fallback

Печалбата на Stellantis падна наполовина

Концернът ще пусне поне 20 нови модела до края на годината, обещава босът Таварес

Първата половина на 2024 година на Stellantis завърши с намаляващи печалби. Нетните приходи възлизат на 85 милиарда евро, което е спад от 14% в сравнение със същия период на 2023 г. Факторите, твърди компанията, се крият в „по-ниските обеми и микс“. 

 

Нетната печалба от 5,6 милиарда евро също бележи спад от 48%, поради по-неблагоприятните обменни курсове и разходите за преструктуриране. Особено тежко е намаляването на обемите в Северна Америка, подчертано от главния изпълнителен директор на Stellantis Карлос Таварес:

„Представянето на компанията през първата половина на 2024 г. беше по-слабо от нашите очаквания, отразявайки труден сектор, но също така и оперативни проблеми на компанията. От друга страна, ние стартирахме продуктова офанзива, която предвижда не по-малко от 20 нови модела да бъдат пуснати на пазара през годината и които ще предложат по-големи възможности".    

Новите коли на пазара включват RAM1500, гама европейски ванове и Peugeaut 3008 - първото превозно средство, родено на новото семейство платформи Stla. Чрез съвместното предприятие с Leapmotor International JV ще пристигнат нови електрически превозни средства като C10 SUV и T03. Те ще тръгнат от Европа, последвана от Южна Америка, Близкия изток, Африка и Индия, накрая Азиатско-тихоокеански регион.

Добрите новини за фирмата: „Stellantis потвърждава лидерството си в търговските превозни средства, достигайки върха за пазарен дял за първи път в Близкия изток и Африка и потвърждавайки водещи позиции в пазарните дялове в Европа и Южна Америка, Stellantis е на първо място по продажби на plug-in хибридни автомобили, както и втора в тези на LEV (превозни средства с ниски емисии)“, заключава Таварес.   

   

fallback
  • #9
    ТТТ ( преди 3 месеца )
    На лакомията очите са големи. За разни три цилиндрови цикалки искат по 50-60 хиляди. Ама имали таблет и порт за зареждане на Айфон и чадър в багажника. Ще стане като с телефоните едно време. Китайчо ще ги оправи всичките.
  • #8
    Главунчо ( преди 3 месеца )
    Никога не съм харесвал VAG, особено Шкода, и обратното - винаги ми е вървяло с Пежо. Обаче Стелантис започва да се *** с модерни *** и резултата ще бъде, че ако така продължава ще си взема Шкода - може и електрическа дето особено много ги ненавиждам.Също така не знаех, че Опел вече е Срелантис (изписах го погрешно, но явно грешката е вярна) - като беше GM имаха много добра надежност. Много радикално се променя светът и не винаги е за добро ...
  • #7
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Язък за Опел, Дженерал Мотърс не успя да ги съсипе но Стелантис им е** м***** само за две години.
  • #6
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Спрете се бре, защо купувате такива смешни коли като Пежо и подобни, особено жените, скъпи и кичозни, питайте някой разбирач преди да си дадете всички пари!
  • #5
    Друг Гост ( преди 3 месеца )
    Продажбите на Jeep се сринаха в САЩ, а те бяха "златната кокошка"
  • #4
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Така е като се ориентират към губищи трендове (електричките) - печалба друг път.
  • #3
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Да вземат пример от дърводелския инструмент - пуска един нов модел на 5 години и затова страда от изобилие на кешовица.
  • #2
    анонимен ( преди 3 месеца )
    1, донякъде си прав. Осъзнаването е по скоро, за това, че за ужасно мног пари им пробутват малолитражки. За едно 508 хибрид с напилен миксер 1.6 180кс търсят над 50к Евро, което е подигравка. За 3ц им изцепки пък грам не ми се почва...
  • #1
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Дрън-дрън. Явно хората започнаха да осъзнават, че под новият дизайн се крият същите трошляци като от едно време, само че много по-скъпи. Преди поне бяха евтини.
fallback
Последни