fallback

Нов китайски SUV предизвиква Model Y в Европа

Xpeng G6 излиза на пазара в три варианта на мощност и два размера на батерията

Поредният конкурент на Tesla Model Y е на път да стъпи на европейския пазар. От Китай идва Xpeng G6 - електрически SUV, чийто стил следва този на най-успешния електромобил на планетата.

С дължина от 4,75 метра, ширина от 1,92 метра и височина от 1,65 метра, G6 напомня на Model Y със своите форми и размери. При китайския SUV дизайнът се характеризира с прости линии, с изчистена предна част, доминирана от лъскавата черна вложка, която приютява много тънките LED-фарове и логото на Xpeng в центъра.

Отстрани на броните са поставени основните светлинни клъстери и въздухозаборници, докато задната част е доста динамична, със спойлер, хоризонтално развити фарове и ясно маркирано името на производителя върху вратата на багажника.

В интериора също се залага на минимализъм. Арматурното табло се характеризира с прости, но впечатляващи геометрични форми. Няма физически контроли, като всички функции за шофиране са интегрирани в 14,96-инчовия дисплей на информационно-развлекателната система, който е базиран на най-новата версия на Xmart OS, разработена от Xpeng.

В същото време пред водача има 10,2-инчов монитор, показващ данните от шофирането. Салонът е добре завършен, с кожа и плат, които придават първокласна нотка на интериора. Багажното отделение е с минимален капацитет от 571 литра, който може да бъде увеличен до 1374 литра чрез сгъване на задните седалки.

G6 е базиран на платформата SEPA 2.0 с 800-волтова архитектура - същата, използвана при по-големия G9. Това позволява свръхбързо презареждане до 280 kW (215 kW при базовия модел), благодарение на което батерията може да премине от 10 до 80% за по-малко от 20 минути.

Производителят предлага два пакета батерии - с капацитет 66 кВт/ч, осигуряваща пробег от 435 км, и с капацитет 87,5 кВт/ч и пробег 570 км. Клиентът може да избира между три вида задвижване - с един двигател (стандартен и с удължен пробег), както и с два двигателя.

В първите два случая мощността на задвижващата система е 286 к.с., докато в третия - AWD Performance, моторите развиват 476 к.с. и 600 Нм, като ускорението от 0 до 100 км/ч става за 4,1 секунди.

Стандартното оборудване на електрическия SUV ще включва, наред с други неща, 20-цолови лети джанти на гуми Michelin, панорамен стъклен покрив, електрически регулируеми и отопляеми седалки (предните също са вентилирани), отопляем волан, две 50W безжични станции за зареждане на смартфони, 960W звукова система с 18 високоговорителя и съвместимост със системата Vehicle-To-Load.

Още снимки на новия китайски електрически SUV - вижте в галерията:

fallback
  • #11
    до 10 ( преди 3 месеца )
    Адреналинке, пак ти бе !!! Не спря са ръсиш бисери )))
  • #10
    До 9 ( преди 6 месеца )
    Производството на батерии с всяка година става все по-евтино. Не ми казвай че не си видял разликата за последните 10 години? Преди 10 години батериите бяха 10 пъти по-скъпи. Малко им остана, за да станат електромобилите по-евтини от автомобил с ДВГ и малко повече им остава, за да може освен цената, теглото също да се изравни с автомобил с ДВГ. Пробегът не вярвам някога да се изравни, защото не е необходимо. Всеки би предпочел 300 кг по-лек и 10000 евро по-евтин автомобил, вместо 1000 км пробег
  • #9
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Кое щяло да се наложи, пълен абсурд, аз лично това го чакам от 10 години но не се вижда да е станало освен в Китай може би но затова си има причини, там вадят продукт на добра цена и си произвеждат всичко от суровите материали до сглобена кола. Сега това като дойде тук с 50% мито, няколко прекупвача и е без гаранция и сервизна мрежа кой ще го купи?
  • #8
    До РУК ( преди 6 месеца )
    Колко пъти трябва да ти се обяснява че икономиката винаги побеждава политиката и икономически изгодното ще победи независимо дали е зелено пембяно лилаво или розово. Зелената енергия и зелените автомобили ще се наложат по икономически причини и дори политиците не могат да ги спрат. Скоро имаше новина че най-големият противник на зелената енергия в САЩ щата Тексас в момента произвежда най-много слънчева енергия въпреки политическите пречки пред нея. Произвеждат повече от Калифорния
  • #7
    РУК ( преди 6 месеца )
    Хубаво, ама ЕНП които ще имат мнозинство в новия ЕП, вече обявиха, че първото нещо което ще направят е да отпадне забраната на коли с ДВГ, и още доста чисто сектантски "зелени" политики на досегашните "Еко" идиотЕ. Та китайските електрически експанзии, предизвикателства и прочие ще си останат да ръждясват по пристанищата май, май ...
  • #6
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Цени? Какви журналисти сте защо винаги най-важното не сте проверили и това има ли го тук, не!
  • #5
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Пропуснали са най-важната характеристика на китайските модели ... цената
  • #4
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Искуствен интелект ли е дизайнерката
  • #3
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Кой ще даде същите пари за модел с 20% по-лоша ефективност, бъгав и дразнещ софтуер и по-малко място?
  • #2
    анонимен ( преди 6 месеца )
    На книга лонг рейнджа звучи добре. Ама цената пак 50к евра. То без пари.
fallback
Последни