помещенията. За какво ми е по-голяма мощност ако през зимата постигам 28 градуса от енергията от слънцето, А ако не пече няма да произвеждат дори да инсталирам 8 пъти по толкова, които никога няма да се изплатят?
  • #188
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Какъв контакт бе,Мите? Щяхме да зареждаме безплатно от фотоволтаика нощем.
  • #187
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    В града ни доставиха електрически автобуси.Не могат да изкарат една смяна,да не говорим за две с двама шофьори.Редовна гледка е електрически автобус закачен с теглич към аварийния Камаз на път за депото.
  • #186
    0 rate up comment 3 rate down comment
    До рук ( преди 2 месеца )
    Хайде да приключим с първия казус? Все още не си ми казал на каква цена купува тока за да ти кажа колко пести. Хайде познай аз колко пари изхарчих преди малко в магазина и колко спестих с десетте процента отстъпка? Как да ти сметна колко Ще спестиш, като не знам какви са ти разходите? Или цялата идея е да се заяждаме и да обиждаме без да търсим отговори? Колко квадрата е базата в която нощуват микробусите по 12 часа и се зареждат всяка вечер от контакта?
  • #185
    5 rate up comment 0 rate down comment
    РУК ( преди 2 месеца )
    Да Митьо, всичко е измислено на този свят, само твоите 2кв солари са реални! Всеки който има нещо повече то теб си го е измисли.Бизнеса ми е измислен, приятелите, колите ми, в Германия няма успешни хора със собствен бизнес, даже Германия всъщност е измислена, всички измряха по Ковида и от студ като им спряха газа от русия.Само ти и милионите продадени китайски пикапи в Австралия са реалност и как продаваш ток по 1лв Квч на опашка от хиляди електрички пред къщата ти в Пещера.Бунак!
  • #184
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Те всичките му бизнес идеи са такива, първоначалната инвестиция винаги е подарък.Купи си електрически бус, фотоволтаични панели и батерии за една чанта пари (без да ги калкулира за разход),за да ти е безплатен тока.Като се усети,че греши добави и зареждане от мрежата.