fallback

Нова германска хиперкола обещава да разтърси пазара

Piëch GT ще вдига 300 км/час и ще стгига до 100 км/ч само за 2,6 секунди

Спомняте ли си концепцията Piëch GT от преди няколко години? Вероятно повечето от вас ще отговорят отрицателно. Беше разкрита на автомобилното изложение в Женева през 2019 г. и представена като електрически гранд турър с батерии. Зад проекта стои Тони - синът на покойния шеф на VW Group Фердиданд Пиех.    

Стартъпът обаче застина за известно време, за да се прероди в нещо ново. И така, ето го, окончателният Piëch GT. Все още само  модел в пълен размер – това е атрактивният 2+2-местен автомобил,  дело на Дейвид Сийзинг, човекът зад Forge Design в Лондон. 1800-килограмовият спортен автомобил, кръстен на един от гигантите на европейската автомобилна индустрия (Тони е едно от 13-те деца на Пиех!), е дълъг 4780 мм, широк 2000 мм и висок 1350 мм. Отличава се с 2780 мм междуосие. 

Направен е от въглеродни влакна, като е пълен с 16 батерийни модула, всеки от които съдържа 312 отделни цилиндрични клетки. Общият капацитет сгтига 90 kWh, като захранва два електрически мотора, всеки с мощност от 375 kW/550 Nm за комбинирана мощност от над 1000 к.с. и 811 lb ft въртящ момент. Въпреки че първият работещ прототип няма да бъде завършен преди края на следващата година, Piëch вече рекламира ключови показатели за ефективност като максимална скорост от 300 км/ч и ускорение от 2,6 секунди до стотака! И впечатляващ пробег от 500 километра. Все големи обещания, които биха ударили в  земята, например, новото Porsche Taycan turbo. По този начин новобранецът ще трябва да спечели публиката.    

Дизайнът е радикално променен сравнение с преди 5 години. Той съчетава фино британско докосване – помислете за Aston или Jaguar, с обикновени GT пропорции и масивна немска здравина. Ефектният вид допълват тънките линии, както и машинно обработени 22-инчови джанти. Предното стъкло, задното  и черният покрив образуват едно контрастиращо цяло.

Все още не знаем как изглежда интериорът, но Тобиас Моерс е категоричен, че Piëch GT ще предложи възможно най-широкия избор от опции за цвят и тапицерия и че няма да има две еднакви коли. Персонализирането се простира до софтуера.

Основите на Piëch GT са доста ясни. Многораменното окачване е със стоманени пружини отпред и отзад, спирането е с ротори от въглеродни влакна, а кормилното управление с рейка и зъбно колело е с променливи скорост и усилие. Засега. На по-късен етап може да бъде добавена опция при кормилното управление. На този етап няма фантастични въздушни пружини, активни стабилизатори, управление на задните колела или алтернатива за задвижване на четирите.     

Тони Пиех (в средата) е гаранцията за успех на проекта

Най-впечатляващата единична характеристика е може би Piëch Dual2 Drive, която разпредя независимо работещ високотехнологичен двигател към всяко задно колело.  Моторът и колелото са свързани чрез двускоростна кутия, която отново може да върши своята работа, независимо от настройката и реакцията на другата страна.  И двата задвижващи мотора разполагат със собствени отделни свойства за векторизиране на въртящия момент, контрол на сцеплението и променливо съотношение на заключване. Управляват се от контролера на въртящия момент на Piëch в комбинация с POSA, съкращение от софтуер, ориентиран към производителността.

Ралф Иленбергер, бивш инженер в Mercedes-AMG и Aston Martin, описва принципа: „Системата Dual2 Drive пренася типичното усещане за спортни автомобили, което познаваме от моделите с високопроизводителни двигатели с вътрешно горене, към по-тихата сфера на включване и изключване на EV. Ключовата сила на е-мотора е способността му да отприщи моментално максимален въртящ момент при ниски обороти. Неговата основна слабост е намаляващата крива на въртящ момент-мощност при високи обороти, което някак смекчава високоскоростното ускорение с пълна газ. Ние компенсираме този недостатък, като наблягаме на мощността над въртящия момент: превключването от първа на втора, ръчно или автоматично като част от избрания режим на шофиране”.    

