4,0-литровият, атмосферен шестцилиндров боксер в Porsche 911 GT3 е един от най-добрите двигатели в света. Моторът се поставя и на топ-версията RS, като се развърта до 9000 об/мин.Според шефа на Porsche GT - Андреас Преунингер, на двигателя му остават само две години живот преди предстоящите регулации за емисиите Euro 7 да отпадне от гамата нови автомобили на германската марка. Има шанс моторът да оцелее, но ще трябва да претърпи огромни промени, които може да струват много пари на Porsche.
„Този мотор може да живее вечно, ако нямаше изисквания. Не мисля, че можем да се справим с Евро 7 без електрификация или без турбодвигатели. Можем да продаваме тази кола още две години, но зависи от пазарите”, коментира Преунингер.
Porsche представи първия си хибриден 911 двигател в GTS, моделна година 2025. Според Преунингер обаче този задвижващ агрегат не е подходящ за GT3, въпреки че ще направи по-евтината кола по-бърза.
.
„Самата система GTS е правилният подход за въвеждане на електрификация в спортна кола, но има причина да не я използваме в GT3. Трябваше да използваме PDK II – скоростната кутия, която имаме в стандартната Carrera, но тя е с 20 кг по-тежка от нашата спортна PDK“, обясни шефът на GT.
От германската компания съобщиха още, че хибридния GTS ще бъде последван от електрифицирано 911 Turbo, което ще излезе през 2025 г. То ще използва батерийни клетки Varta, след като по-рано тази година Porsche закупи мажоритарен дял във V4Drive Battery GmbH, дъщерно дружество на Varta.
Кръглите литиево-йонни клетки, които захранват 911 GTS и неговата батерия от 1,9 kWh, в момента се подготвят за серийното производство. Именно тяхното използване ще позволи на Porsche да разшири гамата си от хибридни спортни модели. И докато Taycan Turbo няма принудителна индукция (или дори двигател с вътрешно горене), актуализираното 911 Turbo ще запази двойката си турбокомпресори.