fallback

Дилъри на Stellantis обвиниха големия шеф за провал в управлението

Американските търговци смятат, че Карлос Тавареш води концерна към „катастрофа“

Карлос Тавареш беше назначен за главен изпълнителен директор и председател на Group PSA през 2014 г. Когато френският конгломерат се сля с Fiat-Chrysler Automobiles през 2021 г., той стана първият главен изпълнителен директор на Stellantis. Оказва се обаче, че американските дилъри не харесват начина, по който 66-годишният португалски мениджър управлява концерна.

В отворено писмо до Тавареш Националният дилърски съвет на Stellantis на САЩ обвини главния изпълнителен директор, че води четвъртия по големина производител на автомобили в света към „катастрофа“. Търговците са особено недоволни от това, че големият бос през миналата година е заработил 40 млн. долара. Освен това те критикуват Тавареш, че е причинил „бързата деградация" на марките Jeep, Ram, Dodge и Chrysler.

Продажбите на Jeep намаляха с 9% през първата половина на 2024 г., докато при Ram сривът е с 26%. Chrysler претърпя спад от 8%, докато при Dodge той е 16%. В същото време Fiat е нараснал с 67%, но това звучи по-добре, отколкото е в действителност, тъй като италианската марка е продала само 316 автомобила в САЩ до юни. Що се отнася до Alfa Romeo, продажбите са нараснали с 2%.

Помолен за коментар от Automotive News, официален представител на Stellantis заяви, че публичните лични атаки не са правилният начин. Самото писмо обаче се появи и онлайн, като подчертава огромните опасения, които дилърите в САЩ имат за това накъде се насочва Stellantis.

„Пазарният дял на вашите марки е намален почти наполовина, цената на акциите на Stellantis се срива, заводите се затварят, уволненията са необуздани и ключови ръководители бягат от компанията. Съдебни дела на инвеститори, съдебни дела на доставчици, стачки – последствията се увеличават. Заради вашите действия собствената ви дистрибуторска мрежа, която е вашето дилърско тяло, е оставено в анемично и отслабнало състояние", се казва в писмото.

В същото време обаче Stellantis обяви планове за инвестиране на 406 млн долара в три завода в Мичиган за изграждане на електрически превозни средства заедно с техните колеги, задвижвани с ДВГ. Една от фабриките е Sterling Heights, където се оказа, че много от произведените вече пикапи се нуждаят от ремонт веднага след като напуснат поточната линия.

Американските търговци обаче настояват Тавареш да вземе правилните решения, така че Stellantis да може да си върне загубения пазарен дял и да използва напълно наличния производствен капацитет. Как обаче може да стане това? Като „върнете вашите служители, нашите служители и служителите на вашите доставчици на работа, като произвеждате и продавате автомобили, които американците искат да купят и могат да си позволят“.

Националният дилърски съвет на Stellantis на САЩ казва, че е видял тази неприятна ситуация още преди 2 години и оттогава „бие тревога“. Търговците обвиняват главния изпълнителен директор, че е определил курс, който „ще приключи с катастрофа в дългосрочен план. Това е бедствие не само за нас, но и за всички участници – и сега това бедствие настъпи“.

fallback
  • #5
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Човекът какво е виновен, че от борда му гласуват 40 млн заплата. Любопитно е колко данъчен плаща.
  • #4
    Гост ( преди 2 месеца )
    Въртящият момент бил ЕНЕРГИЯ в Нютон метри,а тротинетка?
  • #3
    До 1 ( преди 2 месеца )
    "С прехода към електро, пропадането им само се засили."Точно затова е пропадането. С предлаганата комбинация от малък пробег и бавно зареждане, само човек който е скаран с мисленето би избрал техен електромобил. Да предлагаш какъвто и да е електромобил модел 2025 година със 100 kW зареждане при положение че още първата Тесла през 2012 година зареждаше със 125 kW. Това си е жива подигравка с клиентите, докато останалите се надпреварват за зареждане с над 300 kW
  • #2
    Тинтири_минитири ( преди 2 месеца )
    Има нещо вярно, но закопаването не е само за американските марки. Стелантис е фокусиран основно върху "французите", другите са доведени отрочета. А с непрекъснатото лутане между задвижванията дали ел или не като това не води до нищо сериозно при ДВГ става все по-безсмислено да гледаш към кой да е от брандовете под шапката на Стелантис.
  • #1
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Тази марки си загиваха от много по-отдавна. Тавареш не е направил нищо кой знае какво да им намали продажбите, освен да продължи бездействието на предишните ЦЕО-та. С прехода към електро, пропадането им само се засили.
fallback
Последни