Администрацията на новия президент на САЩ Доналд Тръмп ще премахне субсидиите за електрически автомобили, съобщава агенция Reuters, като се позовава на документ, изготвен от преходния екип за приемане на властта.
Съответно ще бъде спряна и поддръжката на инфраструктурата, като в същото време ще бъдат засилени мерките, блокиращи вноса на автомобили, компоненти и материали от Китай. Преходният екип също така препоръчва налагане на мита върху всички материали за батерии в световен мащаб, опит за увеличаване на производството в САЩ и договаряне на отделни изключения със съюзниците,.
Препоръките на експертите от екипа идват в момент, когато преходът към електрическите превозни средства в САЩ спира, а силно субсидираната EV индустрия в Китай продължава да се развива, като това се дължи на отличната верига за доставки на батерии. По време на предизборната си кампания Тръмп обеща да облекчи регулациите за автомобилите с изкопаеми горива и да отмени това, което той нарече „мандата на президента Джо Байдън за електромобили“.
Новият план представлява рязко разграничаване от политиката на администрацията на Байдън, която се стреми да балансира насърчаването на вътрешна верига за доставки на батерии, отделно от Китай, като едновременно с това бъде осъществен бърз преход към EV. Планът на екипа за преход ще пренасочи парите, които сега текат към изграждането на станции за зареждане и правенето на електромобили достъпни за потребителите в приоритети на националната отбрана, включително осигуряване на доставки без Китай на батерии и важни минерали за изграждането им.
Предложенията идват от преходния екип на Тръмп, натоварен с изработването на стратегия за бързо прилагане на нови автомобилни политики. Екипът също така призовава за премахване на данъчния кредит от 7500 долара на администрацията на Байдън за потребителски покупки на електромобили.
Подобни действия могат да нанесат удар върху продажбите и производството на електромобили в САЩ в момент, когато много утвърдени автомобилни производители, включително General Motors и Hyundai, наскоро представиха по-широк набор от електрически предложения на пазара в САЩ.
Намаляването на държавната подкрепа за електромобили също може да навреди на продажбите на Tesla на Илон Мъск, която доминира на пазара на ЕV в САЩ. Самият Мъск, който похарчи повече от четвърт милиард долара, за да помогне за избирането на Тръмп, каза, че загубата на субсидии ще навреди повече на конкурентите, отколкото на Tesla.