Когато компанията-майка Stellantis публикува отчета си за шест месеца, резултатите на Maserati определено не изглеждаха добре. Доставките до клиентите паднаха от 15 300 до едва 6500 автомобила до юни 2024 г. Какво се случи? Според Карлос Таварес, шеф на концерна, обезпокоителният спад на продажбите е причинен от неефективен маркетинг, а не от проблеми с продуктите или ценова стратегия.
„С Maserati имаме правилните коли и имаме правилните технологии. Можем да предложим термични или 100% електрически луксозни спортни автомобили. Ако продажбите са бавни в момента, това е въпрос на маркетинг. Също така подобрихме много по отношение на качество, но сега трябва да работим върху маркетинга. Липсват ни перспективи и потенциални клиенти, трябва да достигнем до потенциални клиенти и да предоставим правилното послание за правилното позициониране", обясни Таварес.
Наскоро именно шефът на Stellantis намекна за мрачното бъдеще за легендарната италианска марка, ката зави: „Ако не правят пари, ще ги закрием. Не можем да си позволим да имаме марки, които не правят пари."
Таварес определено не се позоваваше изрично на Maserati, тъй като говореше за всички марки, които стоят под гигантския корпоративен чадър. По-късно Stellantis обяви официално, че всички 14 компании остават там, където са, потвърждавайки ангажимента, поет през 2021 г., да инвестира във всички компании от групата в продължение на 10 години.
Това би трябвало да означава, че и други борещите се за мястото под слънцето марки като Lancia и DS Automobiles все още имат време до края на десетилетието да обърнат нещата.
На свой ред, Maserati се надява да подобри продажбите, като продължи многогодишен процес за обновяване и разширяване на своята гама. След пускането на изцяло електрически GranCabrio Folgore по-рано тази година, следващата стъпка е представянето на MC20 Folgore през 2025 г. Голям електрически SUV ще пристигне през 2027 г., докато седанът Quattroporte с нулеви емисии трябва да направи своя дебют през 2028 г.