fallback

Nissan не губи форма: тестваме обновените Qashqai и Juke

Двата модела продължават ясно да следват философията на японската марка

През 2006 г. Nissan направи един от най-големите удари в историята си, като пуснаха първия Qashqai и създадоха нов сегмент на пазара. Компактният SUV, който е проектиран и произведен изцяло в Европа, се превърна в най-важния модел на марката за Стария континент и си остава такъв до днес.

Само 4 години по-късно японците представиха Juke, който също се оказа много успешен. Малкият кросоувър с нестандартен и леко нахален външен вид накара мнозина да се влюбят в него, като донесе нови клиенти на марката. Наскоро Juke, както и по-големия Qashqai, претърпяха сериозно обновяване, като имахме възможност да тестваме и двата модела.

При Qashqai на пазара е третото поколение, при което подобренията са по-дълбоки, отколкото изглежда на пръв поглед. Явно Nissan се стреми да бъде по-смел и по-агресивен от конкуренцията (нещо, което модели като Juke доказват). Qashqai също получава нетрадиционен външен вид, но и редица иновативни технологии.

Промените по екстериора придават много по-модерен вид на автомобила. Дизайнерите на марката залагат на по-остра решетка на радиатора, както и на модифицирани LED фарове. Промени има също ката по броните, както и по задните светлини, но те са такива, че да изглеждат като естествено продължение на оригиналния модел.

В интериора обаче нещата не стоят така, като акцентът е поставен върху висококачествените материали. Големите части от алкантара и елегантните кожени седалки създават усещане за спортен автомобил, но в същото време вътрешното пространство се запазва.

Най-голямото постижение на създаделите на модела е цялостната интеграция на Google в автомобила. Не само навигацията вече работи изцяло чрез Google Maps, но и с Google Assistant, който също е свързан в мрежа с цялото превозно средство чрез специална функция.

Това означава, че можете не само да управлявате навигационната система и информационно-развлекателната система, но и климатика и други функции на автомобила, като използвате командата „Hey Google“. Отделният панел за управление на климатика също блести с големи въртящи се контроли и физически бутони, като е лесен за използване.

Таблото с инструменти вече винаги е голям екран, но при желание все още показва класически скали и е много ясно проектирано. Типично за Nissan, можете да създадете своя собствена настройка за личен асистент в Qashqai и да я запазите за бърз достъп. След това този профил може да бъде достъпен само с две щраквания върху мултифункционалния волан.

От Nissan се похвалиха и с развитието на функциите на 360-градусовата камера. Благодарение на новата 3D технология са налични много повече изгледи, например за паркиране или маневри извън пътя с максимална точност. За обновения модел се предлага и „прозрачен капак“, който показва земята под автомобила.

Гамата двигатели на Qashqai не е променяна при фейслифта, като на върха в нея е хибридната версия e-Power. За разлика от почти всички други производители, Nissan предлага чистокръвно серийно хибридно задвижване с тази технология, при която колелата основно се задвижват от електрически мотор със 190 к.с.

Това става с помощта на сравнително малка батерия, която се зарежда чрез рекуперация или с помощта на 1,5-литровия бензинов двигател. При по-голямо натоварване, двигателят с вътрешно горене също изпраща енергията си директно към електрическия мотор, което се забелязва при високи скорости. А това работи напълно безпроблемно в ежедневието.

Задвижването e-Power съчетава характерните електрически предимства като спонтанна реакция, висок въртящ момент от самото начало и усещане за работа с един педал с дългия обхват на двигател с вътрешно горене. Системата работи много ефективно, като разходът на гориво е малко над 7 л/100 км.

Сред предимствата е, че с помощта на бутона „E“ можете също да задвижвате Qashqai чисто електрически, което прави подобен сериен хибрид много интересна алтернатива. А тези, които предпочитат нещо класическо, могат да избират между два меки хибрида със 140 или 156 к.с. Предлагат се също задвижване на всички колела и автоматик. Дизел обаче няма.

Що се отнася до пътното поведение, обновеният Qashqai е получил и нови настройки на шасито, което се усеща особено по планински пътища с повече завои. Кормилното управление е прецизно, въпреки че високият център на тежестта няма как да бъде скрит. Като цяло - налице са всички онези качества, които превърнаха този модел в бестселър. И разбира се, те са на съответната цена - обновеният модел стартира от 58 990 лева, но за e-Power клиентът трябва да плати поне 73 490 лева.

