fallback

Volkswagen обмисля съвместно производство с китайски марки в Европа

Шефът германската компания сравни Китай с тренировъчен център

Volkswagen обмисля възможността за създаване на съвместно предприятие с китайски производител за производство на автомобили в Европа, като то ще осъществява дейността си в германските заводи, които бяха предвидени са затваряне, твърди списанието Manager Magazin.

Volkswagen

Кризата на Volkswagen, с риск от затваряне на заводи в Европа, беше разрешена (поне донякъде) с решението да не се съкращават служители или да се изоставят фабриките на Стария континент. Бъдещето на фабриките в Дрезден и Оснабрюк обаче е под въпрос, тъй като производството в тях е сигурно съответно до края на 2025 и 2027. Затова и компанията обмисля „алтернативна глобална концепция“, която ще засегне именно тези две предприятия.

Твърдеше се, че VW е готов да продаде двата завода на китайски производители, но последните информации сочат, че ръководството на компания обмисля нов вариант. Германците ще последват примера на Stellantis, който направи съвместно предприятие с китайската Leapmotor за производство на достъпни електромобили в Европа. Първият от тях е малкия T03 – градски модел на ток, който ще се сглобява в Тихи (Полша).

Според Manager Magazin във Волфсбург ще обмислят създаването на съвместно предприятие с китайски производител на автомобили в Германия, като по този начин запазят собствеността върху заводите, увеличат производството и по този начин ще дадат възможност на китайските електрически автомобили да преодолеят митата, наложени от Европейската комисия. Освен това германската група може да се възползва от обширното ноу-хау на партньора в областта на електрическите задвижвания.

Volkswagen

За изгодата от подобно сътрудничество, макар и не толкова директно, се изказа и главният изпълнителен директор на Volkswagen - Оливър Блуме. Той определи Китай като „своеобразен фитнес център” за тренировки, като даде за пример успехите на страната в областта на високите автомобилни технологии. Според Блуме, те трябва бъдат възприети в областта на батериите и автономното шофиране в Германия, където продажбите на електромобили намаляват.

„Китай разработва нови технолологии прагматично и рентабилно, с високи нива на креативност и огромна скорост и това му позволи да развие конкуретноспобна индустрия за кратък период от време. Германия може да предприеме подобен подход, като използва Китай за фитнес-център, в който да тренира”, категоричен е Блуме.

Шефът на VW допълни, че Европа не трябва да се защитава срещу китайската инвазия с помощта на високи мита. Тези такси трябва да бъдат разумни и могат да бъдат комбинирани с инвестиционни стимули, които ще бъдат от изгода както за производителите, така и за купувачите.

fallback
  • #9
    анонимен ( преди 5 месеца )
    В Европа от миналата криза (2008-2010-та) автомобилният сектор е субсидиран постоянно, проверете колко субсидии са прибрали за всеки завод построен в Полша, Чехия и т. н., ами субсидиите за покупка на нов автомобил, включваха се дори дизели с Евро 3... Като ФВ тръгнаха да търсят място за нов завод въпросът беше кой ще ни даде повече....
  • #8
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Айдее, тоя от геометрични прогресии и средногодишни сметки, сега мина на китайски риби и косатки.
  • #7
    До пръдливия ( преди 5 месеца )
    Колко пъти трябва да ти се обяснява че субсидиите влияят на скоростта на рибите, а не на рентабилността? Един и същ финансов инструмент - 7500 на автомобил в САЩ, дава коренно различен РЕЗУЛТАТ при ford и при Тесла. Ford губи по 50 000 долара преди субсидиите, а Тесла печели по 10-15 хиляди на автомобил. Субсидиите ускоряват загубите на ford , но ускоряват и печалбите на Тесла. Все ускорения на рентабилността, но в различни посоки.
  • #6
    До пръцльо ( преди 5 месеца )
    Като разделиш тези държавни помощи на броя на произведените за периода електромобили, По колко се пада на автомобил? Помощите, които освен за директни субсидии са изхарчени и за образование, вериги за доставки и данъчни облекчения, както и на отпусната безплатна земя за построяване на китайските заводи? Хайде сега ги сравни с трилионите, които Китай харчи всяка година за внос на горива?
  • #5
    Hvaliprats ( преди 5 месеца )
    Тротинетка "Китай печели от електромобили дори без държавни помощи", пак повтаряш матрите от паралелната реалност. Я пробвай с: China has spent at least $230 billion to build its EV industry
  • #4
    До 3 ( преди 5 месеца )
    В твоя случай русалките са предложения от седемте джуджета, дядо Коледа и Снежанка. Но тук си говорим за сериозни неща, така че можеш да си продължиш разговора с връстниците второкласници по темата. Остави тук големите да си говорят без да им пречиш.
  • #3
    анонимен ( преди 5 месеца )
    След бързите риби,следват русалките,а Тротка?
  • #2
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Китай разработва нови технолологии прагматично и рентабилно, с високи нива на креативност и огромна скорост и това му позволи да развие конглокетноспобна индустрия за кратък период от време." Този имитатор защо ми повтаря думите? Защо говори точно обратното на антиелектриците? Защо говори че бързите риби изяждат бавните и Китай печели от електромобили дори без държавни помощи?
  • #1
    анонимен ( преди 5 месеца )
    ФВ са най-близки с Хпенг и имат дял там
fallback
Последни