Следващият CLA Class ще бъде първият модел, който ще демонстрира новите EV и 48-волтови хибридни задвижвания, които ще се използват в бъдещите автомобили на Mercedes-Benz. Компанията подготвя атака на пазара в ниските сегменти, която освен CLA включва и два SUV, като и трите автомобила ще използват новата модулна архитектура на Mercedes-Benz (MMA).
Именно тази платформа ще играе основно роля към изцяло електрическото бъдеще на марката. Част от нея е новото поколение на задвижващата система Electric Drive Unit 2.0, която е собствена разработка на Mercedes. Агрегатът е поставен на задната ос и осигурява мощност от 268 к.с.
Новият CLA ще се предлага и със 4Matic задвижване на всички колела, при която на предната ос е добавен електрически мотор със 107 к.с. Той ще служи за „усилване“ на задвижването, когато е необходимо. Моторът ще бъде свързан със специално устройство, което го отделя от оста, увеличавайки ефективността и обхвата на електромобила заедно с двустепенна трансмисия.
Електрическият седан CLA ще разполага и с 800-волтова технология и до 320-киловатово DC бързо зареждане. Засега не се съобщава официалното време за презареждане, но при Concept CLA Class, който е в основата на бъдещия EV, за 10 минути може да се добавят 300 км пробег. Батерията с капацитет 85 kWh ще позволява изминаването на до 750 км по цикъла WLTP.
В Mercedes са наясно, че не всеки потребител е готов да премине изцяло на електричество, така че проектира своите модели MMA за работа с 48-волтови хибридни двигатели. На някои пазари CLA ще получи изцяло нови 1,5-литров двигател с 4 цилиндъра (M252), работещ по цикъла на Милър, който е част от новата гама модулни двигатели (FAME).
Агрегатът има ново разработена осемстепенна трансмисия с двоен съединител, обозначена като 8F-eDCT, с интегриран електрически мотор с мощност 27 к.с. и инвертор, който черпи енергия от литиево-йонна батерия с капацитет 1,3 kWh. За разлика от EV, хибридното задвижване ще завърта предните колела, което ще генерира 188 к.с. Ще се предлага и версия с 4Matic AWD.