fallback

Pagani показа новия си шедьовър - Utopia Roadster

Модерни технологии и образци на часовникарството са вплетени в колата за 3,1 милиона евро

„Трето действие, втора сцена“. Ето как Pagani описва новия си Utopia Roadster. Това е последният в линията ултралуксозни, високопроизводителни суперавтомобили, следващи Zonda, Huayra и Utopia coupe. Utopia Roadster ще направи публичния си дебют по време на Седмицата на автомобилите в Монтерей.

 

Pagani има дълга история в създаването на инженерни шедьоври и сега не е по-различно. Марката гордо заявява, че нейният V12 е „лишен от каквато и да е хибридна поддръжка“ и идва въоръжен до зъби с фино изработени детайли и цял куп екзотични материали.

Най-забележителното е, че Utopia Roadster тежи колкото купето. Pagani казва, че е отговорил на дилема пред онези, които имат достатъчно късмет да избират между двете версии. Купето почти винаги се възприема като по-чист вариант. Не на последно място поради обичайното намалено тегло на кабриолетите. Pagani изравнява условията тук, тъй като Utopia coupe и Roadster са проектирани в тандем, а не един след друг.     

„Този резултат беше постигнат благодарение на монококово шаси, изцяло преработено за оптимизиране на твърдостта и устойчивостта, без да се прибягва до тежките подсилвания, които обикновено се изискват, когато покривът на автомобила е елиминиран“, казват от компанията.Освен каросерията от въглеродни влакна, монококът на Utopia Roadster е направен от „Carbo-Titanium“ – собствен материал на Pagani. Има предни и задни тръбни подрамки от хром-молибденова сплав. Това означава, че Roadster тежи едва 1280 кг.

Естествено, Utopia Roadster следва дизайнерските черти на модела купе. Все още е познатият Pagani за гледане - нисък, широк, има уютна пътническа клетка и завършва с тъп заден край и четири изпускателни тръби, разположени в центъра. Въглеродните влакна са разположени в кованите джанти от алуминиева сплав, за да действат като въздушни лопатки, изтласквайки горещия въздух.    

Вътре дизайнът е много як, както винаги при Pagani. Аналоговите инструменти остават. Според компанията това е нещо „твърде бързо изоставено с навлизането на цифровите дисплеи“ и е вдъхновено от финото часовникарство.

Естествено, числата под капака са удивително подобни на Utopia coupe. Роудстърът използва V12 мотор, произведен от Mercedes-AMG, развиващ 852 к.с. без електрифицирана помощ. Напълно стигат за електронно ограничена максимална скорост от 350 килочетра в час.    

Мощността се изпраща към задните колела чрез ръчна скоростна кутия или седемстепенна автоматизирана механична трансмисия от Xtrac. Тук също е приложен електромеханичен диференциал. Както и летни и зимни гуми, предлагани от Pirelli плюс карбон-керамични спирачки на Brembo. За да е сигурен, че се държи като истински суперавтомобил, Utopia Roadster се хвали и с активно окачване.

Може ли да си го поръчате сега? Само ако сте достатъчно богат, за да извадите 3,1 милиона евро и успеете да се вредите в доста късата опашка – правят се само 130 бройки.

Още снимки на Pagani Utopia Roadster - вижте в галерията:

 

fallback
  • #6
    УМЕН ( преди 3 месеца )
    Изключително "чист" автомобил. Необременен от екранчета, финтифлюшки и ненужни електроники и асистенти. Напомня на старите ферарита и времената когато нещата бяха истински.
  • #5
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Пагани не правят просто автомобили . Всеки техен модел е произведение на изкуството.
  • #4
    Ванко ( преди 3 месеца )
    Мдааа, ще сменям мегана...
  • #3
    Dani ( преди 3 месеца )
    AMG !
  • #2
    Най-изтривания ( преди 3 месеца )
    Изключително красив автомобил.
  • #1
    ганчо ( преди 3 месеца )
    дизайна е много ЯК
fallback
Последни