fallback

SUV записаха абсолютен рекорд в Европа - 54% пазарен дял

При електромобилите BMW изпревари Tesla по продажби за юли

Последните данни на JATO за регистрациите на нови автомобили в Европа показват, че търсенето им се е увеличило с 2% през юли 2024 г. в сравнение с юли 2023 г. Общо 1,03 милиона единици са регистрирани в региона, което означава близо 7,9 милиона продажби от началото на годината. 

Един от основните изводи от резултатите от миналия месец е, че потребителите продължават да купуват повече SUV автомобили. Въпреки че тази тенденция започна преди повече от десетилетие, тя в никакъв случай не е спряла. През юли 2024 г. тези превозни средства представляват близо 54% ​​от общите регистрации, което е нов рекорд. Миналия месец са регистрирани 554 000 нови SUV, което е увеличение от 6% спрямо юли 2023 г.

Добрите резултати за месеца увеличават обемите от началото на годината до 4,2 милиона единици, което е с 5% повече. Причините винаги са едни и същи - има по-голям избор от всякога и водачите оценяват по-високата позиция на седене, която позволява по-удобен достъп.

Топ 10 по продажби сред производителите за юли 2024 г

Volkswagen Group - 274 635 бройки (-2%)

Stellantis Group - 155 457 бройки (-2%)

Hyundai-Kia - 97 208 бройки (-1%)

Renault Group - 96 324 бройки (+2%)

Toyota -  81 708 бройки  (+17%)

BMW Group - 74 971 бройки (+5%)

Mercedes-Benz - 60 899 бройки  (+11%)

Ford - 36 040 бройки (-19%)

Geely - 33 583 бройки (+24%)

Nissan Group - 22 068 бройки (-1%)

Въпреки че Toyota, BMW, Mercedes и Geely Group са лидери по растеж в SUV сегмента, Volkswagen Group е продал най-много коли в него. Германският автомобилен производител представлява 26% от обема на SUV-моделите, следван от Hyundai-Kia с 12% и Stellantis с 11,5%.

По-голямата част от търсенето на SUV е за компактни SUV (C-SUV), с 210 600 единици, което е ръст от 3%. Ръстът обаче се движи от малки SUV (B-SUV), с 204 300 единици, увеличение от 14%. Появата на по-достъпни модели позволява на много потребители да преминат от традиционните сегменти към SUV. Това беше последвано от средни SUV (D-SUV), чието търсене спадна със 7% до 106 500 единици, големи SUV (E-SUV), с 27 600 единици, с ръст от 23%, и луксозни SUV (F-SUV), с 5022 единици, ръст от 32%.

Друг важен факт, който се откроява от резултатите от регистрацията през миналия месец, е спадът в търсенето на изцяло електрически автомобили. Според JATO през юли 2024 г. са регистрирани 139 300 нови електрически автомобила, което е спад от 6% спрямо юли 2023 г. В резултат пазарният им дял се е увеличил от 14,6% на 13,5% за същия период.

Липсата на яснота по отношение на стимулите и тяхното бъдеще, както и нарастващите опасения относно остатъчната стойност на тези автомобили, продължават да влияят негативно на търсенето им. Потребителите все още не са убедени в ползата от преминаването от бензин/дизел към електричество. 

Марката BMW изпревари Tesla, като отбеляза ръст от 35% на годишна база, докато втората претърпя спад от 16%.

Топ 20 на марките през юли 2024 г

Volkswagen - 108 959 бройки (-3%)

Toyota - 75 338 бройки (+16%)

BMW - 64 012 бройки (+13%)

Skoda - 59 727 бройки (+5%)

Mercedes - 59 545 бройки (+13%)

Audi - 59 299 бройки (-2%)

Peugeot - 49 916 бройки (+10%)

Renault - 49 054 бройки (-6%)

Kia - 49 033 бройки (-4%)

Hyundai - 47 949 бройки (+2%)

Dacia - 47 074 бройки (+11%)

Ford - 36 040 бройки (-19%)

