fallback

Най-голямата Dacia дебютира с нова технология

Bigster е с 25 см по-дълъг от Duster и ще се предлага с мек хибрид бензин/LPG

Румънският производител Dacia най-после представи най-големия си модел - Bigster. С него марката не само става по-голяма като размер, но и като търговска стратегия, защото за първи път се опитва да навлезе в С-сегмент. Категория, която е пълна с конкуренти като Hyundai Tucson, Kia Sportage, Volkswagen Tiguan и Jeep Compass.

В същото време Dacia се опитва да предложи същия прагматизъм, който винаги я е отличавал от останалите, добавяйки няколко интересни решения за купето и серия от нови двигатели, включително пълен хибрид от Duster и иновативен мек хибрид бензин/LPG.

Пропорциите и квадратните линии правят Bigster да изглежда може би дори по-дълъг от своите 4570 мм (+250 мм в сравнение с Duster). Широчината е 1810 мм, широчината - 1710 мм, а межждуосието - 2700 мм. Като цяло стилът е наследен от по-малкия SUV, включително светлините с Y-графика и калниците със здрав и почти офроуд вид.

Вместо да следват тенденцията на лъскаво черно, дизайнерите на Dacia са заложили на комбинация от лъскаво и матово черно, създавайки покрития със солиден и здрав вид, в съответствие с характера на автомобила. Bigster получава защита на долната част на каросерията отпред и отзад, докато 19-цоловите джанти (налични като опция) подчертават стила на автомобила.

Що се отнася до интериора, Dacia твърди, че е фокусирала усилията си върху три аспекта - пространство, ергономичност и комфорт. Тази цел изглежда напълно постигната, като Bigster предлага достатъчно място както за седящите отпред, така и за тези отзад.

Предните седалки са много удобни и предлагат много място от всички страни. На задните седалки пространството за коленете и главата е забележително. В допълнение, купето изглежда модерно, с табло, което веднага хваща окото, също благодарение на Y-образните вложки, вмъкнати във вентилационните отвори на климатика.

Централният 10,1-инчов централен сензорен екран е стандартен във всички варианти. В нивата на оборудване Essential и Expression екранът осигурява достъп до мултимедийната система Media Display с четири високоговорителя и безжична интеграция на смартфон чрез Apple CarPlay и Android Auto. Нива Extreme и Journey, от друга страна , включват мултимедийна система Media Nav Live, която предлага свързана навигация с информация за трафика в реално време и актуализации на карти в продължение на осем години.

Информацията за шофиране се показва на 7-инчов дисплей (Essential и Expression) или на 10-инчовв цифров дисплей (Extreme и Journey) - както цветно, така и персонализирано според предпочитанията на шофьора.

Налице е и системата You-Clip, позната вече при Duster, която ви позволява да прикрепите серия от аксесоари по лесен и практичен начин във важни точки на купето. Независимо дали става дума за фенерче, кука за връхни дрехи или стойка за таблет, всичко може да се сглоби бързо и лесно.

Багажникът е с минимален капацитет от 667 литра и с функцията Easy Fold задните облегалки могат да се сгънат много лесно с помощта на два лоста в багажника. Подът на багажника е защитен с гумена постелка и лесна за почистване, която може просто да се навие, когато не се използва.

Както стана дума Dacia Bigster залага както на познати задвижващи агрегати, така и на нови технологии.Във версията HYBRID 155 системата се състои от 4-цилиндров бензинов двигател с мощност 107 к.с., придружен от два електрически мотора: единият с 50 к.с. и стартер/генератор с високо напрежение. Батерията от 1,4 kWh (230 V) захранва всичко, докато електрифицираната автоматична скоростна кутия има 4 предавки за двигателя с вътрешно горене и 2 за електрическия, без използване на съединител.

Това задвижване се присъединява към двигателя HYBRID 140, който вече присъства в Duster и Jogger. То гарантира по-висока производителност със 155 к.с. (15 к.с. повече) и въртящ момент, увеличен с 20 Нм (170 Нм само за двигателя с вътрешно горене). Освен това капацитетът за теглене се е увеличил с 250 кг, достигайки около един тон. Ефективността също е подобрена с 6% намаление на разхода на гориво и емисиите, благодарение на по-интелигентното управление на оборотите на двигателя.

Регенеративното спиране и високият капацитет за възстановяване на енергията на батерията, заедно с автоматичната трансмисия, ви позволяват да шофирате в града в изцяло електрически режим до 80% от времето. Двигателят винаги стартира в 100% електрически режим.

