Mercedes-Benz обяви, че работи с американския стартъп Factorial за разработване на твърдотелна батерия, която значително ще увеличи обхвата на електрическите превозни средства и ще бъде готова за производство до края на десетилетието.
Новата батерия се нарича Solstice и използва електролит в твърдо състояние от сулфиден тип. Енергийната плътност на такава батерия е 450 Wh на килограм, което увеличава обхвата на електрическо превозно средство с приблизително 80% в сравнение с традиционните литиево-йонни батерии, използващи течен електролит.
Техническият директор на Mercedes-Benz - Маркус Шефер, посочва, че твърдотелните батерии на Factorial могат да осигурят 40% по-голяма енергийна плътност от сегашните батерии, използвани от германския автомобилен производител.
Твърдотелните батерии се определят като „революционна технология за електрически превозни средства“, тъй като използването им намалява риска от пожар и увеличава пробега с едно зареждане. Такива батерии няма да изискват скъпите и тежки охладителни системи, които са необходими за съвременните батерии, което позволява на автомобилните производители да намалят допълнително разходите.
Очаква се батериите от ново поколение да направят електрическите превозни средства по-достъпни и ефективни в бъдеще.