fallback

Когато хаосът създава възможности - тестваме Kia EV6 GT

Въпреки изобилието от мощност, този електромобил си остава добър избор и за ежедневни нужди

Преходът към изцяло електрически автомобили определено не върви плавно и равномерно както вероятно някои са очаквали. Появяват се модели от различни класове, а нови и дори сравнително непознати доскоро производители изваждат технологии, с които изпреварват компании с вековен опит в автомобилната индустрия. Подобни условия създават и възможности за създаване на превозни средства с висока производителност, показващи колко бързо се развиват електрически коли и какъв огромен потенциал имат те.

Един такъв автомобил е Kia EV6 в топ-версията си GT. С тази кола корейската марка, известна доскоро с масовите си модели, изпраща сериозно послание не само към конкурентите, но и към производителите на спортни и луксозни модели, показвайки им, че електричеството осигурява не само мощност и високи скорости, но и забавление зад волана.

Kia EV6 GT се появи като логично продължение на стандартната EV6, като инженерите и дизайнерите на марката са направили промени във външния вид и интериора, усилили са задвижващата система и са подобриха настройките - най-вече на окачването, което ясно се усеща от поведението на колата на пътя.

Разликите във външния вид между стандартната Kia EV6 и GT се броят на пръстите на едната ръка. Предната броня е по-агресивна, джантите със специфичен дизайн са 21-цолови и крият зелени спирачни апарати (същия цвят се появява и в интериора), а светлоотразителните ленти надничат отстрани на бронята от дясната страна на задната врата.

Малки промени има и отвътре - спортните седалки от кожа/микрофибър са красиви, с отлична поддръжна, но в същото време са удобни и добре изглеждащи. Те имат шевове, които напомнят цвета на спирачните апарати и този на бутона GT на дясната спица на волана. От него изберете най-спортния режим на шофиране, който превръща тази кола в ракета.

В останалата си част салонът е просторен, приветлив и футуристичен, благодарение на двата си големи екрана за инструментите и информационно-развлекателната система. Същата е и много практичен, като се има предвид голямото количество отделения за вещи с всякакви размери.

Със своите 585 к.с. EV6 GT е най-мощната пътнически Kia (с толкова разполага и EV9 GT), като това се постига с комбинация от два мотора - 218 к.с. отпред и 367 к.с. на задната, което гарантира задвижване на четирите колела. Максималният въртящ моментх е 740 Нм, който можете да усетите при натискане газта. Тогава колата се изстрелва без миг колебания, като тягата е на разположение на шофьора при всяко потегляне или движение на всякаква скорост.

Теглото от 2100 кг и кросоувър формите държи шофьора нащрек през цялото време. За по-добро разпределение на лавинообразния въртящ момент, отзад е монтиран електронен диференциал с ограничено приплъзване, способен да разпределя до 100% от въртящия момент върху едно колело. Той лесно осигурява и презавиване при избор на режим Drift и напълно изключени системи за контрол на стабилността.

Инженерите на Kia са се справили отлично и със софтуера, който адаптира характера на автомобила към различните ситуации. В зависимост от избрания режим управлението става повече или по-малко твърдо, а газта по-чувствителна. В случая, както вече стана дума, много важни са настройките. На пътя окачването е меко, амортисьорите имат широк ход и неравностите никога не ви притесняват.

В същото време има едно усещане за безопасност, което ви позволява да давате повече газ, стига условията да го позволяват. То се дължи на три други елемента: 21-цолови колела стоят много добре и максимизират сцеплението, а междуосието е дълго (2,90 м), като това играе важна роля в полза на стабилността при промени на посоката при високи скорости. Спирачките също работят отлично, като за това помагат 380 мм дискове отпред и 360 отзад

От лостовете зад волана можете да регулирате интензивността на двигателната спирачка - функция, която е много важна при увеличаване на темпото по време на шофиране. Тя ви позволява да прехвърляте тежестта между предната и задната ос, като не използвате „истинските“ спирачки, като същевременно поддържате добра скорост на движение.

Въпреки мощността и спортните настройки, EV6 GT е електромобил, който може да се използва и във всекидневието. Батерията с капацитет 77,4 кВт/ч осигурява пробег от 400 км, което, честно казано, е трудно постижимо, най-вече заради тези 585 к.с. под капака. Реално пробегът е около 350-370 км. Що се отнася до мощността на зареждане, зарядно устройство може да абсорбира до 11 кВт в променлив ток и 250 в DC - пик, който благодарение на 800 V архитектурата може да се поддържа по-дълго от конкурентните електрически автомобили.

Що се касае до цената, KIA e-GT 430 KW AWD Long Range, както е цялото име на модела, няма как да бъде евтин и у нас електромобилът се продава за 162 400 лв. Българското представителство на корейската марка обаче предлага модела с ценово предимство до 25 000 лв за налични на склад автомобили. Гаранцията е 7 години или 150 000 км.

fallback
  • #10
    анонимен ( преди 1 месец )
    Страшен *** са всички NOkia.
  • #9
    РУК ( преди 1 месец )
    Колата е страхотна, обезценяването и е скандално! За година губи над 30% от стойността си. Горе долу моята се обезценяваше на месец с толкова, колкото бензиновата ми кола за година! Не знам кой луд ще си купи нова от БГ за 140К лв, като в Германия на по години и на 10 000км е пълно с такива за по 40К евро.Проблема,е че като излезе новия модел ще се срути с още 30% за година.На третата година ще е по-евтина от чифт домашни батерии за солари.Което вече ще си е далавера ..... :-) :-) :-)
  • #8
    до #2 неуДачникът ( преди 1 месец )
    Баламурникът с тропащата и скърцаща неуДачия/рено всъщност си ти! Но май още не си го осъзнал...
  • #7
    Гост ( преди 1 месец )
    Електрокар са 162 хилки? Те цените се били изравнили с бензиновата версия на КИА според адреналинката електричка.
  • #6
    qqq ( преди 1 месец )
    до 1: втора година я карам (не в л"йнарника БГ), догодина ще я сменая с нова и така... ти си карай м, амг и др. всекиму своето. поздрави
  • #5
    До мон 3 ( преди 1 месец )
    Всяка кола която изброи ще ми даде такъв кеф който няма как да получа от това КУРейско...извръщение...
  • #4
    анонимен ( преди 1 месец )
    когато този миксер влезе в клуб 300+ може да говорим да се впише в едно изречение с амг м рс6
  • #3
    Интересна кола ( преди 1 месец )
    Всички м серия. Амг , рс и пособни немски стари коли с ауспуси и всякакви други бегачки и скъпи състезателни коли моментално са победени.
  • #2
    анонимен ( преди 1 месец )
    Винаги когато видя този автомобил ме напушва див смях спрямо баламурника който си го е взел, то не бяха реклами, други цени, изхвърляния всякакви и когато успяха да го рилийзнат и то вече никой не се интересува от подобни коли.
  • #1
    анонимен ( преди 1 месец )
    163 хил лева за един корейски б0клук, който като му се скапе батерията ще струва още 100 хил лева подмяната. Има ли още балъци?!?
fallback
Последни