fallback

От BYD до NIO: Кой кой е в китайската автомобилна индустрия

Ето кои са 12-те най-могъщи компании с амбиции за глобална експанзия

През последните години голям производители на нови автомобили се появиха (и продължават да се раждат) в Китай с невиждана досега скорост. В момента в страната има 140 различни марки, като 50 от тях се предлагат в Европа, а 14 - в САЩ и Япония, показва проучване на JATO Dynamics, цитиран от Motor1.

Бързата поява на множество нови участници в Китай означава, че пазарът е все по-наситен и конкуренцията е жестока. Първото предизвикателство, което тези марки трябва да преодолеят, е националното оцеляване, последвано от експанзия в света.

Между 2020 г. и 2023 г. продажбите на автомобили от китайски марки извън вътрешния пазар са се увеличили пет пъти. Въпреки това, докато конкуренцията е полезна за стимулиране на развитието на пазара, но тя ще доведе и до изчезването на марки.

Впрочем, това вече се случи, като обещаващи производители на електромобили (като Zotye, Qoros и Borgward) вече не съществуват. Други компании (като Aiways, Hiphi и Weltmeister) се борят за оцеляване. За да привлече нови клиенти, всеки от тях създава новости и се фокусира върху технологични иновации като свързаност, софтуер за подпомагане на водача и развлечения в автомобила.

Междувременно невъзможността да се конкурират с новите китайски производители по отношение на производствения капацитет и достъпността подтикна политиците в Европа и САЩ да въведат по-строги мерки за защита на местните производители, изразяващи се в увеличение на митата. Ефектът от тях ще се види през следващите месеци, но нека първо видим кои са основните китайски производители и как те се опитват да завземат световните пазари.

Основните китайски автомобилни производители (ГАЛЕРИЯ):

fallback
  • #5
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Европейските и американските марки си дадоха ноу-хау и технологиите уж да завладяват Китай ама стана обратното, за 15-20 години се обърна играта. Сега ЕС и САЩ се пазят. Стана като Pacman
  • #4
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Заплатите на китайците още през 2020 година задминаха българските. Но пък за сметка на това всичко в Китай е два-три пъти по-евтино. Тоест имат два три пъти по висока покупателна способност. Въпреки, че е взимат по ниски заплати от европейците, на практика със заплатите си могат да си купят повече неща включително и автомобили. В Китай можеш да си купиш чисто нов електромобил за 4000 долара, което са около 3 средни месечни заплати в Китай. Колко заплати са нужни в Европа за най-евтиното?
  • #3
    анонимен ( преди 4 месеца )
    организирана престъпна група са азиатчетата а европейските мошеници са като тимуровска команда в сравнение с тях потърпевши са потребителите
  • #2
    Тодор ( преди 4 месеца )
    Когато през 2010 година BYD пусна E6, той имаше пробег от 300км с едно зареждане и го ползваха за такси в Пекин. В същото време в Европа и САЩ се дивяха на Нисан Лийф 1 поколение със 160км пробег. Ние тук се подиграваме на всичко и всички, но хората работят и развиват технологиите. BYD се очертава да стане китайския лидер, както GM е за САЩ, Тойота за Япония и VW за Европа, в което няма нищо лошо! В конглокенцията се ражда технологичния напредък!
  • #1
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Заболяват ме очите и главата да разшифровам графиката на производителите, които са се оплели като свински черва в любовни многоъгълници като в сапунен сериал. Едно време в списание Бурда имаше подобни графики с кройки на дрехи, което е нормално, имайки предвид за каква безлична конфекция говорим в съвременната автомобилната индустрия.
fallback
Последни