fallback

Какви проблеми крие автоматичната ръчна спирачка

Устройството подобрява безопасността, но си има недостатъци

Електронната ръчна спирачка е доста усъвършенствана система, която може да се активира автоматично или чрез бутон. В същото време самата електроника на автомобила управлява спирачните накладки, притискайки ги към дисковете с определена сила. Но въпреки всички предимства, тази система има и недостатъци, с които шофьорите често се сблъскват.

Електронната ръчна спирачка се появява за първи път на сериен автомобил през 2001 г. С негова помощ действа функции като система против откат, автоматично задържане при включване на задвижващата предавка при автомобили с автоматична скоростна кутия и автоматично активиране и освобождаване на ръчната спирачка. Водачът вече не трябва да помни да го използва - просто докосва педала на газта.

Тази система също така предотвратява движението на автомобила, ако водачът не носи предпазен колан или една от вратите е отворена. Всичко това звучи като огромна крачка напред по отношение на комфорта и безопасността, но разбира се не е лишено от своите недостатъци.

С появата на електронната ръчна спирачка спирачните системи станаха много по-сложни - сега в спирачните апарати са монтирани електромотори, които компресират накладките на диска. В резултат на това надеждността на ръчната спирачка се влошава, което означава по-висок риск от увреждане.

В допълнение, електронната ръчна спирачка с функция Auto Hold значително повишава стойността на автомобила. Такава спирачната система изисква честа поддръжка и ремонт, за което трябват специализирани познания и скъпи процедури, за разлика от автомобили с традиционна кабелна спирачка, където накладките просто се затягат върху диска.

Ако, например, акумулаторът е изтощен, преместването на колата ще бъде проблематично. Електронната ръчна спирачка, когато се активира преди прекъсване на захранването, няма да освободи спирачните накладки. В такива случаи ще трябва ръчно да отключите накладките, което изисква сваляне на колелото и използване на специален ключ.

fallback
  • #7
    анонимен ( преди 3 месеца )
    С електронна паркинг спирачка наистина съм имал проблеми:1. При смяна на гумите монтьорите казват "изключи от скорост и изключи ръчната". Трябва да знаеш как. Не е трудно, ама трябва да го помниш добре.2. При смяна на задните дискове трябва майсторът да е компетентен и да направи правилен реглаж на крайните изключватели на ел.моторчетата, задействещи спирачките. Майсторът ми се оказа самозванец (в голям сервиз!), моторчетата се пънаха, докато изгоря ел. инсталацията на спирачката...
  • #6
    Sir_Daffy ( преди 3 месеца )
    Мен ми е кофти да тръгвам плавно на баира с такава ел. ръчна. Не знам как да я пускам бавно и плавно, след като е само едно копче
  • #5
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Аз пък рядко я ползвам,защото за 1година и половина ми надра задните дискове,та се наложа да ги сменя и това на нова кола на само на 28 хиляди км,от тогава нямам проблеми с дисковете. Когато я ползвам винаги я изключвам преди да потегля,като така предпазвам дисковете от надиране,което не го знаех в началото.
  • #4
    анонимен ( преди 3 месеца )
    От 5 години имам кола с такава спирачка и никога не съм имал проблем с нея. За 120 000 нито веднъж не е напомнила за себе си. Зимата съм спокоен, че няма да замръзне както ми се е случвало с ръчна с жило. Другото е че не ми се налага да я регулирам и жилото да се разтяга и тя да не държи. Единствен недостатък е че не мога да я ползвам при вземане на завои, както правех понякога с ръчната спирачка с жило. Понякога ми липсва дрифта. Друг недостатък не виждам
  • #3
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Единственото неудобство е докато свикнеш,
  • #2
    бачо Кольо ( преди 3 месеца )
    Имах 3008 с автоматична ел.спирачка-бих казал доста удобно.Не ми е създавала проблеми,но имах едно на ум с нея.
  • #1
    анонимен ( преди 3 месеца )
    как какви? спирачни проблеми
fallback
Последни