fallback

Mercedes-AMG глези специалните си клиенти с PureSpeed

Най-скъпият SL няма предно стъкло и е по-рядък от хиперколата One

Някои наричат този модел SL, но според Mercedes-AMG той не е SL, въпреки че много прилича на него. Няма предно стъкло, но разполага със система за защита Halo. Ще бъдат произведени само 250 бройки от Mercedes-AMG PureSpeed, които го правят по-рядък дори от представената преди дни в България хиперкола Mercedes-AMG One.

Серийната версия вече е представена, като е предназначена само за привилегировани клиенти на много висока цена, която обаче се пази в тайна. Моделът е част от лимитираната серия Mercedes-Benz Mythos, а публичната премиера се състоя по време на Голямата награда на Абу Даби, последен кръг от шампионата във Формула 1, проведена през уикенда.

„Mercedes-AMG PureSpeed е най-директният начин да изпитате производителност и удоволствие от шофирането. Радикално отворен, тъй като няма предно стъкло и покрив, които да пречат на максималното изживяване зад волана, този автомобил съчетава най-силните страни на AMG - силно емоционални и изключително мощни превозни средства, които вдъхновяват както окото, така и водача", коментира Михаел Скибе, шеф на AMG.

Дизайнът на Speedster се характеризира с комбинация от нисък силует, дълъг капак и много нисък преден край с подчертан нос на акула. Предницата с форма на акула е донякъде подобна на тази на Mercedes-AMG One - с голям въздухозаборник и надпис AMG, както и тъмнохромираната звезда на Mercedes.

Към това се добавя и аеродинамично оптимизираният преден капак. Малките, частично прозрачни дефлектори отпред и отстрани са проектирани да отклоняват въздушната турбуленция далеч от водача и пътника отпред. Рязко очертаните аеродинамични елементи от въглеродни влакна в долната част на автомобила образуват рязък контраст със заоблените форми на горната част, а капакът на багажника и задният дифузьор също са аеродинамично оптимизирани.

Дизайнът на 21-цоловите лети алуминиеви джанти се характеризира с покритие от въглеродни влакна на предния и задния мост. Задните капаци са напълно затворени, за да се намали въздушното съпротивление. Предните са отворени за оптимизиране на въздушния поток в предния край и охлаждането на спирачките.

Прецизната работа на дизайнерския екип е очевидна и в ламперията на страничните прагове с аеродинамични форми. Мускулестите рамене над задните колела, с широка следа, се сливат с капака на багажника и широката задна престилка. Каросерията на PureSpeed се състои от алуминиева пространствена рама със самоносеща конструкция. Използвани са още алуминий, магнезий, композитни влакна и стомана.

Прибиращият се заден спойлер е един от активните аеродинамични елементи. Той променя позицията си в зависимост от скоростта на движение, надлъжното и страничното ускорение и скоростта на управление в пет различни ъглови позиции (от 80 км/ч). В зависимост от позицията, той може да оптимизира стабилността при шофиране или да намали аеродинамичното съпротивление.

Активната аеродинамика също е скрита в долната част на каросерията пред двигателя. Карбоновият профил тежи два килограма, реагира на позицията на програмите за шофиране на AMG и автоматично се простира надолу с около 40 мм при скорост от 80 км/ч. Допълнителни аеродинамични елементи на долната част на каросерията, подобни на тези на AMG GT 63 PRO, имат за цел да компенсират липсата на покрив и да подобрят притискащата сила.

Задвижването на автомобила става с 4,0-литров V8 битурбо двигател с 585 к.с. и 800 Вм, който осигурява ускорение от 0 до 100 км/ч за 3,6 секунди и максимална скорост от 315 км/ч. Скоростната кутия е 9-степенна автоматична с мокър съединител, който заменя преобразувателя на въртящия момент. Задвижването е към четирите колела, а шасито е с полуактивна хидравлична стабилизация за поднасяне.

Активните хидравлични елементи заменят традиционните механични стабилизатори. Роудстърът е оборудван със завиващи задни колела, а спирането се осигурява от композитна керамична спирачна система.

Защита на шофьора и пасажера до него се осъществява със системата Halo, използвана при болидите от Формула 1, като тя замества традиционните А-колони и предпазва главата на водача в случай на инцидент. Системата се състои от тръбна стоманена скоба, свързана с конструкцията на каросерията с форма на вилица. Има и два твърди ролбари, които са скрити под колоните зад седалките.

В оборудването на роудстъра влизат и две аеродинамично оптимизирани каски. Те са боядисани в цвета на автомобила и разполагат с домофонна комуникационна система. Това трябва да позволи на водача и пътника отпред да разговарят без пробеми, дори когато пътуват с висока скорост. Смартфоните също могат да бъдат свързани към домофонната система, което позволява да се провеждат телефонни разговори и да се се слуша музика през високоговорителите на каската.

AMG също така отдава почит на моторните спортове с много повече дизайнерски детайли в този толкова специален автомобил. Двата спойлера зад седалките напомнят на 300 SLR. Опционалният стайлинг пакет за моторни спортове предлага боядисване с цветови градиент от червено на Льо Ман до графитно сиво с AMG черен цвят. Това намеква за цветовата схема на автомобила Mercedes, който спечели рали Targa Florio в Сицилия точно преди 100 години.

Интериорът е завършен в черно и бяло. Високопроизводителните седалки са оборудвани с многоконтурни седалки и климатроник. Зоната зад седалките е завършена от въглеродни влакна. Както подобава на предполагаемия висок ценови диапазон - специални стелки с дълъг косъм, кожени гарнитури на праговете на вратите и аналогов часовник IWC, специално проектиран за автомобила.

Има и 3D съраунд звукова система от висок клас Burmester с 15 високоговорителя и 1170 вата мощност. Табела в централната конзола с надпис „1 от 250“ показва лимитираното издание на модела Mythos.

Още снимки на специалния роудстър - вижте в галерията:

fallback
  • #2
    10LD-ДiN0-ДртiйМЕН! ( преди 1 месец )
    Определено туй нещо - също като онуй Б0ГАТИто на СР7 за 10-ина милки - са изцяло фърлени пари на ветъро и след броени 5-6 годин ще го зърнете как ръждясва НЕпотребен в некой пустинен гараж из Емирствата зафърлен от некой местен велможа понаситил се докрай на глюпостите, които лакомата ГЕРМАН. закъсала инженерна мисъл ражда на живо . . . Се ла Ви!
  • #1
    анонимен ( преди 1 месец )
    е явно у бугарско няма да го видим за разлика от amg one
fallback
Последни