След това има 1.2 TCe 140 к.с. - трицилиндров мек хибриден бензин. Електрическият мотор от 48 V се намесва във фазите на стартиране и ускорение, намалявайки разхода на гориво с 10% (5,6 л/100 км) и емисиите на CO2 (129 г/км) в сравнение с конвенционалните двигатели с подобна мощност. Регенеративното спиране зарежда батерията от 0,8 kWh, повишавайки ефективността на системата.

Като мек хибриден бензинов вариант има и версия TCe 130 к.с., с 6-степенна механична скоростна кутия и задвижване на четирите колела. И накрая, 1.2 турбо трицилиндров мек хибрид с работа на бензин и LPG със 140 к.с. е представен за първи път на Bigster. С общ капацитет от 99 литра (50 литра бензин и 49 литра LPG), комбинираният пробег може да бъде до 1450 км. Резервоарът за пропан-бутан е разположен под пода, без да се намалява пространството на багажника. Преходът от едно гориво към друго се управлява от превключвател, интегриран в арматурното табло.

Новият Bigster се предлага в четири нива на оборудване: Essential, Expression, Extreme и Journey. Още от Essential имате 17-инчови алуминиеви джанти, фиксирани щанги на покрива, медиен дисплей с 10,1-инчов централен сензорен дисплей, 7-инчов цифров инструментален панел, ръчен климатроник, сензори и камера за паркиране и електрически предни и задни прозорци.

При Expression оборудването включва също двузонов автоматичен климатроник, електрическа ръчна спирачка, сензор за дъжд, автоматично сгъваеми огледала и делима в съотношение 40/20/40 задна седалка с функция Easy Fold.

Версията Extreme е насочена към любителите на открито, с панорамен покрив, модулни щанги на покрива, контрол при спускане, гумени стелки и система YouClip 3/1 като стандарт, докато Journey е по-ориентиран към комфорта при пътуване: с двуцветна боя (допълнителен черен покрив), електрическо задвижване на багажника и частично електрическо регулиране на седалката на водача.

В допълнение, версията 4x4 разполага с режими на шофиране Auto, Snow, Mud/Sand, Off-road и Eco като част от системата за контрол на терена.

Точните цени на Bigster все още не са определени. По време на презентацията обаче главният изпълнителен директор на Dacia - Денис Льо Вот, обеща базова цена под 25 000 евро, като моделът ще може да се поръчва от януари 2025 г.

Още снимки на новата Dacia Bigster - вижте в галерията:

fallback
  • #13
    РУК ( преди 21 минути )
    Дачия всека година опровергава себе си!"Не слагаме тези екстри,защото нашите клиенти нямат нужда от тях.Така запазваме перфектно съотношение цена-нужди".И след година - бам, панорамен покрив, автоматични светли, нам си какво..Защо?Хибрида с автомат и то само с предно ще 30 000 евро ... например за 2-3 евро повече си вземаш чисто нов Форестър,хибрид,с постоянно 4х4, много повече екстри и в пъти по добри материали и изработка. Лека полека започват и те да алчнеят:-)Дачия с панорама батко ..
  • #12
    бай Пешо ( преди 25 минути )
    Те тва е не кола ами каруца цяла! Ше си пренасяме мамалигата на село.
  • #11
    #9 ( преди 26 минути )
    че тя цялата от картон и пластмаси(като рено), кое да и тежи?
  • #10
    сЛоган ( преди 27 минути )
    Най-голямата неуДачия за най-големите неуДачници! Това е АвРомобила!!
  • #9
    анонимен ( преди 35 минути )
    Какво е теглото? 1.2 не е ли прекалено малко за такава кола и то с 4х4?
  • #8
    Караколев ( преди 1 час )
    В западните специализирани издания упорито се ширеше очакването, че цената ще е около 3000 Е по-висока за стартовото ниво на съответен Дъстър, което преведено в абсолютни числа, значеше от 45 000 лв. Сегашната "спекула" опитва да ни подготви за цени - от 50 000 лв. Господа, вие си преценЯйте, аз залагам на особен маркетингов ход, чиято крайна цел е да успокои разтревожените потенциални клиенти. Защото старт от 50К действително е тревожен, 11 % над прогнозата.
  • #7
    До долния ( преди 1 час )
    Кирайците пускат цена без ддс ако някой ба лък ср фанр ок ако не смятас ддс и то излиза колкото европейска кола
  • #6
    анонимен ( преди 1 час )
    Цената опасно се доближава до тази на "нормалните джипове". Там вече никой не вниква чак толкова в детайлите за 10-15% разлика. Китайците, вкл. Грейтуол, пробват с някакво такова ценообразуване са предлагат много екстри за малко по-малко пари и не им се получи кой знае колко добре.
  • #5
    Факт ( преди 2 часа )
    Хибрид на газ.Това е Авромобила
  • #4
    snaky ( преди 2 часа )
    Пише си го - 2700, а на Дъстър е 2650
fallback
Последни