Opel/Vauxhall - 34 794 бройки (+2%)

Volvo - 29 657 бройки (+39%)

Citroën - 26 935 бройки (+6%)

Fiat - 23 174 бройки (-25%)

Seat - 22 622 бройки (+3%)

Nissan - 22 068 (-1%)

MG - 21 294 бройки (+20%)

Cupra - 16 964 бройки (-9%)

Въпреки че Model Y и Model 3 на Tesla остават на върха на тазгодишната класация на BEV, те губят позиции пред конкуренцията. Всъщност Model Y вече не е най-продаваният автомобил в Европа, заемайки общо девето място до юли.

По-новите модели позволяват на BMW да успее в този сложен сегмент. BMW iX1, i4 и i5 отбелязаха силен ръст през месеца. Новият iX2 има регистрирани повече от 1300 бройки. Електрическите BMW се оказват много по-привлекателни не само от Tesla, но и от моделите на конкурентите Mercedes и Audi. Sandero ускорява растежа си

Dacia Sandero е най-продаваният нов автомобил в региона през юли. Обемът му се е увеличил с 34% до 22 400 единици. Прави впечатление обаче, че лидерът по продажби в Европа за миналата година - Tesla Model Y, е извън първите 20 за месец юли.

Топ 20 на моделите през юли 2024 г:

