fallback

Aston Martin направи суперкола по молба на шампион от Формула 1

Valiant получи 745 коня, ръчни скорости и ограничен тираж, който беше разграбен веднага

Нарича се Aston Martin Valiant и идва в ограничени бройки. Невероятният автомобил е предназначен за пистата, но одобрен и за пътя, като е разработен по лична молба на Фернандо Алонсо.  С 5.2-литров битурбо V12 двигател със 745 к.с. и 6-степенна ръчна трансмисия – този звяр определено пали страстите.  

Когато испанският пилот от отбора на Формула 1 Фернандо Алонсо направи лична поръчка, отделът за персонализирани автомобили Q на Aston Martin не го прие като шега. На базата на Valor бяха направени много модификации, за да излезе уникален автомобил, от който ще бъдат произведени само 38 бройки. Всички вече са запазени от бъдещите си собственици.

Основната цел беше да се намали теглото и да се адаптира шасито за използване на писта. Колата разполага с 3D отпечатана задна подрама, която спестява 3 кг , но без да намалява твърдостта. Магнезиевият торсионен прът сваля масата в центъра на автомобила с 8,6 кг. Леките 21-инчови магнезиеви джанти - с гуми 275/35 отпред и 325/30 отзад, подобряват реакцията на кормилното управление, като също пестят 14 кила. Инсталирана е състезателна литиево-йонна батерия или още минус 11,5 кг.

Но без съмнение най-забележителната промяна по отношение на Valor идва, защото Valiant е оборудван с амортисьори с адаптивен макарен клапан (ASV) - усъвършенствана система, обикновено запазена за състезателни автомобил. Всеки от режимите на шофиране  (Sport, Sport+ и Track) е прекалибриран, за да помогне на пилота.

Производителите твърдят, че между водача и автомобила се създава истинска връзка . Тя позволява да извлечете максимума от този звяр, който обещава уникални усещания благодарение на тази комбинация от V12 двигател и ръчна скоростна кутия.

Каросерията на Valiant е изработена изцяло от въглеродни влакна. На първи поглед е като тази на Valor, но с редица детайли, които я правят специална Въпреки широкия си и як външен вид, който в много отношения напомня на старите Aston Martin от 70-те години, Valiant е изваян да генерира стабилност, с висока притискаща сила и по този начин да минимизира съпротивлението.

Изпъква предният сплитер, който залепя предната част за асфалта, докато многослойните крайни равнини отстрани направляват и изглаждат въздушния поток около колелата. Над сплитера минава нова решетка от въглеродни влакна и увеличава охлаждащия въздушен поток към двигателя, като същевременно намалява масата пред предната ос. Така помога за  разпределението на теглото и подобряване на маневреността.    

Въздушните дискове от въглеродни влакна, монтирани на 21" магнезиеви колела, са друг от най-впечатляващите елементи на автомобила. Вдъхновени са от легендарния RHAM/1 'Muncher' от Льо Ман през 1980 г. и фиксирани директно към леките колела от  магнезий.Те намаляват турбуленцията и съпротивлението, създавано от въртенето на колелата. Те имат шест стратегически разположени входа , които вкарват охлаждащ въздух в карбоново-керамичните спирачки, за да осигурят оптимална ефективност на писта. Оотвори около калниците позволяват екстремната топлина, генерирана от дисковете, да се разсейва. Широките странични прагове и вихровите генератори пред задните колела изглаждат въздушния поток по хълбоците.

Дизайнът на задната част на Valiant е ефектен и ефектен. Острата опашка Kamm и наклоненият нагоре капак на багажника са под изпъкнал, неподвижен спойлер. Има сгъваем заден панел, който позволява достъп до товарно пространство, идеално за съхранение на каски и състезателно облекло.

Аеродинамичният пакет се допълва от функционалния заден дифузьор. Проектиран с помощта на Computational Fluid Dynamics за намаляване на аеродинамичното съпротивление и повдигане, той е направен от въглеродни влакна. Дифузьорът съдържа титаниевата изпускателна система с четири изхода, проектирана за максимално визуално въздействие и настроена да осигури добра настройка от V12 двигателя със 745 коня..

 

Valiant логично е двуместен автомобил. В купето са използвани много небоядисани  въглеродни влакна. Фино изработената, лека тапицерия добавят комфорт, лукс и усещане. Нов волан е проектиран ексклузивно за Valiant. Той е кръгъл, с ръб и по-тънък диаметър. Има спици без превключватели или бутони, които биха могли да отвлекат вниманието на пилота.   Тъй като Valiant е проектиран за използване на писта, той се предлага стандартно с предпазна клетка. Плюс персонализирани седалки Recaro Podium. Стоманената клетка за безопасност осигурява точка за закрепване, която позволява монтирането на 4-точкови състезателни колани. Седалките Recaro Podium имат изключителна странична опора и такаваза раменете. Плюс  иновативна подплата, която включва пасивна вентилация на гръдния кош, за да увеличи комфорта по време на екстремно шофиране. Предлага се с кожена тапицерия от Alcantara. Персонализираните панели на вратите се отличават с изваян дизайн с вградени мрежести панели за намаляване на теглото,.

Първите доставки ще започнат през последното тримесечие на 2024 г., но Valiant ще направи публичния си дебют на Фестивала на скоростта в Гудууд през 2024 г. (11-14 юли) с екстремни демонстрации на известната писта Hill Climb. Една от тях ще бъде на първия клиент на Valiant: двукратният световен шампион във Формула  - Фернандо Алонсо.  

Още снимки на Aston Martin Valiant  - вижте в галерията!

 

fallback
  • #3
    Друг Гост ( преди 5 месеца )
    Все пак Валкирия ми харесва повече
  • #2
    Лудория ( преди 5 месеца )
    Да го бие, да го бие, колко да го бие... само по правата преди завоите... след това Тесла може да се спре отстрани и да се учи... Ама ту откъде да знаеш, като караш "спортно" само 20-30 метра след светофара и то само ако след него е права. Защото в наше село има и завои след светофара...
  • #1
    Срам голем ( преди 5 месеца )
    И една Тесла го бие
fallback
Последни