fallback

Audi представи най-мощния модел в историята си

RS e-tron GT Performance има 925 к.с. и вдига 100 км/ч за 2,5 секунди

Audi e-tron GT и RS e-tron GT, които се продават от 2021 г., са много мощни и изключително удобни електромобили. Сега германската марка обнови гамата e-tron GT за моделна година 2025 и в допълнение към актуализирането на базовия модел и RS, в нея влиза и нов флагман - RS Performance, който е и най-мощното серийно Audi в историята.

В основата на новото семейство e-tron GT е батериен пакет с капацитет 97 кВт/ч, който е с 9 кг по-лек от предишния с 84 кВт/ч. Регенеративната спирачна система също е подобрена, увеличавайки се от 290 на 400 кВт, като се регулира чрез лостчета зад волана. Новият модел може да измине до 609 км с едно зареждане при идеални условия.

Пиковите скорости на зареждане също са увеличени от 270 на 320 кВт, което означава, че батерията може да се зарежда от 10-80% само за 18 минути, докато 10-минутно зареждане може да добави 280 км пробег. Подобренията, направени в батерията, също означават, че тя може да поддържа скорост на зареждане от над 280 кВт за много по-дълго време от стария модел. Батерията също може да се охлади или затопли за бързо зареждане.

Значителни промени са направени и в електродвигателите на e-tron GT. Базовият модел, сега известен като S e-tron GT, разполага с чифт двигатели, които комбинирано произвеждат 679 к.с. Мощността на RS e-tron GT е повишена до 863 к.с., а новият флагман RS e-tron GT Performance, както стана ясно, доставя 925 к.с.

С тази добавена мощност идва и допълнителна скорост. Версията S e-tron GT ускорява до 100 км/ч само за 3,4 секунди, докато новото RS e-tron GT прави същото за 2,8 секунди. Най-мощният вариант RS e-tron GT Performance се нуждае от 2,5 секунди, като максималната му скорост е 250 км/ч.

Инженерите на Аudi са сложили и нови спирачки. S e-tron GT се предлага стандартно със стоманени дискове, докато RS моделите имат дискове с покритие от волфрамов карбид. Всички версии могат да бъдат оборудвани с карбоново-керамични дискове и 10-бутални предни апарати.

Направени са значителни подобрения на стандартното въздушно окачване и опционалното активно окачване. Новата настройка обещава да поддържа колата „почти хоризонтална по време на динамично спиране, управление и ускорение“ и разполага с регулируема височина на возене. Управлението на всички колела също е опция.

Промените в кабината са малки, като включват нови седалки, различен волан и предлаган като опция панорамен стъклен покрив, който може да стане непрозрачен с натискането на бутон. Виртуалният кокпит на Audi също е актуализиран и има нова комбинация от материали, включително дървени инкрустации, микрофибър Dinamica и опционални регулируеми в 18 посоки седалки.

Европейските цени за новия S e-tron GT започват от 126 000 евро и нарастват до 147 500 евро за RS e-tron GT. Флагманът RS e-tron GT Performance струва минимум 160 000 евро.

Още снимки на най-мощното Audi - вижте в галерията:

fallback
  • #6
    Инфо ( преди 4 месеца )
    На китайците топ моделите, всичките са над 1000 коня. Вчера гледах едни тестове, обиколка на писта. И там точно RS, беше в дъното на десетката :). Да не са луди китайците, да им го направят на швабите по-добро, от техните си марки. Да има да се радват, и стига им...
  • #5
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Нямам търпение, да гледа 15 годишни роми, да ги карат 2030 по нашите улици :)
  • #4
    анонимен ( преди 4 месеца )
    " Батерията също може да се охлади или затопли за бързо зареждане." - Че тя, ако нямаше система за контрол на температурата, ще се взриви бе!
  • #3
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Добре, но защо не го направиха, д амяза малко по-агресивен. Тези, които помнят, когаот пуснаха R8, значт какво чудо беше.
  • #2
    гнусмас ( преди 4 месеца )
    Евтино си е и сега, примерно самсунг за същите пари продават телевизор !
  • #1
    анонимен ( преди 4 месеца )
    На половин цена след 3 години.
fallback
Последни