fallback

Dacia Sandero e №1 в Европа за тази година

Три модела с ДВГ са лидери по продажби за първите 6 месеца

На фона на значителния спад в търсенето на Tesla Model Y, който миналата година спечели титлата за най-продаван автомобил в Европа, новият лидер сега е конвенционален автомобил с ДВГ. Става дума за Dacia Sandero, от която през първата половина на тази година са продадени 143 596 коли.

Dacia Sandero се превърна в най-продаваната кола в Европа, измествайки Volkswagen Golf, който към момента е на второ място и Renault Clio, който се нарежда веднага след Golf. Любопитното е, че миналогодишният лидер Tesla Model Y сега е едва на осмо място.

Моделът на румънския автопроизводител, чиято цена у нас започва от 27 490 лв, има 143 596 продажби от 1 януари до 30 юни, което е с 16% повече от същия период на миналата година. Именно този скок позволи на Sandero да получи титлата бестселър в Европа за полугодието.

Престижната първа позиция по продажби в Европа е присъдена за първи път на Sandero. Преди това, през 2022 и 2023 година, румънският хечбек заемаше второто място. Междувременно продажбите на втория в настоящата класация - Golf, който беше актуализиран по-рано тази година, са нараснали с 43% до 125 993 продадени бройки.

Следват Renault Clio - 114 623 продадени бройки (ръст от 15%) и Volkswagen T-Roc, от който има 111 381 продадени коли, което е идентично с миналогодишното му представяне. Челната петица се затваря от Peugeot 208, който показа резултат от 107 097 бройки и ръст от 1% спрямо 2023 година.

Топ 25 на най-продаваните коли за януари-юни 2024 година:

Dacia Sandero - 143,596 (+16%)

Volkswagen Golf - 126,993 (+43%)

Renault Clio - 114,623 (+15%)

Volkswagen T-Roc - 111,381 (0%)

Peugeot 208 - 107,097 (+1%)

Skoda Octavia - 102,945 (+25%)

Citroen C3 - 102,304 (+50%)

Tesla Model Y - 101,181 (-26%)

Toyota Yaris Cross - 99,694 (+3%)

Toyota Yaris - 93,576 (+10%)

Peugeot 2008 - 93,436 (+11%)

Dacia Duster - 89,435 (+3%)

Kia Sportage - 87,164 (+13%)

Opel/Vauxhall Corsa - 87,102 (-18%)

Ford Puma - 83,972 (+9%)

Nissan Qashqai - 82,816 (+13%)

Hyundai Tucson - 80,948 (-2%)

Renault Captur - 80,778 (+4%)

Fiat Panda - 76,450 (+25%)

Volkswagen Tiguan - 74,675 (0%)

Fiat/Abarth 500 - 72,026 (-20%)

Toyota Corolla - 70,701 (+15%)

Audi A3 - 70,149 (+15%)

Volkswagen Polo - 67,125 (+3%)

Volkswagen T-Cross - 62,225 (+8%)

fallback
  • #14
    Чичо Кольо ( преди 3 месеца )
    Е нали това предполагам и аз бре 13ти. Чети внимателно!!! Предполагам че със сигурност са по-добри/еволюирали вече!!! Не съм се качвал в Дачия от 2016та, и няма как да знам колко се прекрасни. Въпреки това си остават Дачия/Рено, чичовото. Колкото и да са убави.........не са за мен. Нищо лошо да си побъбрим, разбира се
  • #13
    А бе чичо Кольо ( преди 3 месеца )
    Нещо *** ,не ти бие на едно място.Сменил си толкова автомобили и не си разбрал ,че има еволюция и развитие в живота .Новото Сандеро си е Рено с променен дизайн и е много различен автомобил от оня '16 година.
  • #12
    Чичо Кольо ( преди 3 месеца )
    Луд(ория), Чичо Кольо е карал много коли, начи БМВ 320 бензин 6так от 89та имах, и от 2002ра 320d имах, и Ауди 80 съм карал и 100 88ма (невероятна кола), и Лада съм карал, и Разни Рена и Ситроени и стари и нови, Октавия имах 2006та, Сивик 2006та и 2013, Тойоти, Фабиа, Киа Каренс имах, бесове VW, Nissan, Transit, sprinter и още и още, но нито една не беше толкова гадна за каране като това ново Сандеро от 2016та. Със сигурност са по-добри вече, ама все си остават Рено, чичо
  • #11
    q ( преди 3 месеца )
    Т.е. продават се евтини малки колички. Напълно нормално. Тенденцията ще се засилва. После когато дойдат китайците, ще им се видят страшно луксозни.
  • #10
    Лудория до Чичо Коль ( преди 3 месеца )
    Добре, че не си пробвал Форд модел Т, Ферари от преди 1980 година, БМВ 2002, Мерцедес 123 серия, Ауди 80 от първото поколение, японски автомобил от 1960-1970... че сега трябваше пеш да вървиш или да ползваш метро евентуално. Технологиита и производството вървят напред, не се развиват с темпа на руската промишленост. Никак не е случайно, че Дачия има продажби... с новите си модели. Със старите е компромис с устойчивост. Няма да забравя за една блъсната Дачия Логан от първото поколение...
  • #9
    Ами Алекс ( преди 3 месеца )
    VAG групата имат над 600 000 продадени бройки в топ 25, така че е ясно кой е с най-много продажби като група!
  • #8
    До 7 ( преди 3 месеца )
    Явно не си в час с нещата защото не е за първи или втори път
  • #7
    Алекс ( преди 3 месеца )
    Няколко пъти прочетох статията и пак не мога да повярвам.Дачията разнебити Голфо.Третото място е за автомобил от същата група.Отлично представяне за Рено.
  • #6
    Чичо Кольо ( преди 3 месеца )
    Веднъж имах "удоволствието" да карам нова Дачия Сандеро. Вярно беше през 2016та ако не греша и съм сигурен че са много подобрени от тогава. Въпреки това тогава си казах, че никога дори не бих се замислил да погледна към Дачия отново. Беше толкова ужасно тракаща, без абсолютно никакво удоволствие от шофиране(даже беше гадно) кола, че нямах търпение да сляза от нея. Ужасно управление, ужасен съединител, супер шумна, гадно возеща. Надявам се че сега много по-добри. Поне изглеждат така.
  • #5
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Плюенето да започва
fallback
Последни