fallback

Грешки на шефа водят две от марките в Stellantis към бездната

DS и Maserati са пред закриване заради политиката на Карлос Таварес

Само преди дни Stellantis обяви това, което се очакваше от известно време.Концернът е готов да закрие всяка от марките, които носят загуби. А две от тях, при това премиум, са под най-сериозна заплаха, като вината за това не е на пазара, а на шефа на Stellantis - Карлос Таварес, категорични са експерти..

Португалецът е един от най-великите хора в автомобилната индустрия, но дори и те правят грешки. Таварес ръководи консорциума Stellantis, като почти непрекъснато изказва мнения по различни въпроси - от настъплението на китайските марки при електромобилите до спора му с италианското правителство, които достигна най-високото си ниво.

Наскоро Таварес заяви категорично, че марките в Stellantis, които нямат добри търговски резултати, ще бъдат закрити, като предстои вътрешна оценка на всяка една от тях. Топ-мениджърът е доказал, че няма колебания при взимането на подобни решения, особено когато става въпрос за брандовете от Франция и Италия. В същото време обаче именно прилаганата от него стратегия е причината да се стигне до сегашната ситуация.

В най-тежко положение са намира DS, чието превръщане в производител само на електрически автомобили се оказва сериозен проблем, тъй като пазарът на тези превозни средства отчита забавяне. Френската премиум марка направи няколко огромни грешки през последните години и не успява да се справи с конкуренцията на германците. А тя беше създадена именно с тази цел - да се конкурира с BMW, Mercedes и Audi.

Следващата грешка на DS наднича зад ъгъла и тя се казва DS 8. Продажбата на този модел само като електрически ще бъде истинско самоубийство, въпреки като външен вид той има всички предпоставки да постигне успехи на пазара. В DS и Stellantis обаче не го виждат по този начин.

Другият бранд, който се движи по ръба, е Maserati и това стана ясно от изявлението на Натали Найт, главен финансов директор на Stellantis. Тя потвърди лошото представяне на марката с тризъбец като емблема, която е продала едва 6500 автомобила през първата половина на годината. Това по-малко от половината от доставените през същия период на миналата година. Спадът в продажбите се дължи на спирането на Ghibli, Quattroporte и Levante, като носи загуби от 82 млн евро само за първите 6 месеца от годината.

И тук вината е на сгрешената политика на Maserati, което означава и на Stellantis. Беше похарчена огромна сума за разработка на електрически версии, които не са нужни на никого и не се продават. Таварес явно не е разбрал, че престижът не се измерва с наличието или липсата на електрически версии, и вместо това можеше парите да отидат за наследници на двата седана и на спортния SUV.

Сега се говори, че Maserati може да се върне под шапката Ferrari, както беше в миналото, но това е малко вероятно, тъй като производителят от Маранело изживява най-добрия период в историята си. Така че единственият вариант си остава продажба на китайски производител, което обаче едва ли ще бъде прието добре.

Самият Таварес даде 10-годишна времева марка на всеки един от брандовете в концерна, за да докаже, че може да съществува и да носи приходи. Нишови производители като Maserati и DS обаче може и да не изкарат толкова.

fallback
  • #9
    Факт ( преди 3 месеца )
    Мазерати без В8 как я мислят тая работа.
  • #8
    Друг Гост ( преди 3 месеца )
    И този като и другите меринджеи - мислят, че могат да продават всеки *** стига да го рекламират. Никаква маркова идентичност. DS стана излишен още при сливането - има Алфа и Мазерати. Толкова говорене и нищо. Велик го наричат само акционерите заради сливането, след това е въздух под налягане.
  • #7
    анонимен ( преди 3 месеца )
    МхМ Дизайна продава до време, още повече че и дизайнера който го направи вече не е там. А цените на Пежо са абсурдни за посредствените им коли. Не знам колко е велик г-н Тавареш, но уверено води доста марки под шапката към фалит (тук включвам и Опел, който е пак Пежо)
  • #6
    до 5 ( преди 3 месеца )
    опел е една от марките. аз говоря общо, накрая ще оцелеят само трите немски, докато и те не се обединят или докато ес не се разпадне, за да има индивидуално договаряне, стелантис са хаос в гамите
  • #5
    анонимен ( преди 3 месеца )
    3-ти, ами не си прав. В случая, Тавареш спаси Опел от ГМ. Печалбата от Опел се изнасяше за САЩ и не са плащали данъци и осигуровки е Европа. ГМ са тези които затриха Опел. Само 1-2г след придобиването, Опел бяха на + и то доста на +.
  • #4
    анонимен ( преди 3 месеца )
    стелантис ще бъде продаден на части, само подредени марки имат шанс. То няма един модел там който да има наследник, пълна каша е в гамите, големи коли с малки мотори, посредствено качество
  • #3
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Ще кажа още само за Опел, марка с история и традиции, за мен я обезличиха. Дано си даде оценка какво ръководи, като човек имал и имащ 4 алфи, три фиата, опел, пежо, ситроен и тн. и да имах готови пари за нова кола, много трудно бих се спрял на марка на Стелантис.
  • #2
    анонимен ( преди 3 месеца )
    В случая съм съгласен с екпертите. Имаше добър старт, но впоследствие, някъде настъпи мотката и започна с глупостите. КАто потребител - за мене най-голямата е че скопи моторите на Стеалнтис. За човек на моторните спортове да залагаш само на 1.2 и 1.6 е подигравка, особено за модели като ДС (лукс...ужким).
  • #1
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Е не може Алфа да е пежо, с цена на БМВ и да искаш продажби. Адмирирах го, когато каза, че няма да закрие нито една марка, но конкретно за АР, според мен съсипа напредъка, който имаше с Джулия и Стелвио. Следващите, изобщо не са Алфи, освен, че са маскирани пежа и додж, са и грозни, общо казано. Дизайн има Пежо, някой интрересен модел Ситроен, но цените са абсурдни. Този човек, явно не е имал нищо измежду Панда, Пунто, 205,206, 405 и тн., за да отчете причините, защо клиент би си купил Фиат и тн
fallback
Последни