fallback

Нов китайски SUV предизвиква Model Y в Европа

Xpeng G6 излиза на пазара в три варианта на мощност и два размера на батерията

Поредният конкурент на Tesla Model Y е на път да стъпи на европейския пазар. От Китай идва Xpeng G6 - електрически SUV, чийто стил следва този на най-успешния електромобил на планетата.

С дължина от 4,75 метра, ширина от 1,92 метра и височина от 1,65 метра, G6 напомня на Model Y със своите форми и размери. При китайския SUV дизайнът се характеризира с прости линии, с изчистена предна част, доминирана от лъскавата черна вложка, която приютява много тънките LED-фарове и логото на Xpeng в центъра.

Отстрани на броните са поставени основните светлинни клъстери и въздухозаборници, докато задната част е доста динамична, със спойлер, хоризонтално развити фарове и ясно маркирано името на производителя върху вратата на багажника.

В интериора също се залага на минимализъм. Арматурното табло се характеризира с прости, но впечатляващи геометрични форми. Няма физически контроли, като всички функции за шофиране са интегрирани в 14,96-инчовия дисплей на информационно-развлекателната система, който е базиран на най-новата версия на Xmart OS, разработена от Xpeng.

В същото време пред водача има 10,2-инчов монитор, показващ данните от шофирането. Салонът е добре завършен, с кожа и плат, които придават първокласна нотка на интериора. Багажното отделение е с минимален капацитет от 571 литра, който може да бъде увеличен до 1374 литра чрез сгъване на задните седалки.

G6 е базиран на платформата SEPA 2.0 с 800-волтова архитектура - същата, използвана при по-големия G9. Това позволява свръхбързо презареждане до 280 kW (215 kW при базовия модел), благодарение на което батерията може да премине от 10 до 80% за по-малко от 20 минути.

Производителят предлага два пакета батерии - с капацитет 66 кВт/ч, осигуряваща пробег от 435 км, и с капацитет 87,5 кВт/ч и пробег 570 км. Клиентът може да избира между три вида задвижване - с един двигател (стандартен и с удължен пробег), както и с два двигателя.

В първите два случая мощността на задвижващата система е 286 к.с., докато в третия - AWD Performance, моторите развиват 476 к.с. и 600 Нм, като ускорението от 0 до 100 км/ч става за 4,1 секунди.

Стандартното оборудване на електрическия SUV ще включва, наред с други неща, 20-цолови лети джанти на гуми Michelin, панорамен стъклен покрив, електрически регулируеми и отопляеми седалки (предните също са вентилирани), отопляем волан, две 50W безжични станции за зареждане на смартфони, 960W звукова система с 18 високоговорителя и съвместимост със системата Vehicle-To-Load.

Още снимки на новия китайски електрически SUV - вижте в галерията:

fallback
  • #1
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Кач паръ? Гаранция, подд, сервизи?
fallback
Последни