Audi e-tron GT и RS e-tron GT, които се продават от 2021 г., са много мощни и изключително удобни електромобили. Сега германската марка обнови гамата e-tron GT за моделна година 2025 и в допълнение към актуализирането на базовия модел и RS, в нея влиза и нов флагман - RS Performance, който е и най-мощното серийно Audi в историята.
В основата на новото семейство e-tron GT е батериен пакет с капацитет 97 кВт/ч, който е с 9 кг по-лек от предишния с 84 кВт/ч. Регенеративната спирачна система също е подобрена, увеличавайки се от 290 на 400 кВт, като се регулира чрез лостчета зад волана. Новият модел може да измине до 609 км с едно зареждане при идеални условия.
Пиковите скорости на зареждане също са увеличени от 270 на 320 кВт, което означава, че батерията може да се зарежда от 10-80% само за 18 минути, докато 10-минутно зареждане може да добави 280 км пробег. Подобренията, направени в батерията, също означават, че тя може да поддържа скорост на зареждане от над 280 кВт за много по-дълго време от стария модел. Батерията също може да се охлади или затопли за бързо зареждане.
Значителни промени са направени и в електродвигателите на e-tron GT. Базовият модел, сега известен като S e-tron GT, разполага с чифт двигатели, които комбинирано произвеждат 679 к.с. Мощността на RS e-tron GT е повишена до 863 к.с., а новият флагман RS e-tron GT Performance, както стана ясно, доставя 925 к.с.
С тази добавена мощност идва и допълнителна скорост. Версията S e-tron GT ускорява до 100 км/ч само за 3,4 секунди, докато новото RS e-tron GT прави същото за 2,8 секунди. Най-мощният вариант RS e-tron GT Performance се нуждае от 2,5 секунди, като максималната му скорост е 250 км/ч.
Инженерите на Аudi са сложили и нови спирачки. S e-tron GT се предлага стандартно със стоманени дискове, докато RS моделите имат дискове с покритие от волфрамов карбид. Всички версии могат да бъдат оборудвани с карбоново-керамични дискове и 10-бутални предни апарати.
Направени са значителни подобрения на стандартното въздушно окачване и опционалното активно окачване. Новата настройка обещава да поддържа колата „почти хоризонтална по време на динамично спиране, управление и ускорение“ и разполага с регулируема височина на возене. Управлението на всички колела също е опция.
Промените в кабината са малки, като включват нови седалки, различен волан и предлаган като опция панорамен стъклен покрив, който може да стане непрозрачен с натискането на бутон. Виртуалният кокпит на Audi също е актуализиран и има нова комбинация от материали, включително дървени инкрустации, микрофибър Dinamica и опционални регулируеми в 18 посоки седалки.
Европейските цени за новия S e-tron GT започват от 126 000 евро и нарастват до 147 500 евро за RS e-tron GT. Флагманът RS e-tron GT Performance струва минимум 160 000 евро.
Още снимки на най-мощното Audi - вижте в галерията: