fallback

В Европа идват едноместни автомобили

Концепцията Zigy е резултат от сътрудничеството между известен дизайнер и инженерна компания

Ново превозно средство може да бъде решение на проблемите с градската мобилност. Това е концепцията Zigy, създадена като резултат от сътрудничеството между известния италиански дизайнер Андреа Моселин и инженерно-консултантската компания Dexet Technologies.

Екипът от разработчици на иновативната електрическа количка Revolve реши да се справи с проблемите с мобилността в града с помощта на последния си проект. Стартъпът е създал компактно електрическо превозно средство (EV), предназначено за независимо пътуване.

Въпреки че идеята за електрически микроавтомобили не е нова, градските превозни средства с един пътник са сравнително редки. В момента в етап на осъществимост, Моселин и неговият екип търсят индустриални партньори, които да помогнат за превръщането на концепцията в серийна версия.

Zigy се разработва за различни приложения, включително частна собственост, модели на лизинг и експлоатация на автопарк, с потенциално адаптиране за т.нар. каршеринг. Предложените спецификации на Zigy са все още предварителни. Очаква се едноместният електрически квадроцикъл да бъде дълъг 1.95 метра, да е с междуосие 1.59 метра, широчина 1.1 метра и височина 1.6 метра.

Цифровото аеродинамично моделиране показва коефициент на съпротивление от около 0.35, което вероятно ще увеличи обхвата с 25% в сравнение с други такива модели. Иновацията е изградена около модулна термопластична композитна рамка, разработена от Dexet.

Zigy ще включва рециклирани въглеродни влакна и естествени влакна в конструкцията си. Предвижда се собственото му тегло да бъде 353 килограма. Автомобилът обещава отлична маневреност с малък радиус на завой от само 7 метра, а компактният му размер трябва да улесни паркирането в задръстените градски зони. Освен това предлага 30 литра багажно пространство за ежедневни нужди.

Електрическата установка на Zigy се състои от 12-киловатов електрически мотор, който може да развие пикова мощност от 28 коня, осигурявайки максимален въртящ момент от 135 Нм. Максималната му скорост е 77 км/ч, което го прави подходящ за градско шофиране, а пробегът с едно зареждане на батерията е приблизително 160 км.

Автомобилът е предназначен за един пътник, достъпът до кабината става през една врата. Първоначалните рендери предполагат система за кормилно управление в стил мотоциклет, въпреки че спецификациите споменават волан - детайл, който вероятно ще бъде променен по време на превръщането на модела в серийна версия.

Въпреки че все още няма конкретен производствен график, успехът на предишното сътрудничество на екипа, инвалидната количка Revolve, предполага, че Zigy може в крайна сметка да стане реалност. Ако това се случи, автомобилчето може да се появи по европейските улици като L7e или в САЩ като нискоскоростно превозно средство (LSV).

fallback
  • #5
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Не му намирам плюсовете, ситроен и twizy поне са за двама а конфигурацията за един ти оставя товарно пространство. За един по-добре един ел мотор за 3-6 хил евро, защото това няма да е без пари
  • #4
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Ситроен Ами из Франция ги гледах, имше доста. Разрепени са да се карат от 15! Но това нещо е спънато на 45, и честно казнао, дори за градско ми е адски под въпрос. Може би из малките тихи слеца и градчета, но из по големите градове, това на улицата повече пречи
  • #3
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Такива концепции и решения има още от времето на БМВ Изета след Втората Световна Война. И нито една не е постигнала особен успех, вкл. и Ситроен Ами тези дни, така че шум по вестниците да има.
  • #2
    Обхвата ( преди 5 месеца )
    Да се чете "пробега" вероятно. Де гугъл транслейт де.
  • #1
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Идват.?? То има Рено Туизи и още шепа лагерни колички, които само се молиш да не те отнесе нещо по голямо от Смарт..
fallback
Последни