Системите за подпомагане на водача стават все по-популярни в автомобили и скоро ще бъдат толкова разпространени, колкото и други технологични устройства. За да оценят тяхното представяне, експертите на Euro NCAP тестваха представянето на 5 модела на магистрала - BMW i5, Mercedes-Benz C-Class, Volkswagen ID.7, Volvo EC40 и BYD ATTO 3.
„Тези модерни системи помагат да се гарантира безопасността на пътя, но в някои ситуации те имат ограничения, които могат да създадат допълнителни рискове, ако се използват неправилно“, каза Адриано Палао Бернал, ADAS & AD технически мениджър в Euro NCAP.
Резултатите от теста предоставят полезна представа за текущите системи за подпомагане на водача. В случая оценката на системите за подпомагане на водача от Euro NCAP включва два основни аспекта:
Компетентност за помощ (Assistance Competence) - тя представлява баланс между нивото на предоставената помощ и ограниченията на системата.
Архивиране на безопасността (Safety Backup) - системни действия в критични ситуации за избягване на сблъсъци, включително разширено откриване на мотоциклетисти, пешеходци и велосипедисти.
Euro NCAP също така затяга изискванията към системите за наблюдение на водача и въвежда допълнителни мерки за подобряване на контрола на скоростта в зависимост от вида на пътя и условията.
BMW i5 и Mercedes-Benz C-Class получиха най-високите оценки „Много добри“. Тези автомобили предлагат отличен контрол върху управлението и скоростта, като държат водача нащрек, за да може бързо да поеме контрола, когато е необходимо. Особено високо е оценена Safety Backup на Mercedes, който е в състояние безопасно да спре автомобила, ако водачът не реагира.
Volkswagen ID.7 и Volvo EC40 бяха оценени като „добри“, докато BYD ATTO 3 беше оценен като „не се препоръчва“ заради неточен контрол на скоростта и лоши резултати за безопасност.