fallback

Tesla Model Y загуби Европа, но е на път да остане №1 в света по продажби

Електрическият модел вече е на 5 години, но това явно не пречи на резултатите му

Tesla най-вероятно няма да успее да достигне броя на продажбите си от 2023, но въпреки това нейният Model Y е на път да стане най-продаваният автомобил в света за втора поредна година. И това на фона на факта, че в Европа електромобилът беше изместен от първото място.

Американската марка стартира 2024 по не особено добър начин, като през първите две тримесечия нейните резултатите спаднаха почти навсякъде. Особено лошо беше представянето на пазарите в САЩ и Европа, докато в Китай продажбите се задържаха на предишните нива. През третото тримесечие Tesla успя да си върне загубените позиции, което накара Илон Мъск да прогнозира, че в края на годината компанията му ще отчете „леко увеличение“.

Въпреки това, заради спада на продажбите през първата половина на 2024, Tesla трябва да постигне невъзможното през четвъртото тримесечие. Вярно е, че традиционно това е най-добрият период за продажби, но за да подобри резултата си от миналата година, марката трябва да продаде 515 000 коли през последното тримесечие.

Това е малко вероятно, като експерти от индустрията смятат, че Tesla няма да успее. Анализаторите от Wall Street са единодушни, че Tesla очаква около 507 000 продажби през четвъртото тримесечие, което ще бъде най-доброто в историята на марката (досега рекордът беше същият период на 2023 с 485 000 продажби). Това обаче няма да позволи на производителя на електромобили да подобри постижението си от 2023 - над 1 808 581 продажби. Очаква се, че тази година резултатът ще бъде 1 801 709 единици.

Въпреки този лек спад в Tesla смятат, че има какво да празнуват. Във видео с постижение на марката, разпространено от компанията-производител, се казва, че Model Y за втора поредна година ще бъде най-продаваната кола в света. А това е забележително постижение, не само защото става въпрос за електромобил, но и заради факта, че самият модел е на цели 5 години.

В самата компания не се притесняват от този факт, тъй като Tesla работи по различен начин от останалите производители. Вместо да пуска нови модели на всеки 5-6 години, тя непрекъснато обновява своите превозни средства и така те остават актуални през целия си жизнен цикъл. Сега предстои пускането на обновен Model Y, който със сигурност ще увеличи продажбите. Освен това Tesla готви и по-достъпни превозни средства, а това също ще се отрази добре на резултатите на марката.

fallback
  • #33
    СМОГ ( преди 2 дни )
    След като 7-милионната TESLA вече е на пътя, той Е най-продаваният автомобил на планетата за втора поредна година. Juniper вече се произвежда в Гига Шанхай и е доста сниман по пътищата. С цяла лента в предната и задна част, ново меко окачване и недостижимо 4х4, пробег, разход, бързина на зареждане и програмно осигуряване, въпросът е колко 3-5 години ще е N.1 по продажби в Света. И колко 2-3 трилиона ще е пазарната капитализация на марката. Най-масовата, дълговечна и ремонтопригодна ел. кола.
  • #32
    Жестоката истина ( преди 2 дни )
    Всички хубави коли вече ще са електрически. Старите немски коли отиват в историята. ФВ ще фалира. Шкода не е кола. Идва бъдещето и всички хейтъри го знаят и това ги побърква. Който си е купи дизел последната 1-2 години е *** и не осъзнава в какъв капан се е вкарал.
  • #31
    Кънчо ( преди 2 дни )
    Във фокус2мув, към 01.12.2024, Корола води на Модел У с 30 000 бройки, така че не слагайте още тигана на котлона, за да не ви загори олиото, преди а сте уловили рибата.
  • #30
    анонимен ( преди 3 дни )
    Тези не си мръднаха пръста да си направят представителство и гаранционно обслужване няма шанс да им броя толква грешни пари, освен това за какво ми е нещо което губи 2/3 от стойността си след това като ми свърши лизинга все едно ще купувам нова кола от нулата?
  • #29
    анонимен ( преди 3 дни )
    Защото ги налагат с четал на врата, затова ги мразим!
  • #28
    анонимен ( преди 3 дни )
    Радвам се за тях. Ако имам 30хил юро бих се замислил за електрик. Но за сега ще си карам дизела и ще чакам 6-ца от тотото
  • #27
    До 26 ( преди 3 дни )
    Защото са деструктивни личности и са родени да мразят и да рушат. Това е смисълът на живота им. Вече осма година се опитвам да разбера начина им на мислене, но не успявам да намеря мотивацията да го правят. В съседната статия обясняваха как МРАЗЯТ вегетарианците само защото дишат.
  • #26
    Защо ( преди 3 дни )
    Защо има толкова много хора които мразят електрическите коли не разбирам. Нали са по-хубави и не им взимат от колонките за зареждане. Защо е този хейт. Много елементарно поведение. Ако са прави че бъдещето е на бензина и дизела просто да не си купуват електрически и толкова. Какъв е този зор. Аз харесвам електрически коли но не ходя да говоря лошо за дизела. Просто не си го купувам.
  • #25
    анонимен ( преди 3 дни )
    Така е, антиелектриците познаха, че през 2024 ще има срив на световните продажби на електромобили А през 2025 направо ще клонят към 0.
  • #24
    До 21 и 23 ( преди 3 дни )
    Борба с троловете . Известната мъдрост учи да се ИЗБЯГВА ДАВАНЕТО ХРАНА НА ТРОЛОВЕТЕ и да се устоява на изкушението да им се отговаря. ОТГОВАРЯНЕТО на троловете НЕИЗБЕЖНО ВОДИ ДО ОТКЛОНЯВАНЕ от темата на дискусията, изважда от равновесие наблюдателите и осигурява ТЪРСЕНОТО ОТ ТРОЛОВЕТЕ ВНИМАНИЕ. ТРОЛЪТ, КОЙТО Е ИГНОРИРАН, може доброволно да напусне Интернет-форума или дискусията... bg.m.wikipedia.org/wiki/Интернет_трол
fallback
Последни