fallback

Suzuki избра своя път към бъдещето и той е различен

Японците ще залагат на още по-леки и много ефективни модели

Много автомобилни компании масово спират производството на малки, компактни превозни средства, като Ford Fiesta е само един ярък пример за това. Усилията за направата им са твърде големи, а маржовете твърде малки. Така, независимо от търсенето, което съществува, тези превозни средства нямат бъдеще от икономическа гледна точка.

В Suzuki обаче виждат нещата съвсем различно и продължават да се фокусират точно върху този сегмент. Докато автомобилите масово стават все по-големи, по-бързи и по-тежки, японската марка използва различен подход от години и предлага компактни и леки превозни средства. Нищо няма да се промени в бъдеще, дори напротив, става ясно от току-що представената 10-годишна стратегия на японския производител.

В момента автомобилите Suzuki тежат около 200 до 300 кг по-малко от средното за всички производители в Европа, Индия и Япония. Японската марка планира да намали теглото на превозно средство с още 100 кг, което води до спестяване на енергия от около 20% в производството и около 6% при експлоатация.

Ключов принцип на стратегията е „Sho-Sho-Kei-Tan-Bi“, което на немски означава „по-малък, по-малко, по-лек, по-къс и по-чист“. Suzuki ще продължи да разработва компактни хибридни или електрически автомобили, оборудвани с малки и ефективни задвижващи устройства и леки батерии. Това не само намалява производствените и оперативните разходи, но също така намалява тежестта върху пътищата и намалява разходите за поддръжка в световен мащаб.

Друг акцент е върху по-нататъшното развитие на платформата HEARTECT, която впечатлява със значително намаляване на теглото, като същевременно запазва висока здравина на тялото. Тази лека каросерия спомага за допълнително намаляване на потреблението на енергия на превозните средства. Миналата година Suzuki разработи двигателя Z12E, който постига максимална топлинна ефективност от 40% благодарение на оптимизирано изгаряне. Този двигател вече се поставя на новия Suzuki Swift и ще се използва в други модели по света през следващите години.

В областта на софтуерно дефинираните превозни средства (SDV), Suzuki работи върху рентабилна система, която минимизира консумацията на енергия. Софтуерът на автомобила остава актуален чрез комбинация от актуализации по кабел и по въздуха (OTA). Suzuki също планира да използва повече хардуерни компоненти в моделите, за да намали разходите за разработка.

Едновременно с това японският производител все повече се фокусира върху кръговата икономика и разработва продукти, които могат лесно да бъдат разглобени и рециклирани в края на жизнения им цикъл. Тези мерки имат за цел не само да насърчат опазването на ресурсите, но и да намалят замърсяването на околната среда. Като цяло технологичната стратегия на Suzuki има за цел да минимизира консумацията на енергия чрез иновативни подходи и технологии, като същевременно повишава ефективността и устойчивостта на техните превозни средства.

fallback
  • #6
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Добри коли са Сузукитата. Не са скъпи, но пък са доста здрави и икономични.
  • #5
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Тази стратегия на Сузуки е от десетилетия и не се е променяла. Винаги техните коли са били по-леки от другите. До сега 2 Сузукита съм има и не съм имал никакви проблеми с тях. Отлични двигатели - здрави и икономични. Окачването е стегнато и леко твърдо, но е идеално за нашите пътища, защото не се разваля лесно. Доволно екстри още в базовото оборудване. Съотношение цена/качество/здравина/функционалност са топ. Нямам никакви забележки.
  • #4
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Извадка от текста: "Sho-Sho-Kei-Tan-Bi, което на немски означава..."!? То ясно е, че публикуващият тези материали е езиков корифей, доказват го почти всичките му статии, ама хайде поне понякога да поглежда какво е написано... На НЕМСКИ- браво!
  • #3
    Popa ot razgrad ( преди 2 месеца )
    Сузуки са доста здрави и издръжливи...Това което вече е крайно време да променят е външния и вътрешния дизайн...отвътре и отвън са както другите бяха преди 30 години...
  • #2
    Дааа ( преди 2 месеца )
    Обезумяване, сигурност, скорост... Икономия. Има много резон колите да са със здрава карбонова клетка и леки композитни панели като BMW i3 - 100% неръждаемо и по-здраво от ламаринените кoнсерви. Но за да се постигне цена, трябваше да се инвестира преди десетилетия в генерална промяна на купетата. Само че никой не иска да инвестира. Всеки иска да лапa. Авто-концерните не са фирми за коли, а за пари. "To make a great product" е кредото на един човек отвъд океана и сега печели от това планини $..
  • #1
    анонимен ( преди 2 месеца )
    В самия принцип няма нищо лошо, но Сузуки пропуска да обясни какви компромиси ще направи, за да го постигне. Предвид, че не може да си позволи да продава скъпи коли, очевидно няма да използва високотехнологични материали, а ще пести от нещо - като например обезшумяване.
fallback
Последни