fallback

Hyundai представи нова електрическа машина за дрифт

Концепцията RN24 получава шаси от WRC и задвижването на Ioniq 5 N (ВИДЕО)

Серията Rolling Lab на Hyundai стартира още през 2012 г. Тя се фокусира върху суперкола със средно разположен двигател, която така и не стигна до производство. През 2022 г. N подразделението, което разработва спортните версии на моделите на марката премина към електрическо задвижване представи концепцията RN22e, а сега продължава нейното развитие с ново EV - RN24.

В основата на машината е същата система за задвижване с двоен двигател и батерия, поставяни на в Ioniq 5 N. Инженерите на Hyundai обаче са се отказали от останалата част от кросоувъра и са направили специално шаси, извлечено от световния рали-шампионат (WRC). Въпреки че междуосието е с 34 см по-късно, инженерите са успели да поберат цялата батерия с 84 kWh.

Радикалният EV има предпазна клетка в стил екзоскелет и минимална каросерия, за да намали още повече ненужното тегло. Въпреки това концепцията тежи 1880 кг, което е само с около 350 кг по-малко от Ioniq 5 N. Машината получава 19-цолови джанти в матово черно от спортния седан Elantra N, а задният спойлер идва от състезателните автомобили TCR на Hyundai.

RN24 е оборудван със системата Powertrain Drive Control Logic от WRC, позволяваща на водача да използва бутони, монтирани на волана, за да регулира мощността, доставяна от електрическите двигатели. Освен това има възможност за настройка на баланса на мощността между двете оси. Водачът може също да променя нивото на чувствителност за ускорение и регенеративно спиране.

Охлаждането се осъществява с адаптация на хардуера на Ioniq 5 N, докато електронната ръчна спирачка е извлечена от WRC. В същото време електронният контрол на въртящия момент на двигателя имитира механичната настройка на i20 N Rally1. В допълнение, специален режим Rally отразява системата за задвижване на четирите колела на задвижвания бензинов хот-хеч, като разпределя въртящия момент към четирите колела.

RN24 е предназначен да се движи настрани, но също така е достатъчно бърз по права линия, като се нуждае от по-малко от 3,4 секунди, за да стигне 100 км/ч от място. Максималната скорост е 240 км/ч. По време на движение машината издава впечатляващ звук, който е изкуствено създаден, като идва от два странични високоговорителя в допълнение към чифта външни високоговорители на Ioniq 5 N.

Както можете да си представите, Hyundai няма да продава такава кола, но от компанията посочват, че RN24 е нещо повече от тестово превозно средство. Той ще бъде използвано за основа на следващо поколение високопроизводителни електромобили, които ще наследят Ioniq 5 N и предстоящия седан Ioniq 6 N.

fallback
  • #2
    10LD-ДiN0-ДртiйМЕН ( преди 3 седмици )
    1-ката, НЕ е прав, щото в изпитателното ШОУ на ел-SUV-4ето GENESiS GV60, за което вече съобщих, че го гледах live по нашта ТВ, тест-пилотът цели 4хх експериментира т.нар. дрифт при наличието на седналата млада германка в навигаторското кресло, която направо ПИЩЕШЕ от удоволствие и неистов КЕФ при това бясно каране по пистата с жестоката машина на eпиkУpeйцитe от SthK... За тези, к. не са добре инфо, GENESiS като премиум-лЮкс-бранд олицетворява най-доброто в съвременния автосвят заедно с LeXuS.
  • #1
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Нека някой, който е изгледал клипа да каже как електричките не са забавни за каране!
fallback
Последни