fallback

Mazda патентова собствена хибридна система за новата CX-5

Двигателят с вътрешно горене и електромоторът ще работят паралелно

Mazda се готви да смени поколението на популярния си кросоувър CX-5. Японският производител вече е патентовал хибридната задвижваща система, която ще бъде монтирана в третата генерация на модела.

Mazda CX-5

Съдейки по чертежите, новата Mazda CX-5 ще бъде „паралелен“ хибрид, което означава, че както двигателят с вътрешно горене, така и електрическият мотор ще отговарят за въртенето на колелата. Те могат да работят както заедно, така и независимо един от друг. Друг електромотор в тази схема се използва като генератор за презареждане в движение.

Засега не се разкриват никакви спецификации, включително обема на четирицилиндровия двигател с вътрешно горене и капацитета на тяговата батерия. Известно е, че за разлика от хибридния SUV CX-50, който използва компоненти на Toyota, новата CX-5 ще получи задвижване, разработено от самата Mazda.

Mazda CX-5

Второто поколение Mazda CX-5 дебютира през 2016 и претърпя планиран фейслифт през 2021. Компанията за първи път обяви работата по неговия наследник през 2023, а година по-късно потвърди, че със смяната на поколенията кросоувърът ще стане хибрид.

Миналата есен марката изясни плановете си - до 2027 ще представи CX-5 и още два нови SUV, а също така ще разработи нов двигател с вътрешно горене, наречен Skyactiv-Z, който вероятно ще замени сегашните Skyactiv-G и Skyactiv -X.

По-рано този месец камуфлажен прототип на новата Mazda CX-5 беше забелязан да тества в САЩ. Съдейки по шпионските снимки, кросоувърът ще запази познатите си пропорции и силует, но ще получи нов дизайн на предницата и задницата. Премиерата се очаква в следващите месеци.

fallback
fallback
Последни