fallback

Nissan Leaf идва с 217 коня и приличен пробег

Новият SUV e базиран на концепцията Chill-out и ще бъде произвеждан в Съндърланд

От известно време знаем, че пионерът на електричките Nissan Leaf ще се трансформира в SUV. Но вече се появиха както първо изображение на автомобила, така и някои технически данни. Проговориха и двама от шефовете на японската компания.    

Лично Макато Учида, босът на Nissan, даде интервю как ще се заложи на концепцията chill-out. Говорейки пред Auto Express, вицепрезидентът на Nissan по дизайна за Европа, Матю Уивър, даде допълнителна яснота:

„Беше доста трудно пътуване с новия Leaf. Концепцията Chill-Out беше много чиста, много готина и тези елементи се появяват в готовата за производство версия - каза Уивър. - Наближаваме завършването и на неща като аеродинамиката. Има някои промени, но определено виждате откъде идва ДНК-то ва тази кола“.

Това ексклузивно изображение показва няколко ключови елемента от концепцията Chill-Out -  гладка линия на покрива в стил купе и почти вертикална задна врата, плюс повдигнатия клиренс, както бихте очаквали от кросоувър SUV. Серийният автомобил ще има и по-заострен нос. Характерни черти на дизайна на Nissan - като формата на бумеранг и черна V-образна решетка, ще са налице. Иначе идеята е Leaf да не прилича на никой друг модел в гамата. Уивър обясни: „Не искаме да правим клонинги. Опитваме се да направим всеки автомобил съвсем индивидуален“.

Новият Leaf ще бъде върху платформа Renault-Nissan AmpR Medium (преди CMF-EV), използвана при Renault Megane, която е проектирана да използва предимствата на пакета на чисто електрическо задвижване. Очакваме Leaf да използва електрическия мотор на Megane с 217 к.с. и батерия от 60 kWh за пробег от 400 километра. И дори повече.

Отвътре Leaf ще предлага много пространство и ще включва най-новата информационно-развлекателна система на Nissan, която беше въведена в обновения Quashqai. Базиран е на Android Automotive OS на Google – същата софтуерна архитектура, използвана от Renault, но със собствена графика на Nissan. Така че ще бъде по-позната на фенвете на японската марка.

Новият SUV ще се произвежда в завода на компанията в Съндърланд, Англия. За целта са предвидени инвестиции от над 3 милиарда евро. Реално, ще има три големи фабрики, които ще правят Leaf, Juke и Quashqai. Nissan не е потвърдил кога новият SUV ще бъде представен официално на публиката. Но се говори, че влиза в производство  в началото на 2025 година.  Следват премиери на новите Juke и на Micra, базирана върху Renault 5.

 

fallback
  • #9
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Колегата е прав, но не е дал последната информация. Тесла вече е на второ поколение, което нарича Сайбърсел. То е с около 10% по енергийно плътно от първото, т.е. на нивото на тези от Панасоник и ЛГ. До края на годината очакват да увеличат рандемана до нива, които ще направят Сайбърсел по-евтини дори от китайските доставчици.
  • #8
    Хвалипръц ( преди 4 месеца )
    Т.е. Тесла има "частични" успехи в догонването на 15-годишни японски технологии. Като "частични" неслучайно е в кавички, защото не отговаря на реалността. Хех, много ще да са "изостанали" тия японци..
  • #7
    До пръцльо ( преди 4 месеца )
    Още при представянето Тесла обявиха че тези батерии ще са с по-лоша енергийна плътност от сегашните батерии. Предимствата ще са в по-добрата ефективност, заради по ниското вътрешно съпротивление, което означава по-малко нагряване при зареждане или разреждане с висока мощност. Също така и по-ниската цена. Засега имат частични успехи с първото и очакват второто да се изпълни към края на годината заради икономии от мащаба. Много по-добри постижения от обещанията на toyota от преди 15г за твърдотелн
  • #6
    Хвалипръц ( преди 4 месеца )
    До 5: Колко пък да са изостанали японците? След големите пропагандни дитирамби, 4680 батериите на Тесла още не могат да се доближат дори до 18650 и 21700 на Панасоник по цена и енергийна плътност.
  • #5
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Виждаме, че японците напълно са се отказали от технологичната борба, в която изоставаха безнадеждно. Добре, че е Рено да ги спаси пак. Не че Рено могат да предложат електромобил на достъпна цена, но поне е начало. Този Нисан няма да е по-евтин от Мегана - просто технологично няма начин.
  • #4
    raiders ( преди 4 месеца )
    Мегана беше добър, но много скъп. За тези пари Тесла. Ако е под или около 60 000лв. ще се получи.
  • #3
    анонимен ( преди 4 месеца )
    2-ри , на Нисан "премиума" се казва Инфинити:))
  • #2
    До 1 ( преди 4 месеца )
    Е как го виждаш Nissan (premium) да е по-евтин от Renault? Все едно Renault да е по-евтин от Dacia в един и същи клас...Малко по-реалистично!
  • #1
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Дано е по-евтино от еМегана който не е особено евтин
fallback
Последни