fallback

Кои автомобилни гиганти ще пострадат най-много от митата на Тръмп

Новите коли в САЩ ще поскъпнат драстично, така че ощетени ще бъдат потребителите

Администрацията на Тръмп обяви въвеждането на нови мита върху стоки от Канада, Мексико и Китай. Продуктите от най-близките съседи на САЩ ще бъдат обложени с 25% мито, а за китайските доставки ще трябва да се плаща още "допълнителни" 10%. Анализаторите на S&P Global Mobility смятат , че законопроектът ще засегне сериозно световната автомобилна индустрия и посочиха марките, които ще плащат най-много.

Според S&P Global Mobility указът на Тръмп ще засегне всички автомобилни производители и доставчици, тъй като Мексико изнася 86.9% от автомобилните части за САЩ, а компоненти от тази страна се използват от почти всички автомобилни гиганти. Например Volkswagen продава 43% от произведените в Мексико автомобили в Северна Америка, Nissan - 27%, Stellantis - 23%, General Motors - 22%, а Ford - 15%.

Повечето бестселъри в САЩ разчитат до голяма степен на части от чужбина: например Ford F-Series и Mustang са оборудвани с канадски двигатели, а Mazda CX-50 е оборудвана с двигатели от завод в Мексико. Съседната държава също произвежда Toyota RAV4, пълноразмерни пикапи на General Motors и на Stellantis. Почти сигурно е, че разходите за "търговските войни" на северноамериканския континент ще бъдат прехвърлени върху потребителите, което означава, че цените на автомобилите ще достигнат исторически връх.

Според аналицаторите, заради митата върху чуждестранни стоки, средната цена на автомобила може постепенно да се увеличи със същите 25%. Wells Fargo изчислява, че годишните загуби на General Motors могат да бъдат 13 милиарда долара, на Ford - 25 милиарда долара, а Stellantis ще надплати 56 милиарда долара.

fallback
  • #10
    Иронията ( преди 2 месеца )
    Колеги, Вие прочетохте ли въобще новината и гледахте ли графиката? Целта е да се върнат американските марки в държавата. Това от години го говори Тръмп. От години! Точно по тази причина се обявиха мерките и паузираха. За да имат време за реакция. Тръмп не блъфира и го демонстрира. Иронията е, че БМВ и Мерцедес, Киа/Хюндай ще пострадат най-малко. Дали ще им е лошо на американците с такъв избор?
  • #9
    Hvaliprats ( преди 2 месеца )
    Да не забравяме че съветник на Тръмпи е лъжлив нагъл Илон - човек с емоционална интелигентност на хормонално обременен тинейджър. Така че шоуто тепърва предстои.
  • #8
    Друг Гост ( преди 2 месеца )
    Абе какви са тези сметки - ако наложи мита на Мексико почти всички ще си преместят заводите в САЩ. Всички са в Мексико заради по-евтината работна ръка и за да внасят в САЩ. ФВ/Ауди обявиха, че ще ги преместят. ГМ казаха, че ще видат дали митата са за постоянно и ако са и те ще ги преместят.
  • #7
    иван ( преди 2 месеца )
    Пак ще пробват американците да го сложат на мушката...
  • #6
    анонимен ( преди 2 месеца )
    4-ти, не съм съвсем сигурен, че не разбира. ПРсото беше заявил, че ги въвежда, за да може да има с какво да се пазари с Китай. Но от цялата история, наистина потърпевш е крайния потребител. Незнам нещо да се сглобява в Америка..
  • #5
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Новината днес е, че отлага митата с един месец пък после не се знае :D
  • #4
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Тръмп не разбира много добре какво точно прави, да прави велика америка до момента в който като отидеш да си купиш истинска кола цената е с 50% нагоре заради митата, ако искаш велика америка плати си, това го плащат американците не ние.
  • #3
    q ( преди 2 месеца )
    Около 10 000 долара за нова кола. Ей това беше май играта на Елън. Със сигурност цените му вече са много атрактивни.
  • #2
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Дреме ми,да фалират евро пи ,.,,дал,.. ските авто компании,като изпуснаха питомното и станаха изтривалки на краварника сега да правят като вятъра.
  • #1
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Дреме ми,да фалират евро пи ,.,,дал,.. ските авто компании,като изпуснаха питомното и станаха *** на краварника сега да правят като вятъра.
fallback
Последни