fallback

И Турция се уплаши от китайските коли

Южната ни съседка затваря пътя на азиатския внос със строги мита

Турция затяга условията за внос на китайски автомобили, след като турското министерство на търговията обяви, че ще увеличи митата върху автомобилите, внасяни от Китай. Те ще възлизат на 40 процента от цената, но не по-малко от 7000 щатски долара.

Новите условия ще влязат в сила на 7 юли тази година. По този начин Турция се присъединява към редица страни, които искат да защитят собствената си автомобилна индустрия и пазар от китайската експанзия.                 Допълнителните мита са насочени към двигателите с вътрешно горене и хибридите, отбелязва турското министерство на търговията, и са предназначени да защитят местните производители.

Ще припомним, че Турция, която развива собствена марка TOGG, въведе допълнителни мита върху вноса на електрически автомобили миналата година. Сега ще има и облагане за автомобили, внесени от Китай, които са оборудвани с ДВГ.

Китай привлича все повече и повече внимание от властите на различни страни поради нарастващия износ на автомобили. Пекин е обвиняван, че субсидира веригите за доставки, правейки автомобилите от Китай значително по-евтини от конкурентите.

Тази седмица Европейската комисия ще вземе решение за въвеждане на допълнителни вносни мита за ЕС. Очаква се те да бъдат повишени от сегашните 10 на 15-30 процента. В очакване на това Volvo вече започна да прехвърля производството на електрическите кросоувъри EX30 и EX90 от Китай в Белгия.

В Съединените щати въпросът беше разгледан още по-сериозно: през май президентът Байдън обяви 100-процентови мита върху вноса на китайски електрически превозни средства.

fallback
  • #8
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Комшиите да не са се уплашили за тяхната родна електричка? За която електричка не се чувало нищо от месеци и със сигурност е китайска отвсякъде. Подозирам, че е предала Богу дух.
  • #7
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Китай субсидира всеки изнесен електромобил със до $10 000. Това което виждате като цени в Китай не са пазарни цени. Цените са такива защото китайската ком. партия така е решила. Този дъмпинг е, за да завладеят пазара и запада да стане зависим от тях. Много ясно че ще им наложат големи мита навсякъде, всеки здравомислещ човек би го направил.
  • #6
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Проблемите на големите инкономики са си техни проблеми. Ако Стелантис или ФВ предлагат изгодни продукти, те ще се купуват. Ако искат субсидии, то това става срещу част от печалбата.
  • #5
    до 5 ( преди 4 месеца )
    Всъчщност в България имаме доста силен automotive сектор (за мащабите на страната). Да коли може да не произвеждаме, но произвеждаме МНОГО части и софтуер. Така че да - трябва да си защитим автомобилната промишленост. Второ сектора е стратегически за най-големите икономики в Европа и падне ли той всички ще закъсат включително ние.
  • #4
    Who Cares ( преди 4 месеца )
    Най-големия майтап ще стане когато и България бъде убедена, че трябва да защити автомобилната индустрия, която доклкото си спомням няма.
  • #3
    Юнак Балкански ( преди 4 месеца )
    Браво. Само така иначе китайчугите са нагли и ще ни превземат. Трябва да защитим собствените си пазари и икономика от Китайци и Руснаци.
  • #2
    Пладнешки обир ( преди 4 месеца )
    Тези 40% не ги взимат от Китайците а от крайния потребител.
  • #1
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Европейските не ги субсидират, смях в залата.
fallback
Последни