fallback

Защо дори нов маслен филтър може да съсипе двигателя

Много шофьори подценяват този детайл и това се оказва фатално

Смяна на маслото и филтъра на двигателя изглежда много лесна процедура. Понякога обаче, след известно време, масленият филтър се деформира и се пука. А това води до сериозни последици. Какви са причините?

Пълно поточните маслени филтри са станали стандарт в повечето днешни двигатели. Тази система, при която маслото преминава изцяло през филтъра, улавя най-малките частици сажди и други замърсители. Подобна конструкция осигурява по-добра защита от филтрите с частичен поток, тъй като само малко количество масло преминава през пречистващото устройство и по-голямата част от смазката го заобикаля, което в определени ситуации предотвратява повреда на двигателя, ако филтърът внезапно се запуши.

Филтрите с пълен поток в съвременните двигатели са оборудвани със специален байпасен клапан, който служи за контрол на нивото на налягането на маслото в системата за смазване. Когато налягането се увеличи, той автоматично се отваря, позволявайки на суровото масло да потече в двигателя. Тази предпазна мярка предотвратява „масления глад“, който може да доведе до сериозна повреда на двигателя. Въпреки това, дори и при такъв механизъм, все още има случаи на разкъсване на филтъра.

Една от най-честите причини за такива повреди е неправилният избор на двигателно масло. Например в началото на пролетта шофьорът може да напълни лятно масло, което до есента става твърде вискозно при ниски температури. През нощта, когато замръзне, това масло се сгъстява. Сутрин, когато стартирате двигателя, гъстата смазка започва бавно да си проправя път през филтъра, причинявайки рязко повишаване на налягането в системата. В резултат на такива обстоятелства филтърът е подложен на силно вътрешно налягане: корпусът му може да започне да се издува и в най-лошия случай да се спука по шевовете.

Понякога желанието да се спестят пари се превръща в сериозни проблеми за собствениците на автомобили. Много шофьори избират евтини маслени филтри, без да държат на качеството. Но именно в такива „бюджетни“ филтри се крие опасността: ниско качествените компоненти, включително филтърния елемент и байпасния клапан, водят до бързо запушване. Клапанът може да не работи напълно, което ще доведе до недостиг на масло в системата. А това означава сериозна повреда на двигателя, включително основен ремонт.

fallback
  • #4
    Румбо ( преди 1 месец )
    Толкова ли е сложно на двигателя да се монтира датчик за налягане на маслото,който да дава информация за точното налягане в реално време,като при камионите?Сегашните коли струват сума ти пари,обаче за датчик няма.
  • #3
    анонимен ( преди 1 месец )
    Какви летни какви зимни масла бе в нашия регион. Кой изобщо Кара с подобни масла ако може някой да ми каже. Аз лично не съм чул някой да кара с лятно или зимно масло у нас. Филтрите се късат не от нещо друго а от това че много собственици не ги сменят при смяната на маслото примерно казват на две смени ще го сменя веднъж. Друг проблем със сервизите които за да си спестят разходи не ви сменят филтъра а издърпват маслото с помпичка за пет минути наливат новото масло и ви вземат парите.
  • #2
    анонимен ( преди 1 месец )
    Ако маслото ти замръзва, то сигурно и други проблеми имаш, не само с филтъра му.
  • #1
    MythBuster=idiot ( преди 1 месец )
    Спука ми се масления филтър на Тесла дизел.
fallback
Последни