Главният изпълнителен директор на Skoda - Клаус Целмер, призна, че в компанията обмислят възраждане на модела Yeti като бюджетен кросоувър. В интервю за Auto Motor und Sport топ-мениджърът разкрива, че е голям фен на модела и смята, че той има бъдеще в гамата на марката.
Евентуалното завръщане на Yeti обаче не е свързано с Европа, а с развиващите се пазари, най-вече с Индия, където Skoda произвежда автомобили и вече предложи няколко модела само за местния пазар. Yeti ще запази формата си на просторен кросоувър с висок покрив, като новото поколение ще остане в същия бюджетен сегмент.
Оригиналната Skoda Yeti беше базирана на платформата RQ35 и след преминаването към архитектурата MQB нестандартният кросоувър отпадна от гамата на марката. През миналото десетилетие обаче именно Yeti и Roomster подчертаха разликите между Skoda и други модели на концерна Volkswagen - чешките двуобемни автомобили бяха по-практични, предлагаха повече възможности за трансформация и система Simply Clever.
За Skoda е много важно да усили позициите си в Индия, която се развива като един от най-големите пазари в света. Там гамата на марката вече включва евтини традиционни кросоувъри Kushaq и Kylaq. Ако Yeti наистина бъде възроден, той може да стане по-голям и по-просторен, тоест да се превърне във флагман на марката за местния пазар.
На най-важния пазар за Volkswagen - този в Китай, Skoda не се справя добре, като продава около 1000 коли на месец. В същото време продажбите за първите 9 месеца от годината в Индия са намалели с 1/3 - до почти 28 000 бройки. Ключовият пазар за чехите обаче си остава Европа, където за същия период Skoda е продала 630 000 автомобила, което е с 12% повече от година по-рано.