fallback

На легендарен двигател на Porsche му остават 2 години живот

Новите стандарти за вредни емисии пращат в пенсия 4,0-литровия боксер от 911 GT3 (ВИДЕО)

4,0-литровият, атмосферен шестцилиндров боксер в Porsche 911 GT3 е един от най-добрите двигатели в света. Моторът се поставя и на топ-версията RS, като се развърта до 9000 об/мин.Според шефа на Porsche GT - Андреас Преунингер, на двигателя му остават само две години живот преди предстоящите регулации за емисиите Euro 7 да отпадне от гамата нови автомобили на германската марка. Има шанс моторът да оцелее, но ще трябва да претърпи огромни промени, които може да струват много пари на Porsche.

„Този мотор може да живее вечно, ако нямаше изисквания. Не мисля, че можем да се справим с Евро 7 без електрификация или без турбодвигатели. Можем да продаваме тази кола още две години, но зависи от пазарите”, коментира Преунингер.

Porsche представи първия си хибриден 911 двигател в GTS, моделна година 2025. Според Преунингер обаче този задвижващ агрегат не е подходящ за GT3, въпреки че ще направи по-евтината кола по-бърза.

.

„Самата система GTS е правилният подход за въвеждане на електрификация в спортна кола, но има причина да не я използваме в GT3. Трябваше да използваме PDK II – скоростната кутия, която имаме в стандартната Carrera, но тя е с 20 кг по-тежка от нашата спортна PDK“, обясни шефът на GT.

От германската компания съобщиха още, че хибридния GTS ще бъде последван от електрифицирано 911 Turbo, което ще излезе през 2025 г. То ще използва батерийни клетки Varta, след като по-рано тази година Porsche закупи мажоритарен дял във V4Drive Battery GmbH, дъщерно дружество на Varta.

Кръглите литиево-йонни клетки, които захранват 911 GTS и неговата батерия от 1,9 kWh, в момента се подготвят за серийното производство. Именно тяхното използване ще позволи на Porsche да разшири гамата си от хибридни спортни модели. И докато Taycan Turbo няма принудителна индукция (или дори двигател с вътрешно горене), актуализираното 911 Turbo ще запази двойката си турбокомпресори.

fallback
  • #5
    До 4 ( преди 3 седмици )
    Точно това е абсурда. Европа си поставя екологични цели, а Китай вече започна да подобрява екологията си, но по други причини. Заради правилната политика на партията, в Китай вече е по-изгодно производството и съхранението на възобновяема енергия, отколкото тази енергия да бъде произведена от въглища. Над 50% от продадените нови автомобили вече се зареждат в контакта и намалява и вносът на течни горива, в допълнение към намаляването на горене на въглища. Екологията им е бонус, а не цел.
  • #4
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Тръгнала Европа, коато няма никакви ресурсти и е изцяло зависима от внос да спасява климата, а на останалите им е през... и пари се наливат в конфлити и бомби, за там норми няма нали? Ама нали си плащат.. и ти дишаш въздуха от У или близкия изток.. ама си мислиш че като се закачип на контака и магически въздуха е с аромат на Диор или Шанел
  • #3
    анонимен ( преди 3 седмици )
    2-ри не става дума за това какво мразя и какво обичам, а какво е възможно технически и какво не в наши дни и когато се вземат решения, да са базирани не на зелен популизъм (да не кажа фашизъм), а на здравия размисъл. На плоскоглавите в Брюксел, баш им дреме за "данъкоплатеца" и за (м)еко докато пледеират за Е7 и еко норми, ама те самите не слизат от служебите (не е-) коли и ходят със самолет на работа ..
  • #2
    До 1 ( преди 3 седмици )
    Все едно да отпадне забраната за горене на въглища и дърва в София, която ще е факт от 1 януари. Сигурен съм, че и за нея ще има противници, които ще предпочетат да си платят глобата и да продължат да тровят съседите си. Вероятно и повечето антиелектрици сте от тях, защото мразите електричеството и се опитвате да го ограничавате по всякакви начини.
  • #1
    анонимен ( преди 3 седмици )
    мм не, по скоро Е7 ще отпандне в този си вид.
fallback
Последни