Само преди дни Volkswagen представи обновения кросоувър Taos, предлаган основно на американския пазар. Промяната при модела засегна скоростната кутия, като роботизираната DSG беше заменена от 8-степенна автоматик.
Говорител на германската марка призна, че „има известно колебание в работата на преселективната трансмисия" и по тази причина американските купувачи [които не ценят производителността] не харесват кутията. Според представителят на компанията, много шофьори в САЩ смятат „робота“ за повреден поради липсата на реакция. А това означава, че DSG е трябвало да бъде изоставен напълно.
Volkswagen рекламира 7-степенния автоматичен Taos като кросоувър с бързо, гладко и ефективно превключване на скоростите. Купувачите обаче не смятат, че DSG работи гладко. И германският производител трябваше да се вслуша и да даде на собствениците същото изживяване, с което са свикнали в конвенционалните SUV автомобили. Специално за САЩ във всички нива на оборудване е монтирана 8-степенна автоматична скоростна кутия с преобразувател на въртящия момент.
Volkswagen промотира преселективните „роботи“ от началото на 2000-те години, но така и не успя да се отърве от придърпването при потегляне в задръствания. Това е една от причините в САЩ скоростна кутия DSG да се предлага само на „напомпаните“ Golf GTI и Golf R - всички останали Volkswagen са оборудвани с класически автоматични трансмисии!
Любопитно е, че преминаването на Volkswagen Taos към 8-степенна автоматична трансмисия съвпадна с колективен иск на американците срещу BMW X1 - баварския кросоувър е критикуван именно за мудната и груба работа на „робота“. Въпреки това, BMW едва ли ще промени скоростната кутия - всички компактни модели, напротив, са лишени от класически автоматични трансмисии като част от унификацията.