В същото време при по-малкия Juke промените във външния вид са почти незабележими в сравнение с Qashqai, като обяснението на Nissan е елементарно: „Дизайнът беше толкова добре приет, че няма нужда от промени.“ И вероятно е така, защото дори 5 години след излизането си пазара малкият кросоувър все още изглежда в отлична форма. Той обаче се връща атрактивния жълт цвят и получава нов, спортен вариант на оборудване - N-Sport, който включва черен покрив и 19-цолови джанти.

Големите промени и тук са в интериора, където почти всичко е ново. Цялото арматурно табло е напълно преработено, като в него доминира 12,3-инчов сензорен екран. Той е наклонен на осем градуса към водача и е стандартен за всички варианти на оборудване. Впечатление правят и по-качествените материали, както и спортните седалки.

Новата информационно-развлекателната система реагира много бързо, може да се персонализира и предлага всичко, което днешните шофьори очакват. Смартфонът вече може да бъде интегриран в автомобила безжично с помощта както на Apple CarPlay, така и на Android Auto и, започвайки с версията N-Connecta, може също да се зарежда индуктивно в увеличена на размери зарядна станция.

Налице е и 12,3-инчов информационен дисплей, който може да се регулира според личните предпочитания с помощта на две основни оформления. Тук имате достъп и до значително увеличения брой асистиращи системи, които на моменти са откровено дразнещи. И трябва да се поровите доста в менюто, за да изключите предупреждението за превишена скорост или за напускане на лентата.

По отношение на задвижването и технологията на шасито, нещата не се променят, като Juke отново се предлага с два двигателя. По-слабият е 3-цилиндров със 114 к.с., докато по-мощният е 1.6 Hybrid, който развива 143 к.с. и е съчетан с безстепенна трансмисия. В случая бензиновият двигател не задвижва колелата, а зарежда батерията. За колелата отговаря електромотор с 49 к.с., така че в повечето време Juke е в изцяло електрически режим.

Това работи напълно безпроблемно в ежедневието, като водачът не усеща взаимодействието между различните системи. От време се чува как моторът зарежда батерията, а разходът на гориво е под 5 л/100 км.

Цените на обновения Juke стартират от 45 440 лв за версията с бензинов мотор. Хибридният вариант е оценен на минимум 56 190 лв, но при новото ниво на оборудване N-Sport сумата скача до 70 500 лв.

fallback
  • #8
    Учен ( преди 3 седмици )
    Предишният модел на кашкай е в пъти по-красив.
  • #7
    До долния ( преди 2 месеца )
    Ползата е че дизела умре. В град бегай да свалиш с дизела.
  • #6
    Кашкай ( преди 2 месеца )
    Nissan Qashkai J11 и J12 изглеждат в пъти по-впечатляващо от най-новия J13.
  • #5
    Илиян ( преди 2 месеца )
    Ок, ако аз реша да карам дизелака ми икономично, го свалям под 6. И той е Евро6Д както тези хибриди, но има 200 к.с., 7 места, 4х4, резервоарът му е 60 литра ... Къде е ползата за по-висока цена да вземаш не по-екологичен, по-слаб, по-малък, по-бавен и по-капризен автомобил?
  • #4
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Аз затова си взех мекият хибрид на Кашкай, ако реша да карам икономично го свалям под 6. Пълния хибрид само за града но тогава по-добре електричка.
  • #3
    анонимен ( преди 2 месеца )
    В случая с Qashqai, наистина няма голям смисъл от този хибрид, понеже Nissan E-Power не е икономичен. Juke ползва хибрида на Renault, който е икономичен, и нам има смисъл. Nissan E-Power има смисъл при X-Trail (ако му вдигнат мощността).В момента и там е малко спорно ... Да не говорим за цената която искат при Qashqai ...
  • #2
    До 1 ( преди 2 месеца )
    Общо взето се повтаря историята със Страт-Стоп системата, която всички наслагаха преди време, но реално никой нито ползва, нито вижда икономия от това да я ползва.
  • #1
    Илиян ( преди 2 месеца )
    Всичко това е много хубаво, но не разбирам каква е разликата ако караш обикновен конвенционален малолитражен автомобил без батерии и други тъпотии. Разходът на гориво би бил същият ако не по-нисък, отработените газове може би също, защото хибридът е по-тежък и производството на батерията също има голям въглероден отпечатък. Освен това, хибридът е по-скъп и изисква повече разходи за поддръжка. Не съм хейтър на електро-хибридите, но мисля че просто е едно пласибо цялата история.
fallback
Последни