fallback

Hyundai отказа ремонт по гаранция за 10 000 долара, обвинява собственика

Гръмналият двигател на Elantra N е причинен от шофьора, категорични са корейците

Гаранционното покритие може да бъде нож с две остриета. В един момент той спестява на клиента огромна сума, но в други случаи производителят не плаща нищо, защото сята, че собственикът е виновен за щетите. Тази история е точно такава, тъй като Hyundai твърди, че собственик на Elantra N е убил двигателя на колата си, след което е обвинил корейската марка за повредата.

Кристиан Мацорос от Онтарио (Канада) притежава Elantra N от 2022 г. Мощният седан все още е в гаранция, но Hyundai отказа да покрие ремонта, твърдейки, че Мацорос е „превишил оборотите“ на двигателя и това е довело до повредата.

Случката е от юни, когато канадецът се е прибирал към дома си. По време на пътуването 2,0-литровият турбомотор с 4 цилиндъра отказва, като по това време пробегът е 46 000 км. Пред местни медии Мацорос разказва, че в един момент колата просто е спряла. Собственикът я е закарал в сервиз на Hyundai, който е оценил щетите по мотора на 10 000 канадски долара (около 7400 щатски).

Преди да се обърне към медиите, мъжът влязъл в група на собственици на Hyundai N във Facebook, като поискал помощ за издаване на гаранция, тъй като от дилърството му отказали. Кристиан твърди, че е останал изненадан, тъй като според условията на договора за покупка колата е била в гаранция.

През следващите 3 месеца спортният седан е останал в дилърството, докато собственикът му се опитвал да сключи договор с Hyundai за покриване на разходите. От компанията обаче са категорични, че разполагат с доказателство, които сочат, че Мацорос е виновен.

„След преглед на данните за двигателя на автомобила, които бяха извлечени чрез модула за управление на двигателя (ECU) – система, която следи и записва работата на двигателя за диагностични цели, беше установено, че двигателят е поставен в условия, надвишаващи проектираните му работни граници, което води до значителна механична повреда ”, обясни говорител на Hyundai Canada пред CTV News.

„Тези констатации сочат прекомерни обороти на двигателя, които попадат извън покритието на гаранцията на автомобила поради неправилна употреба. Гаранцията на автомобилите на Hyundai покрива дефекти в материалите и изработката при нормални условия на употреба. Повреди, причинени от неправилна употреба, включително превишаване на механичните ограничения на автомобила, не се покриват.

В този случай прекомерният стрес, причинен от многократно превишаване на максималните препоръчителни обороти в минута, попада извън гаранционните параметри. Предоставихме пълно обяснение на г-н Мацорос относно причината за проблема и причините за това решение“, казват още от представителството на корейския производител.

fallback
  • #6
    анонимен ( преди 1 месец )
    Как би ги превишил? Електрониката спира притока на гориво. Ако е с автоматична трансмисия, също варианти отсъстват. Отделно, че първо ще се завари турбото и двигателя ще е ок
  • #5
    Любчо ( преди 1 месец )
    Подобни съоръжения не са за предпочитане понеже са водещи в категория А - афиф.
  • #4
    Клиентите ( преди 1 месец )
    Трябва да се научат, че новите двигатели са изчислени прекалено точно (с цел спестяване на материали) и не търпят тормоз. Не случайно последните години стари коли с доказани двигатели струват една торба пари.
  • #3
    @Гост ( преди 1 месец )
    Хапчетата ако обичате. редовно и с повече течности.
  • #2
    Da ( преди 1 месец )
    Ама са пълни глупости. има прекъсвач....
  • #1
    Гост ( преди 1 месец )
    Хюндай започват да се учат от Тесла.
fallback
Последни