Другата иновация, която Piëch твърди, че ще направи голяма разлика, са батериите и сложната охладителна система. Тя гарантира топлинен баланс дори на пистата или когато колата е свързана  към 500kW бързо зарядно устройство. По същество GT използва същия индустриален стандарт 21700 клетки, произвеждани и при домакински марки като Samsung и Panasonic, както и от специализирани компании като EVE (Китай), Molycell (Тайван) и Universell (Германия).

Цената не е основният проблем тук. Батерията струва между 16 000 и 20 000 евро – това е по-малко от една десета от исканата цена на цялото превозно средство. По-решаващи са фактори като енергийна плътност, устойчивост на топлина, разграждане и безопасност. Така че охлаждането е от ключово значение, Марката обещава зареждане от 10 до 80 процента да става за по-малко от 10 минути.

Модулната архитектура на автомобила съчетава монокок от въглеродни влакна с алуминиев преден край и стоманен заден мост. Въпреки че междуосието се определя от размера на батерията, на практика няма ограничение за броя на потенциалните стилове. Докато Тобиас Моерс изключва купе с четири врати („всеки има такова, но изглежда пазарът не ги харесва“), то CAV кросоувър, подходящ SUV, седан с удължено междуосие, подходящ за 19 батерийни модула, високоефективно купе и всякакъв вид поръчкови модели са в краткия списък.    

Докато някои стартиращи фирми се впускат в стриктна стратегия за онлайн продажби и маркетинг, Piëch ще направи нещата по традиционния .начин и ще назначи куп дилъри на лукс от висок клас с първоначален фокус върху Близкия изток и Европа, последвани от Северна Америка и Далечния изток.

След като е работил с Multimatic преди, когато ръководеше шоуто в AMG (AMG one) и Aston (Valkyrie), Тобиас Мьорс не видя причина да търси нов партньор за научноизследователска и развойна дейност за Piëch. Този път обаче фокусът не е върху малкото производствено съоръжение в Обединеното кралство, а върху по-голяма и по-модерна фабрика близо до Торонто, Канада. 

Идеята е да се създаде първоначална партида от 2000 автомобила през 2028 г. и 2029 г., да се увеличи продукцията до 4500 или дори 5000 единици с добавянето на втори модел с четири врати (помислете GT-4). Така ще се достигне първоначален таван от 7000 до 8000 превозни средства годишно в началото на втория жизнен цикъл през 2033 г.

Тони Пиех очаква компанията да излезе на нула през 2029 г. и да бъде печеливша през следващата година с около 14 процента. В момента разполага със 70 предимно малки инвеститори и 30 служители на пълен работен ден. Тези числа са длъжни да скочат, тъй като вторият кръг на финансиране трябва да генерира около 100 милиона евро, повече от два пъти повече от първоначалната инвестиция. Финансирането в Близкия изток е от ключово значение, като арабските семейни офиси и местните фондове за управление на богатството са сред най-видните поддръжници.

„Магията е в марката“, твърди Тони Пиех, който пристигна на импровизираното място за представяне в Щутгарт с бяло Ferrari F12 с швейцарски номера. Той има още Urus ии Huracan и уникалното Bugatti voiture noire, което беше последната специална поръчка на покойния му баща. „“Моята роля е да бъда предприемачът, който трябва да поддържа това предприятие заедно, като убеждава нашите поддръжници, че сме тук, за да останем дълго“. От страна на научноизследователската и развойната дейнос - съюзник номер едно на Piëch е може би Bosch Engineering Group (BEG), който се съгласи да ръководи сложната интеграция на хардуер и софтуер. Същото като при поректа на BMW M за следващото изцяло електрическо четиримоторно M3/M4 с мощност 1000 к.с.

„Никога не бихме могли да си позволим да разработим наши собствени клетки“, признава Тобиас Мьорс, „Но можем да купим най-добрите батерии, които се предлагат на пазара. Ние също не можахме да финансираме този задвижван от байтове мегамозък, но можем да купим първокласното ноу-хау. В крайна сметка миксът е този, който прави разликата. И като екип, ние сме уверени, че този много специален микс е идеален по повече от един начин“.  

fallback
  • #4
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Абе нямя да има успех тва нещо мерцедес или р8 никакъв шанс тва ще фалира няма да има успех продажби йок немя печалб
  • #3
    Ха ха ( преди 5 месеца )
    Германците са много добри в анимационния секс!
  • #2
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Нищо особено.
  • #1
    Факт ( преди 5 месеца )
    Мъртвороден проект
fallback
Последни