Японският производител Lexus е готов да пусне нова суперкола с V8 двигател, която ще бъде духовен наследник на легендарния LFA и ще се конкурира с Aston Martin Vantage и Mercedes-AMG GT.
В основата на модела ще бъде концептуалният GT3 GR (на снимката) на компанията-майка Toyota, показан през 2022 г. Той вече се превърна в спортен прототип, който се тества усилено от подразделението Gazoo Racing и ще участва в световните серии за издръжливост, в това число и „24 часа на Льо Ман“ през 2026 г.
Новите правила на Световната федерация по автомобилизъм (FIA) за хомологация предвиждат всеки състезателен автомобил от клас GT3 да споделя основната конструкция на каросерията си с „пътническа“ кола. Затова и омекотената версия на Toyota GT3 GR трябва да се появи на пазара до 2 години.
Новият модел обаче ще носи емблемата на Lexus, а не на Toyota, в съответствие с историята на премиум-марката за спортни модели с големи двигатели, включително LFA, LC 500 и RC F. Под капака на автомобила, който ще получи името LFR, ще бъде поставен V8 двигател с две турбини, като той ще получи хибридна помощ.
Засега спецификациите на състезателните коли все още не са обявени, но разпоредбите на GT3 са сравнително гъвкави, като колите произвеждат приблизително 500-600 к.с. и тежат не повече от 1300 кг. Aston Martin, BMW, Ferrari, Ford, Lamborghini, Lexus, McLaren, Mercedes-AMG и Porsche в момента продават автомобили GT3 на клиенти.
Компанията-майка Toyota отдавна говори за потенциала на спортните автомобили да се възползват от продължаващото развитие на ДВГ, като инвестира сериозно в разработването на устойчиво гориво и дори си партнира с Yamaha за създаване на 5,0-литров V8, съвместим с водород – който може да се използва в новите спортни коли.