fallback

Сбогом на Бруно Сако - създателя на най-емблематичните коли на Mercedes

Легендарният италианец е дизайнер на модели като 190, G-Class и редица други

Бруно Сако, един от най-популярните италиански автомобилни дизайнери на всички времена, чието име е неразривно свързано с Mercedes, почина на 90-годишна възраст (той щеше да навърши 91 през ноември).

Роден в Удине през 1933 г., той се присъединява към германската марка през 1958 г., след като преди това трупа опит в Ghia и Pininfarina. Сако остава в Щутгарт до 1999 г., годината на пенсионирането си, след като от 1975 г. е ръководител на дизайна на Mercedes, давайки живот на някои от най-емблематичните модели на компанията.

Сред първите произведения на италианеца може би най-важното е Mercedes SL „Pagoda“ 113 от началото на 60-те години, следван от Mercedes 600, по това време флагманът на марката. Тези модели Сако създава под ръководството на Фридрих Гайер, чието място заема през 1975 г.

Историята на Бруно Сако, легендата на Mercedes (ВИДЕО):

Невъзможно е да се назоват всички модели, проектирани за 24-годишната кариера на легендарния дизайнер. И все пак не може да не споменем Mercedes G-Class - емблематичният офроуд автомобил, роден през 1979 г., способен да преминава през годините, докато запазвайки стила си практически непокътнат.

Най-големият принос на Сако обаче не е в отделните модели, а във философията. Тъкмо той прокарва идеята за „вертикалното сходство" - концепцията, че всяко следващо поколение на Mercedes трябва да показва ясно връзката с предишното. „Един Mercedes винаги трябва да изглежда като Mercedes", казва италианецът, който ще остане в историята като един от най-великите дизайнери на всички времена.

12 от най-паметните дизайни на Бруно Сако (ГАЛЕРИЯ):

fallback
  • #9
    raiders ( преди 2 месеца )
    Абе такива коли, онакива, ху де и аз карах ауди от 1991г., ама чак 2001... ми светлинни години от всичко друго. Просто съвременните нови коли 2024г. са друга бира, карам такава и дума не може да се сравняват... бях на 20г. и тогава всичко беше хубаво! Иначе сега за 40-50к можеш да караш Е-класа на 4-5г., ама има ли проблеми ти къса джоба.
  • #8
    Mz77 ( преди 2 месеца )
    Ако не искаш имитация няма да ти стигнат парите пич
  • #7
    Батко ( преди 2 месеца )
    До 1. Вземи се образовай, и тогава коментирай.!
  • #6
    Тинтири_минитири ( преди 2 месеца )
    Да почива в мир! Просто великан!
  • #5
    Колега ( преди 2 месеца )
    Чак пък "тръпката от шофиране", скоро карах един мерцедес от края на 80-те, купе, голям двигател, муден, автоматика бива, но с тези пластмаси имитация на дърво е смешен.
  • #4
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Да почива в мир, такива коли вече не се правят. Пожелавам всекиму да се сдобие с подобни запазени екземпляри на мерцедес и да изпита тръпката от шофирането!
  • #3
    Стан ( преди 2 месеца )
    Последната снимка не отговаря на наименованието
  • #2
    ВГД ( преди 2 месеца )
    Поклон!
  • #1
    До долния ( преди 2 месеца )
    Мечтаните коли на бързо забогателите от кражби селятси в Бъгъ повремето на прехода
fallback
Последни