fallback

Сбогом дълги зареждания: Nissan обещава революция при EV

Японската марка иска да стане лидер на пазара благодарение на твърдотелните батерии

Японският производител Nissan обяви, че възнамерява да стане лидер на пазара с революционни твърдотелни батерии, които обещават да променят играта при електрически превозни средства. Компанията разработва тази технология от 2018 г., като планира да пусне първите автомобили с такива батерии на пътя през 2026 г. и да започне масовото им производство през 2028 г.

Твърдите батерии обещават да решат много от проблемите, свързани с електрическите превозни средства. Вицепрезидентът на Nissan Europe - Матю Райт, е категоричен, че те ще променят играта и компанията му ще се възползва максимално от това.

„Скоростта на зареждане и енергийната плътност ще се подобрят, което ще позволи използването на по-малки батерии със същата енергия. Това ще реши един от проблемите на сегашните електрически превозни средства - тяхното тегло", обясни Райт.

Въпреки че производството на твърдотелни батерии е изправено пред редица предизвикателства, като контролиране на чистотата и нивата на влага, те могат да бъдат значително по-евтини от сегашните литиево-йонни батерии. Също така те изискват по-малко редкоземни метали, намалявайки екологичните и етичните опасения, свързани с техния добив.

Първият автомобил на Nissan с твърдотелни батерии ще бъде произведен в Япония. Вероятно ще бъде или нов модел, или актуализиран Leaf, който трябва да излезе в края на 2025 г. Компанията също така планира да използва своята хибридна технология e-Power като мост към изцяло електрически превозни средства. Второто поколение e-Power обещава подобрена производителност и ефективност, което ще доближи цената на хибридните системи до традиционните двигатели с вътрешно горене.

fallback
  • #50
    Чук ( преди 5 месеца )
    Нисанможе да предложи това, което има от Рено
  • #49
    Реално ( преди 5 месеца )
    А TESLA Supercharger хъбове (не станции) с по 8-30 колонки на средно 180 км в цяла Европа. От всяка до всяка точка на континента можеш да караш с каквато и да е скорост и имаш 0 (нула) грижи. Тествано Холандия-БГ със стара S-ка с БЕЗПЛАТНО пожизнено зареждане. Колата ти казва отбий тук, пъхаш шекера в порта, колата се разпознава автоматично и почва да зарежда. След 20 мин. на екрана ти изписва "You have enough energy to continue your trip". Това е РЕАЛНОСТТА. Всичко останало е дрън-дрън.
  • #48
    Грета Тунберг ( преди 5 месеца )
    До 45.Няма да се подиграваш с гаджето ми,ей лош човек.
  • #47
    Реално ( преди 5 месеца )
    #38 едни и същи приказки наизуст. България е преизпълнила изискването за зарядни точки за 2024 седем ПЪТИ. Имаме най-развитата зарядна инфраструктура в Европа. Повечето могат да се видят на VsichkoTok bg . Имаме над 20 зарядни оператори: Fines Charging, Eldrive, eCars, Megalan Charge (Megalan Power Management), БГ чардж системс, Elfinity, EVpoint, Electrip, Voltspot, Колкоток, Nexton Bulgaria, ELBUL, GPstation, Bulcharge, ProCredit Charging, Varna Charging и др.
  • #46
    До 43 ( преди 5 месеца )
    Разбира се че съм се качвал в турбо дизеле гостенино. Не види вярвам и на не ви вярвам и на "тримата" че по българските магистрали повече от 90 км/ч не може да се вдигне и средната скорост там е 70 км/ч. Вярвам на себе си и знам че клипа е реален. Като свалиш скоростта, ще се намали и нуждата от зареждане
  • #45
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Я, Митето освен от електрички, разбирал и от манекенки. Абе, Мите, тука на кутрето на левия ми крак има една пъпчица, да ти пратя снимка да я погледнеш? После на гърба на рецептата, напиши, моля те, едно стихотворение, както само ти ги можеш, и добави кратко резюме на творчеството на Ницше.
  • #44
    Анонимен ( преди 5 месеца )
    Само да Ви предупредя, влизате в полемика с местния Мун_чо, наречен още електрика, митбъстър или адреналинка електричка.Вие може да живеете в реалния свят, но той е по по най знаещ и можещ, защото гледа клипове на Дани в Ютуб, чете в Уикипедия и чете стари вестници във външната тоалетна преди да се избърше.И най важното, знае сайта на ЕСО и енергийните борси,може да смята сложна лихва в Ексел.Къде сте тръгнали изобщо да спорите с такъв ерудиран капацитет, не знам.
  • #43
    Анонимен ( преди 5 месеца )
    МитичкЕ,ти в кола качвал ли си се?Ако спазваш правилата за движение,повече от 70 км/ч средна скорост няма да постигнеш.Ако спираш да зареждаш 2-3 пъти, скоростта ще падне още.На измислени филмчета от туба нямащи нищо общо с реалността може да повярва някое лапе със тротинетка.
  • #42
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Най добре е с автобуса, удобен междуградски за 20мин съм на работа, през това време съм разцъкал сайтове и фейсбук. Вечер 20-25минути дремя и се прибирам отпочинал,
  • #41
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Да преговорим фактите от реалността."Първо спиране след 3:03ч. и 364 км Батерията е на 12% и след 10 мин. се зарежда до 47%. Следващо спиране 4:24ч от началото на пътуванетто. Изминати 513 км"Ти дали си стигнал след 4:25 часа от Варна до София въпреки че разстоянието е по-малко и не си спирал за 10 минути зареждане? Докато чакаш самолета да кацне зареждаш "догоре" и имаш още едно 10 минутно спиране на връщане. Дай причина защо електромобилите не стават различна от цената?
fallback
Последни