Dacia Sandero - 22 398 бройки

Volkswagen T-Roc - 19 254 бройки

Toyota Yaris Cross - 17 314 бройки

Dacia Duster - 15 884 бройки

Kia Sportage - 15 531 бройки

Toyota Yaris - 15 237 бройки

Renault Clio - 15 157 бройки

Hyundai Tucson - 14 391 бройки

Opel/Vauxhall Corsa - 13 938 бройки

VW Golf - 13 924 бройки

VW Tiguan - 13 767 бройки

Peugeot 208 - 13 601 бройки

Skoda Octavia - 13 030 бройки

Peugeot 2008 - 12 261 бройки

VW Polo - 12 057 бройки

Toyota Corolla - 10 978 бройки

Renault Captur - 10 725 бройки

Volkswagen T-Cross - 10 502 бройки

Toyota C-HR - 10 346 бройки

Ford Puma - 10 342 бройки

fallback
  • #33
    До РУК ( преди 3 месеца )
    'Изобщо да не отварям темата за възможните алтернативи на батерийното задвижването. Които ги има,а на хоризонта са и нови!Ограниченото мислене - всички скоро ще сте на батерии е сравнимо само с вярването за плоската земя!" След безброй дискусии с много аргументи, още не си казал смислена алтернатива на батериите като средство за съхранение на енергия. Дори да говорим в съвсем общ план, а не само за автомобилите където са незаменими при отказа от изкопаеми горива с изключение на изкопаем водород?
  • #32
    До 29 ( преди 3 месеца )
    Забрави само да споменеш основният недостатък "на електромобилите". Живееш в Германия. Точка.. Приключихме дискусията. Имаш ли вариант в който зареждането може да ти излезе по-евтино от това на бай Кольо с toyota-та? Тоест за да излезеш на кантар трябва да си купиш електромобила много по-евтино от автомобила с ДВГ в Германия, което скоро няма да стане И както казах от там нататък дискусията е безпредметна.
  • #31
    Чичо Кольо ( преди 3 месеца )
    Рук-чо, спокойно момчето ми, не се ядосвай!!! Мисля ти се хвалеше с Киа EV6 ако не греша - може би бъркам. Аз коментирам конкретно Тесла в случая, а не всяка електричка. Също така напълно разбирам, че всеки има различни нужди и ползва колата си по-различен начин. За моите нужди към момента Модел 3 има финансова логика. Не казвам че ще я взимам, карам си королката, но ще дойде време да я сменям и ще ми е трудно да избера....Само си бърбим, момчето ми. Без лоши чувства, няма нужда .....
  • #30
    РУК ( преди 3 месеца )
    Чичо Кольо, технологията е нова,недоносче, търпи огромно развитие за кратък период.Днес да си купиш EV при цялата информация която има за напредъка на батериите е като да си купиш 2G телефона за 2000 евро при условие,че виждаш 5G антени!Изобщо да не отварям темата за възможните алтернативи на батерийното задвижването. Които ги има,а на хоризонта са и нови!Ограниченото мислене - всички скоро ще сте на батерии е сравнимо само с вярването за плоската земя!
  • #29
    РУК ( преди 3 месеца )
    Чичо Кольо,много обичам коментари тип "гроздето е кисело".Е аз мога и си позволих EV и въпреки,че бях карал много EVта преди това,бях обеден в ползите,бързо я разкарах.И си купих бензинова за 95К евро.Мога да ти напиша 1000 коментара за днешните EVта с негативите им!Дали е защото не мога да си позволя EV!Нужно ли е да си пробвал нещо или да можеш да си го позволиш за виждаш недостатъците?Ми пробвай с мъж бе Чичо Кольо,от един път не се ставало тралаласт!
  • #28
    Чичо Кольо ( преди 3 месеца )
    Евентуално ще ни бъде наложено да не можем да си купим нова кола с ДВГ след 2035, може обаче тази дата да бъде изместена за по-късно. Със сигурност елетрическите коли ще заместят 30% от всички коли по пътищата, но ще минат много 10ки години преди(ако въобще) същите заместят ДВГ напълно. Да сме живи и здрави видим.....Каквото и да се говори за Тойота, аз съм сигурен че те ще продължават да са основна част от производството на автомобили, били те хибриди, електрички или водородни.....Ще видим
  • #27
    Чичо Кольо ( преди 3 месеца )
    Теслата няма обслужване, а препоръки на 2 години да се смазват спирачните апарати и на 4 години да се сменя спирачна течност. Обаче имат 4 години/90хил км гаранция само, и 8 години/160хил км гаранция на батерията, ако зареждаш вкъщи горивото излиза супер евтино, обаче ще е забавно!!!Королата от друга страна ми струва около 600 паунда обслужване + още около 2500 паунда за гориво на година(около 37хил км на година). Елетрическите коли губят по-бързо стойността си също. Чисто финансово е на кантар
  • #26
    Чичо Кольо ( преди 3 месеца )
    Напълно разбирам негативните коментари срещу електричките. Това са коментари на хора които не могат да си позволят нова електричка (не че моето положение е прекрасно) и е напълно разбираемо да сме скептични към технология която не е изпитана достатъчно в дълъг период - 2ри/3ти/4ти собственик 10+ години..... Но за хора които си взимат колите нови с договор за 3-4 години Тесла Модел 3 е изключително добър вариант цена, разходи, performance, пробег, екстри, въобще всичко което искаш от една кола
  • #25
    Чичо Кольо до 17ти ( преди 3 месеца )
    Аз съм писал и преди, че скоро започнах да се интересувам повече за елетрическите коли и Тесла определено има един от най-добрите пакети като цяло(цена, performance, пробег, екстри) на пазара. Качеството е изглежда е малко под въпрос на предишните модели, но изглежда с новите нещата изглеждат много по-добре и много обещаващи. Мисля че ще ми е много трудно да си избера кола след 2-3 години като реша да се разделя с (Корола) хибрида ми. Определено Модел 3 ще бъде погледната като опция
  • #24
    До 22 ( преди 3 месеца )
    Има случаи на разкъсани обшивки на батерии и възпламенени такива от преминаване през парчета от гума на ТИР с висока скорост! При същото нещо на кола с ДВГ ще се разхвърчат само корите и някое гърне да се огъне, пробие!Какви скокове от бордюри, какви летежи, какви аквапланинги те гонят?За милионите ти километри,чул ли си кола да се самозапали от спукан картер? Защото от спукана обшивка на батерия са палят! А затова е нужно гумата да "изстреля" достатъчно остър и твърд предмет с голяма скорост
fallback
Последни