fallback

От намотка до свещи - на колко време се сменят проводниците за високо напрежение

Проверката и подмяната на тези елементи преминават през определени етапи

Всеки проводник за високо напрежение има определен експлоатационен живот, който варира в зависимост от модела на автомобила. Обикновено производителите посочват кога трябва да се сменят проводниците - например на всеки 50 000 км.

Въпреки че няма единна продължителност на живота за всички модели, в повечето случаи кабелите за високо напрежение трябва да издържат около осем години, с петгодишна гаранция и общ експлоатационен живот от около 40 000 км. Така че, ако вашият двигател започне да работи грубо при влажно време и кабелите вече са износени, време е да помислите за подмяна.

Как да идентифицирате дефектни проводници?

Тъй като проводниците с високо напрежение са част от системата за запалване, тяхната неизправност се проявява чрез характерни симптоми: треперене на двигателя, единични прекъсвания на запалването, особено забележими при дъждовно време и загуба на мощност. Ако ситуацията се влоши, лампата за проверка на двигателя може да светне с грешки, свързани с прекъсване на запалването в цилиндрите поради липса на искра.

Въпреки това, преди да се направят изводи за същността на проблема, трябва да се вземе предвид, че не само кабелите, но и свещите или запалителната бобина могат да бъдат виновни. Следователно, на първо място, е необходимо да се определи в кой цилиндър се наблюдава прекъсване на запалването.

Ако имате OBD скенер, това улеснява задачата, тъй като устройството ще покаже кой цилиндър е „слабо работещ“. Ако проблемът не е там, може да се използва друг метод - изважда свещ по една и се оглеждат цвета и състоянието им. Този метод е надежден, но трудоемък, така че си струва да се опита различен подход - отстраняване на кабелите един по един, за да се чуе дали двигателят променя звука си.

Ако двигателят трепери много, премахването на кабела от проблемния цилиндър няма да промени работата на агрегата. Задължително обаче трябва да се внимава при тази процедура, защото премахването на кабели, докато двигателят работи, е опасно и има риск от токов удар.

След като дефектният цилиндър е локализиран, е необходимо да се определи какъв точно е проблемът - в свещта, бобината или проводника. Прост, но нереалистичен начин би бил да се сменят всички компоненти един по един. Първо се сменят свещите. Ако проблемът си остава в същия цилиндър, значи проблемът не е в свещта. Ако проблемът е другаде, свещта може да бъде сменена (препоръчително е да се смени целия комплект наведнъж).

Най-лесният начин за проверка на проводниците е тяхната замяна. Въпреки различните дължини на проводниците, разликата в съпротивлението между тях във верига с високо напрежение не е критична. Основната задача е да се достигне желаната свещ. Ако подозрението пада върху дълъг проводник и няма начин той да се замените, се извършва прост тест, като се използва подходящо парче тел. Краищата му се оголват, като единият се свързва към масата на автомобила. Другият се прокарва по високоволтовия проводник, като го докосва. Ако жицата е оголена, на това място ще се появи искра.

По време на визуална проверка трябва да се прегледа състоянието на накрайниците - ако са окислени или изгнили, проводниците трябва да бъдат сменени. Смяната на проводници с високо напрежение обикновено не изисква специални умения. Понякога обаче старите гумени капачки залепват по свещите и трябва да се откъснат. Ако нищо не е заседнало, процесът ще бъде прост. По-добре е това да се прави на студен двигател.

Що се отнася до смазването на върховете на телта, това наистина е важно, но не и за подобряване на контакта. Смазването е необходимо, за да се предпазят проводниците от стареене. Трябва да се използва специална диелектрична грес за изолаторите на свещите, за да се предотврати изсъхването и пробиването на гумата.

Не трябва да се забравя, че състоянието на проводниците с високо напрежение зависи от запалителните свещи. Ако свещите са стари или повредени, искрата ще отиде в изолацията, което може да доведе до преждевременна повреда на проводниците.

fallback
  • #6
    анонимен ( преди 2 седмици )
    затова се купуват специални термо шлаухи и изолационни екрани в които се поставят кабелите бобините лулите буксите инжектори датчици и всичко което е изложено на висока температура в двигателния отсек
  • #5
    Скъсани боксерки ( преди 2 седмици )
    Ако колата ви е сравнително нова, не вадете лулата от свещта при запален мотор! Това се правеше при старите коли. При новите рискувате да изгорите бобина. Изобщо....не вярвайте много на съветите в този сайт.
  • #4
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Петре, стига вече! Отдавна си спечелил първо място по идиотиззъм!
  • #3
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Понякога от горещината се напуква изолацията на кабелите, което трудно се забелязва с просто око. Ток има, но не е в параметри.
  • #2
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Обикновено никой производител не посочва планирана смяна на кабелите (според статията - проводниците):). Това се прави при повреда, а не по сервизен план.
  • #1
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Направо изпадам в ужас когато чета толкова технически неграмотна статия. Проводник е медната тел. Когато я облечеш с изолация вече става кабел. Статията се опитва да ни каже, че се сменя само медната тел в изолацията, А не целия кабел. Проводник и кабел са две коренно различни понятия. Не са синоними и не могат да се използват взаимозаменяемо. Това е като да сложиш знак за равенство между гуми и автомобил. Едното е само част от другото.
fallback
Последни