fallback

Новото Audi A5 изпрати A4 в пенсия

Седанът и комбито получават S-версии с V6 двигател

Германският производител Audi представи новото A5, което според компанията поставя началото на голяма революция. Не от механична или стилистична гледна точка, а защото - както се очакваше, този модел заменя Audi A4, който изкара на конвейера 30 години. Всъщност, A4 не изчезва напълно, тъй като според новата номерация на производителя от Инголщад електромобилите ще получат четните номера, а моделите с ДВГ - нечетни.

Така новото Audi A5 на практика заема мястото на A4, като подобно на него ще се предлага във версии седан и комби. Това също води до промени в гамата, тъй като няма да има повече A5 Coupe и A5 Sportback. Освен това новият модел получава преработен стил, още по-изтънчен интериор и още по-ефективна гама двигатели.

Новите Audi A5 и A5 Avant са пораснали с 67 мм по-дълги, като дължината им достига 4829 мм. Разстоянието между двете оси е увеличено с 80 мм и вече е 2900 мм. Промените в дизайна карат двете коли да изглеждат още по-големи, като предната част се характеризира с класическата еднорамкова решетка, по-плоска и по-широка, точно като фаровете.

Ако предните светлини са по-класически, отзад те са с изцяло нов външен вид, със светлинен подпис, който минава през цялата опашка. При по-богатите версии има OLED-светлини, така че да предлага различни анимации - дори по време на шофиране, за сигнализиране опасност например.

Други забележителни детайли са представени от дръжките, изравнени с вратите, новите алуминиеви джанти с размери между 17 и 20 цола, както и ауспухите на изпускателната система. Както цяло A5 има малко по-ъгловата визия от тази на A4, като целта е да се запази част от стила на предишното семейство Audi A5.

Сериозни промени има и интериора, в който основна роля имат извитият OLED дисплей с 11,9-инчови цифрови инструменти и 14,5-инчов екран на информационно-развлекателната система, ограден от допълнителен 10,9-инчов дисплей за пътника отпред, взет от Q6 e-tron.

Краищата на екраните и интегрирането им в таблото са с най-високо качество. Същото важи и за избора на интериорни материали. Новото Audi A5 има за цел да се превърне в еталон в сегмента - както по качество, така и по оборудване, голяма част от което се предлага като допълнителна опция.

За първи път се предлагат електрическо управление от волана, голям стъклен покрив с електрическо затъмняване и 3D звукова система Bang & Olufsen с високоговорители в подглавниците на водача и пътника до него. Това позволява на пътника отпред да слуша например поточно съдържание, докато водачът може да продължи да се фокусира върху навигационните съобщения.

Head-up дисплеят има 85% по-голям екран от своя предшественик и вече може да се управлява и от волана. Освен това новият гласов асистент Audi Assistant интегрира ChatGPT, за да отговаря на въпросите и заявките на пътниците.

От гледна точка на пространството, по-дългото междуосие в сравнение със старото Audi A4 играе в полза на пътниците отзад, които имат повече сантиметри на разположение за главата и краката. За сметка на това обемът на багажника на комбито остава под очакваното, като варира от минимум 476 до максимум 1424 литра, докато при седана обемът е от 445 до 1299 литра. Няма двойно дъно за увеличаване на пространството за съхранение. Тук се намира 48-волтовата батерия на новите модули MHEV Plus.

Новото Audi A5 получава богата гама от задвижващи агрегати. Най-ниското в гамата е версията 2.0 TSI със 150 к.с., която е единствена без електрификация. Следват 2.0 TSI (204 к.с.), 2.0 TDI (204 к.с.) и новият 3.0 V6 TFSI с 367 к.с., които са съчетани с 48-волтова литиево-желязна фосфатна батерия с мощност 1.8 kWh (система MHEV Plus). Тя е задвижвана от стартер генератор с ремък и нов трансмисионен генератор, разположен директно на изходящия вал на трансмисията. Скоростната кутия е 7-степенна с двоен съединител.

Системата MHEV Plus води до увеличение на теглото с 65 кг, от които около 20 са представени от генератора. Според Audi предимствата по отношение на разхода на гориво и вредните емисии са очевидни. Например, 2.0 TDI намалява емисиите с 10 грама CO2 на километър, докато разходът на гориво намалява с 0,4 литра на 100 километра. С V6 това са 17 грама CO2 и 0,74 литра.

Впоследствие новото Audi A5 ще бъде оборудвано и с две Plug-in задвижвания, базирани на 2,0-литров бензинов двигател, с обща изходна мощност от 299 к.с. и 367 к.с., и изцяло електрически пробег от над 100 километра.

По отношение на механиката, новото Audi A5 е изградено на така наречената „Premium Platform Combustion“ (PPC), която според компанията подобрява поведението при шофиране благодарение на „обширна и детайлна работа по шасито и кормилното управление".

В допълнение към стандартното окачване със стоманени пружини, като опция се предлагат спортно окачване и S спортно окачване с адаптивен контрол на амортисьорите. Спортното окачване е стандартно за всички модели A5 с пакет S-Line и за моделите S5. И двата варианта свалят колата с 20 мм.

Новата система Brake Torque Vectoring трябва да донесе значително подобрение на шофирането чрез активиране при завиване, докато целенасочените спирачни интервенции трябва да осигурят по-малко недозавиване на автомобила и по-голяма гъвкавост при завиване.

При моделите S5 спортният диференциал Quattro с векторизация на въртящия момент е монтиран стандартно в комбинация с регулируем съединител за задвижване на четирите колела. Германските инженери твърдят, че има значителни подобрения в пъргавината в сравнение със старото Audi A4.

Новите Audi A5, A5 Avant, S5 и S5 Avant ще бъдат налични за поръчка скоро, като пускането на пазара е планирано за ноември 2024 г. Цените все още не са обявени, но е известно, че в Германия седан със 150 к.с.(2.0 бензин) ще започва от 45 200 евро, докато A5 Avant в същата конфигурация ще струва с почти 1000 евро повече.

Още снимки на новото Audi A5 - вижте в галерията:

fallback
  • #5
    анонимен ( преди 3 месеца )
    хубавата новина е че няма седан това недоносче остана в миналото най неудобната и лишена от смисъл форма
  • #4
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Ти да не мислиш, че коли се драскат само у нас? На запад по паркингите на магазините, масово родители оставят децата да бутат количките - резултатта е счупени фарове, стопове,странични огледала, драскотини или вдлъбнатини по вратите. Колкото до джантите от години има коли серийно с размер 18 или 19 цола- карат си ги хората:)
  • #3
    Хубаво, ама не е за ( преди 3 месеца )
    Колата е супер, единственото лошо е, че в България с нашите пътища и манталитет е малко безсмислено да имаш такава кола, я някой ще ти я надере от яд, я някой с купена шофьорска книжка ще те удари, пък и да не е купена не е хич трудно да вземеш книжка дори и да си... Пък по дупките с тия джанти 18/19/20 цола не ми се мисли.
  • #2
    анонимен ( преди 3 месеца )
    "...електромобилите ще получат четните номера, а моделите с ДВГ - нечетни."- след някоя година да не стане ,като при БМВ- обявиха, че четните ще са само купета, а нечетните седани и комбита и след 2-3 години стана миш-маш - "Гран купе"-та , "GT"-та, пълна каша:))
  • #1
    анонимен ( преди 3 месеца )
    2.0 бензин с 150 коня за база, явно 1.5 отпада
fallback
Последни