fallback

Porsche 911 GT3 получи фейслифт за юбилея си

Промените по пистовата икона включват подобрения по мотора и сериозно увеличение на цената

Легендата Porsche 911 Turbo току-що отпразнува своята 50-годишнина, но друг забележителен модел на германската марка - 911 GT3, също записва юбилей, тъй като става на 25. За да отбележи тази годишнина, Porsche обнови модела от поколение 992.2, добавяйки нови части на двигателя, но без да увеличава мощността му.

Основната причина за промяната за стандартите за вредни емисии, които са по-строги от преди. Двигателят вече има два филтъра за газови частици и четири катализатора, както и разпределителни валовове от GT3 RS, нови дроселни клапани, нови маслени охладители и ревизирани глави.

Мощността атмосферния „боксер“ с 6 цилиндъра и обем 4,0 литра си остава 510 к.с., докато въртящият момент е намален до 450 Нм, което е с 20 Нм по-малко. Двигателят се развърта до 9000 об/мин, като е съчетан с 6-степенна механична или и 7-степенна PDK скоростна кутия с двоен съединител.

Във варианта с механични скорости ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 3,9 секунди, а максималната скорост е 313 км/ч. Версията с PDK спринтира до 100 км/ч от място за 3,4 секунди, но вдига по-малко - 311 км/ч.

Промени има в предното окачване, където Porsche използва някои от елементите от GT3 RS. Някои от връзките имат нова форма, което подобрява както притискащата сила отпред, така и охлаждането на спирачките. Предната връзка на долния носач също има по-ниска точка на закрепване, което намалява „гмуркането“ при спиране.

Новите фарове на 911 също така позволяват по-широки аеродинамични отвори отпред, а за да балансира увеличената предна притискаща сила, екипът на Porsche е променил дифузьора, капака на двигателя и входовете.

За спортната кола са предвидени и нови гуми с размери 255/35ZR20 отпред и 315/30ZR21 отзад. От Porsche твърдят, че тези гуми помагат за представянето на мокро време, като се предлага и специален вариант, ориентиран към пистата. Новите стандартни колела също така са с по 1,5 кг по-леки.

Допълнителният пакет Weissach, наличен за моделите на Porsche RS от няколко години, се предлага и за GT3. Той включва покрив от въглеродни влакна, стабилизиращи щанги, задна ос, странични плочи на задното крило, горната обвивка на външното огледало и въздушните перки, като всичко това е направено от карбон, а също така и по-леки магнезиеви джанти.

Porsche пуска и GT3 Touring Package едновременно със стандартната версия, която, както винаги, премахва крилото за по-фин вид. Има пакет Leichtbau (олекотен) за GT3 Touring, който получава компонентите на окачването от въглеродни влакна от пакета Weissach, покрив от въглеродни влакна в цвета на купето, плюс магнезиеви джанти и по-къс лост за смяна на скоростите от 911 S/T.

Промените в салона са същите като в новото 911 Carrera, но GT3 все пак запазва ключ за запалване вместо старт с бутон. Има нови седалки тип „кофа“ от въглеродни влакна със сгъваеми облегалки и опционално отопление.

Новото Porsche 911 GT3 ще може да се поръча в края на годината, като стартовата цена е 209 000 евро. Това е увеличение с 15 600 евро спрямо предшественика му. Пакетът Weissach струва 18 076 евро, а олекотеният пакет се предлага за 33 867 евро.

Още снимка на обновеното 911 GT3 - вижте в галерията:

fallback
  • #4
    анонимен ( преди 2 месеца )
    като старото трябва да си професор по история на порше за да различиш всички поколения и модели по години
  • #3
    Do 1 и 2 ( преди 2 месеца )
    Някой ден ако изобщо осъзнаете какви ограничени разбирания имате, ще си отрежете пръстите с които сте писали тези глупости. За ваша огромна радост, едва ли имате мозък да осъзнаете, за наше огромно съжаление, ще продължите да имате пръсти и да пишете подобни глупости.
  • #2
    До долния ( преди 2 месеца )
    Порше до Тесла на 400м е като пенсионер срещу ученик на пистата за бягане в училище или в леглото.Изостава отзад и крещи с бастуна аз ща настигна аз ща настигна.
  • #1
    Факт ( преди 2 месеца )
    Над два пъти по скъпа от Тесла а по всеки друг критерии пада
fallback
Последни